Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 0:24 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Toen ik de lijst zag van afgeronde projecten had ik een beetje een gevoel van teleurstelling. Wat zijn er weinig projecten afgerond zeg. Ik ben koploper met mijn drie tanks: de Abrams, de Challenger en de T-55.
Nu zag ik dat er een enkeling is die ineens wel meer dan 3 vliegtuigjes aan het maken is en mij ging evenaren!
Daarnaast heb ik deze kit van Italeri speciaal nog gekocht voor deze groepsbouw en het zou zonde zijn om hem daarvoor niet te gebruiken.
Een derde motivator was de brouw van Grendel (die tijdens deze brouw niets heeft gemaakt, dat kan toch niet!) zijn Mirage III op het gewone vliegtuigforum. Hij doet dat met zo een rotgang en met zoveel plezier dat ik dacht, dat kan ik ook wel. Niet moeilijk doen zoals bij mijn Tijgetje. Niet zitten wikken en wegen of deze kleur of chip wel goed zal zijn. Neen, gewoon brouwen, spuiten en klaar is klara. Lijm snuiven en niets meer of minder.

Dus presenteer ik hierbij nog een Panavia Tornado! Een grote want het is schaal 1/48. Normaal maak ik in die schaal WOII vliegtuigen en bewaar straaljagers voor de 1/72 schaal. Een mooie boxart maar natuurlijk wordt het niet deze versie.
Afbeelding

Het wordt een Italiaanse! En waarom? Omdat niemand die maakt, daarom. Dus alleen die saaie groen, wit, rode roundels en niet die leuke plaatjes die de Britten er wel op hadden... Hmmmm... Misschien dat ik voor de leuk Snoopy jat. Dat is misschien niet correct maar het staat wel leuker in mijn kast.
Afbeelding

Grote sprues!
Afbeelding

Afbeelding

Ajax speelde als amateurs en werd vernederd door Anderlecht dus dat had ik na een helft ook wel gezien (gelukkig heb ik '94-'97 van heel dichtbij meegemaakt). Mijn vriendin en haar zus waren het kerstdiner aan het plannen, baby Olivia lag lief te slapen en ik glipte naar mijn hobbyzolder! Aan de slag!!

Dit zit nog los en ik moet het eerst nog allemaal spuiten. Ik ben niet van plan er extra's aan te spenderen. Dit wordt heel simpel OOB, ik ben ook niet van plan het extra gedetailleerd en precies kloppend te maken. Gewoon op z'n Eelco's (tikje slordig maar wel leuk ;))
Afbeelding

Kijk eens aan! Ik lijk echt op te schieten, dat moet wel lukken voor half januari.
Afbeelding

Kom op mensen! Maak jullie DS-brouwseltje ook af! Dit is net zo een leuk onderwerp en ik hoop er een beetje swung weer in te krijgen. Doe je mee?

Eelco


Laatst bijgewerkt door Eelcog op za 02 jan, 2010 21:30 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Tornado
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Eelco

Hier die andere enkeling die met 5 Tornado`s bezig is wens je veel succes hiermee en weet zeker dat het je gaat lukken :wink: .

Bij mij zelf lukt het denk ik met d F.3`s wel maar de Gr.1`s worden een :?: ,omdat ik onverwacht een week op vakantie ga ,maar probeer dit weekend nog veel in te halen .

Ik blijf je volgen .

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2009 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Is het tornado-seizoen nu al begonnen ??? :lol: :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2009 12:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Iedereen heeft wat meer tijd gekregen om zijn modellen af te maken én er zitten nu prijzen aan verbonden! Daarnaast is men alweer veel modellen aan het brouwen, het leeft weer!

Hier ook een update. De romp zit in elkaar, wat een groot vliegtuig!. Om alles in elkaar te zetten was niet echt een klus. Het past allemaal prima maar ik zal wel aan de slag moeten met schuren.
Afbeelding

Hier zat bijvoorbeeld een kier. En je kan zien dat de naden niet zo aansluiten.
Afbeelding

De hele wapenhandel komt eronder te hangen maar ook hier geldt, schuren!
Afbeelding

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Tornado
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2009 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Hoi Eelco,

Die naden hebben de 3 F.3`s van mij ook ,ben er behoorlijk mee aan geschuren geweest om ze gelijk te krijgen maar valt niet mee .

Die 2 kits van Hasegawa hebben dit niet doordat de voorkant en achter kant uit 2 stukken bestaat ,dus die zijn gelukkig naad vrij .
Volgens mij begint Dessert Storm weer te leven zelfs nog weer iemand bij gekomen .

Gr,

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 16:30 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Nou, de pasvorm bij de luchtinlaten is helemaal 3x niets... Ik heb 1 liter putty gebruikt en aardig wat lopen zagen om het gevuld te krijgen. Het staat nu te harden en ik heb er een slecht gevoel bij... Heel jammer van de kit want hij leek heel leuk. Voor de zekerheid ga ik even op zoek naar een 1/72 tornadootje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 nov, 2005 17:28 pm
Berichten: 942
Woonplaats: Planet Earth
Eelcog schreef:
Nou, de pasvorm bij de luchtinlaten is helemaal 3x niets... Ik heb 1 liter putty gebruikt en aardig wat lopen zagen om het gevuld te krijgen. Het staat nu te harden en ik heb er een slecht gevoel bij... Heel jammer van de kit want hij leek heel leuk. Voor de zekerheid ga ik even op zoek naar een 1/72 tornadootje.


Weet niet precies wat er niet paste, maar er hoort een naad te zitten boven op de airintake, overgang intake romp zeg maar.
Afbeelding hier een fotootje, foto komt van britmodeller.
komt uit dit draadje
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... hl=tornado

Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 23:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ow..... :roll:
Ik brouw er wel wat moois van...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 23:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 nov, 2005 17:28 pm
Berichten: 942
Woonplaats: Planet Earth
Meest gemaakte fout bij de bouw van een Tornado :lol:

Suc6

Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 23:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Het staat ook zo lekker aangegeven in de bouwbeschrijving. Hè, had ik dit maar even eerder geweten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement