Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verslag Brouwersdag 2005
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2005 9:15 am 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 aug, 2004 16:59 pm
Berichten: 53
Zaterdag ochtend 27 augustus 2005… de wekker gaat.
Mijn vriendin schrikt wakker van het geluid, maar ik niet. Ik lag al enkele minuten met mijn ogen open.
“Dit gaat de mooiste dag van het jaar worden.”
Met een sprong mijn bed uit om mezelf voor te bereiden op een aardige autorit naar Schoonhoven.

Daar aangekomen verwelkom ik Hanjo en Wilko en merk direct op dat ook zij vervuld zijn met euforie. Nog vlug kijken we even een pakketje van Tamiya door, wat ons is geschonken door Reyne en Zonen. Daarna is het de auto volladen en vertrekken naar de Brouwersshop.

In de Brouwersshop werden Wilko en ik weer gegrepen door het spook en werden we eerst langs alle bouwdozen gesleurd alvorens we met de opbouw konden beginnen. Dat ging gelukkig vrij vlot, want meer dan enkele tafels en wat eten en drinken hoefde er niet versjouwt te worden. Wel moesten er wat kleine dingen gebeuren zoals het ophangen van enkele pamfletten met daarop wat prijzen en de agenda voor de demo’s.

Afbeelding

Ikzelf was me inmiddels aan het bezighouden met het inrichten van de eerste showmodellen toen ik plots een “goede morgen” achter me hoorde. Beagle was de eerste gast die we mochten verwelkomen! Na een korte introductie en een presentatie van zijn walvissloep stond daar ineens meneer nummer twee, oftewel Wilco. Hij had 2 diorama’s bij zich. Ik kon dus wel weer even verder met de showmodellen.

Afbeelding

De gasten druppelden zo allemaal vrolijk binnen en direct vanaf het begin was de sfeer helemaal geweldig. Men had veel oog voor elkaars showmodellen en vele van ons stonden te trappelen van ongeduld op de demo’s die gingen komen. Naast de forumgebruikers mochten we ook een zeer groot aantal bezoekers van Schoonhoven en omstreken verwelkomen. Zij hadden het artikel in de krant gelezen en kwamen eens op de winkel af. Uiteindelijk zijn al deze klanten zijn met een modelletje onder de arm weer vertrokken, dus dat zijn goede zaken voor de shop en wellicht een paar nieuwe forumleden erbij.

Afbeelding

De demo’s trokken veel aandacht. Wilco legde het één en ander uit over zijn diorama's en de volgende demo's werden boven gehouden. De volgende ging over het maken van spandraden. Helaas kon ik er even niet bij zijn, want ik had klanten aangetrokken die zeer geïnteresseerd waren in de winkel en zij wilden ook nog wat kopen. Ach, als ik er aan toe ben, dan vraag ik wel een How To aan op het forum!

Afbeelding

De daarop volgende demo’s waren het airbrushen, weatheren, chippen en schilderen van figuren. Allemaal stuk voor stuk hele interessante onderwerpen en dat was goed te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Vrijwel alle forumleden waren namelijk terug te vinden in de demo ruimte. Ik heb tenminste weer wat nieuwe technieken geleerd, die ik vermoedelijk binnenkort al kan toepassen.

Helaas gaat er op zo’n drukke dag ook wel eens wat mis. Wilko (sorry jongen) was iets te enthousiast en liet zijn prachtige F1 Toyota vallen. Waar ik eigenlijk een groot verbaal schouwspel had verwacht, zag ik ineens de brouwer loskomen in hem .
“Het wordt een Diorama!”, waren de eerste worden die ik van hem hoorde. Ik vermoed dus, dat we wellicht binnenkort een F1 wagen in een bandenstapel kunnen verwachten.
Ook andere begingen een kleine blunder. Zo vergat Beagle bijna zijn walvissloep en ook Frans liet zijn zojuist aangeschaft model staan. Maar gelukkig is alles goed gekomen.

En toen was het alweer 6 uur!!! Tja, wel flink uitgelopen, maar eigenlijk had ik niet anders verwacht. Nog even de spullen weer opruimen en de zaak netjes afsluiten. Het was voor ons (de organisatie) een vermoeiende dag, maar wel één waar we nog heel lang met veel plezier naar terugkijken. Ik heb tenminste de rest van de avond nog na zitten glunderen van plezier!

Rest mij nog even iedereen te bedanken. Niet alleen de organisatie voor alle goede zorgen, maar ook alle bezoekers van de dag voor het creëren van de geweldige sfeer. Helaas moeten we nog wel een tijdje wachten op de volgende Brouwersdag, maar zeker is dat dit niet de laatste was! Ik droom nu al van Brouwersdag 2006…


Arno “Deathtrap” Smulders


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2005 10:35 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Leuk verslag! Het geeft de sfeer zeker goed weer. Jij ook bedankt voor al je hulp!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement