Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 0:07 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nou daar is hij dan, de laatste foto-update.
Alhoewel, ik was nog wel van plan om morgen overdag nog wat foto's te nemen aangezien het nou toch wat aan de donkere kant is en de flitser af en toe vrij aanwezig is.

Ik heb op zich erg genoten van mijn eerste bouwverslag hierzo, alleen vind het erg jammer dat ik zo op het laatste moment er in gesprongen ben want normaal gesproken had ik bepaalde dingen toch anders willen doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

( sh*t, zie ik net nog even iets wat niet helemaal mooi is op de volgende foto ga ik straks stiekem nog even snel bijwerken. )

Afbeelding

Doet pijn aan je ogen hé?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de categorij, lelijkste cockpit ooit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, ik durf het bijna niet te zeggen maar brand maar los maar brand me niet af :D
I'm just a Noob.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 8:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ik zal voorzichtig zijn.

Op zich staat er in het eerste oogopslag een leuke Eagle, maar wat me gelijk opviel waren de groene bommen (ben niet zo'n namenkenner) Het lijkt of je de ophangpunten niet goed hebt en dat ze daarom scheef hangen. De silvering valt op de ene foto meer op dan op de andere, maar is toch zeker een puntje van verbetering voor de volgende keer.
Ook lijkt het of de registratiedecals niet helemaal recht lopen, vooral op de stuurboord staart zie je een decal een beetje schuin lopen.
Voorste antenne stuurboord zou ik even recht hangen.
En als laatste en dan hou ik op, zou ik even een sapje over het landingsgestel doen. dit en de wielen zijn toch wel een beetje erg wit.

Maar goed. Ik vind de uitlaten wel goed overkomen. Ondanks dat je wel een beetje actief bent geweest met zo'n tamiya weatheringssetje (??)

Al met al een leuke eagle, maar toch wel wat dingetjes voor verbetering vatbaar.
Misschien is het handig voor jezelf om hier een lijstje te plaatsen met leerpuntjes voor de volgende keer. Vaak kun je, door voor jezelf dingen op te schrijven, wat meer van je zelf leren dan je denkt.


Succes met je volgende. Ik zal je model bij het overzicht plaatsen en dan kan het internetstemmen losgaan.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 13:42 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hoi Arjen, dankje voor je reactie.

De bommen vind ik zelf ook maar wat raar er onder zitten hoor, en ik denk ook dat jij wel gelijk hebt over dat die ophangpunten er niet helemaal lekker onder zitten.

De decal, jaaa. Ook weer zo dom van mij. teveel haast en niet goed nazorg plegen. Deze is waarschijnlijk iets weggezakt nadat ik de decal-softener er nog over heen heb gedaan. Ik kwam er te laat achter gister en ik durfde hem niet weer los te halen want er zijn al meerdere decals los gescheurd terwijl ik ze maar kwalijk aanraakte....

De antenne waar jij het over hebt, is niet de standaard antenne. Ik was het origineel opeens kwijt en kon dat kleine ding natuurlijk nergens anders vinden dus heb ik zelf een stukje gefabriceerd, deze heeft de neiging inderdaad om steeds weg te buigen. Op zich wel jammer, maar beter zo dan aan een kant wel en aan de andere kant niet.

Op de uitlaten is inderdaad tamiya weather setje. Ben ik toch iets te gortig geweest?

Wat de leerpunten betreft, die heb ik inderdaad al genoeg, al wil ik wel voor mezelf zeggen dat ik nu net iets langer dan een jaar bouw en dat ik met sommige dingen toch aardig vorderingen maak.
Met andere dingen moet ik inderdaad wat scherper worden.
Dit heb ik zelf ook wel door, en ondanks dat ik mezelf eerst had voorgenomen voorlopig te wachten met een eigen topic te maken dat ik nu toch wel een beetje aan het twijfelen ben.

Ik wil het niet helemaal als excuus gebruiken maar ik heb hem op het laatst toch wel een beetje afgeraffeld voor de deadline.

Ik was overigens in de veronderstelling dat we ter plaatse een stemming zouden houden??

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ter plaatse stemmen, meende ook dat dat zou, maar goed.

Heico, waarom eerst 1 of 2 jaar wachten met je eigen topic? Je leert meer en sneller door feed-back van anderen.

Mijn overall-indruk van de F-15: Het heeft een wel heel mat uiterlijk, tegen het stoffige aan. Hoort dit zo, of is het meer een zijde-matte afwerking? En het cockpit-glas....

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 14:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hoi René,

Dit komt van mijn oude airbrush. Die heeft nog wel van dat soort fratsen.
Je ziet het wel in het echt maar lijkt op de foto's wel wat erger door de macro.

Ik hoop dat dit straks met de nieuwe airbrush tot het verleden gaat behoren. ( wil ook nog eens naar zo'n "airbrush-cursus-dag in Almere voor meer tips en trucs ) Maar ik ben nog redelijk voorzichtig met de nieuwe dus daarom heb ik de blanke laag er over gedaan met de oude.

Ik vind dat matte overigens niet erg lelijk.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 14:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ter plaatse stemmen gebeurd ook..

Een aantal van de hier tentoongestelde modellen zullen niet naar Eemnes vliegen. Die krijgen misschien wel een ere plaats hier op het net.

Verder ben ik het absoluut met Rene eens, waarom geen topic starten en proberen je eigen wiel uit te vinden.
Als ik mezelf vergelijk met een 3 jaar terug en nu heb ik dankzij het plaatsen van topics ontzettend veel geleerd.
Dus gewoon blijven komen met dat spul!!!

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 14:34 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Jaa, dat ter plaatse stemmen is gewoon veel beter. Dan kunnen de prijswinnaars ook hun " prijs " mee krijgen.

Ik denk er nog even over na, ik heb nu een doosje van een F-5 hier staan van Hasegawa waar ik nog wat over twijfel....
Het is wel leuk om een topic te hebben, maar ik vergeet nogal eens foto's te maken...

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 14:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hey Heico, ik geloof dat je wel beter kan. Dus pak die mooie F-5 en aan de slag ermee! Iets meer geduld zal beloond worden (ik vind dat zelf soms ook heel moeilijk ;))


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: f-15
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
@Darka
@Tsjopper bob
In december heb ik Heico naar een telefoon gesprek van 2 uur lang eindelijk kunnen overtuigen dat hij gewoon mee moest doen en een topic moest openen en als ik zijn topic doorlees staan hier veel nuttig tips in waar hij wat aan heeft ,daarom heb ik hem 1 punt gedaan voor zijn moeite en doorzetten op het laatst heb ik hem wel moeten aan moedigen maar het is hem gelukt om voor de streep hen af te krijgen .

@heico1980
die F-5 gewoon Topic openen kan niks mis meegaan je krijgt veel advies waar je wat aan hebt en van leert ,en zoals vorige week kun je de helpdesk bellen .

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 14:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ook ik ben van mening dat er meer in je handen zit.

Mijn motivatie (en dus mn resultaat) gaat ook naar beneden met een slechtere kit (1:72 Tornado bijvoorbeeld)
volgens mij als je een keer een tientje of meer betaald voor een goeie doos (wellicht je F5 wel) komt er meer uit je handen.
Maar goed, we praten zaterdag wel even rustig met een bak koffie.

Oh, en succes met je F5, wel foto's maken!!! haha

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement