Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2008 15:16 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Bekijk hier fotoalbum.

Zoals elk jaar, begint de BrouwersDag al op vrijdag. Niet voor het bezoek, maar wel voor alle helpende handen. 's Ochtends als ik in Schoonhoven arriveer met de veerpond, dan begint het spectakel. Eerst lekker even naar de BrouwersShop, handjes schudden en een drankje en dan begint de opbouw.
Hanjo is een ster als het gaat om het verzamelen van hele grote dozen en dat is maar goed ook. De hele winkelvoorraad verdwijnt in het karton als we aan het inpakken slaan. Als ware puzzelfanaten draaien we de doosjes totdat ze optimaal in de grote dozen schuiven en er zoveel mogelijk mee kan. Met een iets wat gechipte en geweatherde bus en een paar hoogglanzende auto's worden de eerste dozen naar De Ark gebracht. Een paar zeer vriendelijk dames begroeten ons en hebben zojuist 2 torens met tafels gebracht. Vorig jaar hadden we namelijk maar net genoeg tafelruimte en dus hadden we besloten maar wat extra meters tafel in te laten vliegen.

Dat de tijd snel kan gaan zien we als we na het uitladen van de eerste vracht op de klok kijken, want het is al weer tijd om te lunchen. Vlug de manschappen weer verzamelen en de nodige broodjes bestellen. Met gezonde honger worden de broodjes verwerkt en springt Hanjo weer overeind met de woorden: "Zo, ik ga weer wat doen."
Deze stille hint is overduidelijk, dus kan de volgende lading met winkelwaar in de auto's worden geladen.
Eenmaal terug bij De Ark, begint voor mij het indelen van de zaal. De winkel wordt dit keer in een andere hoek gestopt om zo zoveel mogelijk ruimte te creeeren voor de showmodellen. Maar liefst 4 rijen tafels vullen aan het eind van de middag de grote zaal. Ook het podium krijgt wat tafels en de tweede zaal is ook voorzien van voldoende zitruimte. Zou het genoeg zijn?
Afbeelding
Afbeelding

In de loop van de middag komt onze verloren zoon RemcoZ binnenwandelen. Helemaal vergeten dat het alweer zover in augustus was, heeft hij zoveel mogelijk afspraken verschoven zodat hij met Hanjo de indeling van de winkel kan doen. De piano, het orgel, tafels en stoelen worden volgestapeld met dozen, terwijl het busje lading na lading binnen rijdt. "Ik moet de volgende keer maar niet alles meer uit de winkel mee brengen." zucht Hanjo als hij de torenhoge stapels dozen ziet. "Ik snap niet hoe we dat vorig jaar hebben gedaan".
Nou Hanjo, het antwoord is simpel. Jouw winkeltje is uit de puberteit en is nu volwassen geworden. Met twee ruimtes vol met bouwdozen, war games, houtbouw, rc en veel verf, heb je een gezonde voorraad met voor ieder wat wils. Maar wij zouden geen modelbrouwers zijn als we deze voorraad niet wisten om te toveren tot een mooie BrouwersDag koophoek.

En dan knipper ik even met mijn ogen... Sta ik toch weer op die veerpond! Echter is het nu zaterdag. Het zonnetje straalt (een voorteken???) en als een geoliede machine arriveert iedereen weer in Schoonhoven. Vlug die deuren open, modellen uit de auto want de eerste gasten komen over enkele minuten. (niet dat wij zo laat waren, maar ik vermoed dan de bezoekers ook niet hebben kunnen uitslapen ;))
De laatste hand wordt gelegd aan de zaal. Spandoek en aanplakbiljetten ophangen, onze nieuwe BrouwersShirtjes aanschieten en de laatste afspraken met elkaar doornemen.
Afbeelding
Binnen enkele uren staan de zalen weer vol. Dit keer vroeger als anders, maar dat is een goed teken. De demogevers worden meteen belaagd met vele vragen en trekken een volle zaal. Ook niet vreemd als er twee grote schepen in aanbouw (van Ptèr en Modelengeneer) de aandacht trekken van de passanten. Natuurlijk vergeten we BertUS niet, die zijn olieverf kunsten laat zien, LordRuud die heerlijk zit te tekenen en onze Airbrush artiest Peter die een grote roofvogel kop aan het spuiten is.
Afbeelding
Afbeelding
Op de hal staat Arie Kabaalstra, helaas laat de laptop van hem ons wat in de steek, maar desalniettemin blijft het een druk bezocht hoekje.
Afbeelding
Afbeelding

De grote zaal gonst van de verhalen die onderling worden uitgewisselt. Onze gasten van Rail Miniworld, ModelbouwMagazine en papierbouw trekken veel bezoerkers tot zich, maar de showmodeltafels steken er toch wel met kop en schouders boven uit. Tussen de showmodellenstaan enkele grote attracties van het forum. Denk eens aan The Judge van Grendel, de locomotieven van Cluedo of de diorama's van Wilco en zo nog vele meer. De heren van Games Workshop hebben het ook druk. De wargame demo's worden druk bezocht en ik vermoed dat er wel enkele nieuwe spelers in Nederland zijn bijgekomen.
Afbeelding
Afbeelding
En dan moet ik het buitenterrein niet vergeten. Met een mooie strook schoon water rond het pand, worden enkele RC boten te water gelaten. Hoewel de ene vaart wat succesvoller is dan de andere, is het toch een goede publiekstrekker die we volgend jaar weer willen aan moedigen.
Afbeelding

En plots loopt het tegen twee... Het is tijd om de loten voor de loterij erbij te pakken. Met een paar anderen struinen we de zalen af naar gelukzoekers. Het enthausiasme is zeer hoog dit jaar waardoor we weer een extra trekking kunnen doen. De twee trekkingen vallen weer in goede handen, want ik zie twee gelukkige brouwers met hun gewonnen 25,- de BrouwersShop induiken en met een tasje weer naar buiten komen.
En dan loopt het tegen het eind van de middag. De bezoekers ruimen langzaam de spullen in, de tafels worden afgebroken en uiteindelijk is de BrouwersShop weer in de bus gestuwd. Er is veel verkocht, waardoor het in heel wat minder ritjes terug naar de winkel kan. Het bevestigt alleen maar meer het succes van deze dag.
Afbeelding

Vermoeid maar voldaan kluiten we nog een keer samen. We besluiten nog even bij Hanjo de boel op stelten te zetten en lekker wat Shoarma te bestellen. We blikken terug op een geslaagde dag, een goede generale repetitie voor de BrouwersDag 2009, oftewel ons 5 jarig bestaan! Zet dus alvast zaterdag 29 augustus in he agenda, want dan is het feest groter dan ooit te voren!!!
Afbeelding

Tot slot wil ik vanaf deze plek al onze gasten bedankt voor de mooie aanvulling die zijn aan deze dag hebben gegeven, de sponsors voor de steun in de rug en de extra's die we deze dag kunnen geven en natuurlijk Hanjo en zijn familie voor de gastvrijheid.

Graag zie ik iedereen weer volgend jaar terug.
Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2008 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Hee arno.
:shock: Mooi naverslag van brouwersdag.
Het was zeker een zeer geslaagde dag.
Ik heb zelf inderdaad ook niet kunnen uitslapen,6 uur eruit en 7 uur weg.:lol:
Ik ben er iniedergeval volgend jaar erook weer bij.

Groeten Idaniël :brouw:


Laatst bijgewerkt door Idaniël op vr 05 sep, 2008 18:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2008 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
Hoooi
heel leuk verslag, leuk om zo weer eens terug te blikken! :D
volgend jaar weer he! :D
en over de vroegte, ik stond pas om kwart voor tien binnen en de helft was al vol..vroeg? :lol:
maar zeker een geslaagde dag!

greetz,
DAffIE :mrgreen:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2008 18:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik heb ook een leuke dag gehad. Jammer dat je met de een wat langer blijft praten/kletsen waardoor je andere dingen over het hoofd ziet. En daar pas achter komt als je thuis bent...

Volgend jaar ben ik er weer!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 sep, 2008 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
beetje laat maar ik zie dit verslag pas net en ik heb nog een vraag
ik zag verschillende mensen met t-shirts met het logo rondlopen. kunnen we die ergens bestellen?

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 sep, 2008 16:13 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
Hallo Brouwers

Ik heb er ook van genoten van de brouwersdag,weer veel bekende en gezien en natuurlijk ook veel handengeschud.

Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij

Groeten

Ard

:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 sep, 2008 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 dec, 2005 20:49 pm
Berichten: 146
Woonplaats: Schoonhoven
Arno,

Leuk verslag en ik heb zojuist even alle foto's bekeken. Zo te zien heb ik wat gemist. Jammer dat ik er niet bij was.
Maar goed volgend jaar beter!

Groet,

André

(de eigenaar van de gechipte en geweatherde bus :D)

_________________
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal (Albert Einstein)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 sep, 2008 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Heb ook wel een leuke dag gehad.veel gepraat.
Alleen het aantal vliegtuig bouwers was matig.
3 F-16's waarvan 2 van mij zelf (en de kloon van Kabaalstra)is dramatisch als je bedenkt dat er honderden Revell F-16tjes worden verkocht.
jammer.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 sep, 2008 12:49 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
dodo schreef:
beetje laat maar ik zie dit verslag pas net en ik heb nog een vraag
ik zag verschillende mensen met t-shirts met het logo rondlopen. kunnen we die ergens bestellen?


Lijkt me helemaal geen verkeerd plan. Modelbrouwers merchandise. Ik zal wat extra shirts bestellen voor de shop!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: brouwerdag 2008
BerichtGeplaatst: ma 15 sep, 2008 14:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 19:56 pm
Berichten: 3
Woonplaats: ijsselstein
ik ben krokodil(RICHARD) heb me zeer vermaakt leuk om andermans bouw projekte te kunnen mogen aanschouwen
en vragen te stellen en sugestiest aan te horen zo als zo moet je dat doen en zo doe je weer zo was een zeer leuke dagt geweest was leuk om er aanwezig tezijn geweest groetjes richard uit ijsselstein

_________________
niet veel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement