Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2009 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dito. De onderkant daarentegen is erg 'clean', ook al zie je er niets van. De verwering op de gun en magazijn vind ik wel goed.

...maar ik moet zeggen, ik heb vanmorgen een special gezien over de Hummer (dvd) en ik moet zeggen dat je wel een knap model hebt neergezet.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 dec, 2009 17:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
@ Darka,

ok. had zelf ook wel aangegeven dat hij maybe iets te was.
wat vindt jij onlogische plekken? laat even weten aub??
ben van plan wat chips weg te verven.....

@tsjopper bob,

ok
welke dvd??

gr Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 dec, 2009 19:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Logische plekken zouden voor mij zijn, daar waar het eigenlijk niet anders kan dan dat steentjes of zand het voertuig wel moeten raken. dus in hoekjes, uitstekende delen en andere zaken die de luchtstroom, welke vuil meebrent, afbuigen.

Om een foto van jou te nemen:
Afbeelding
Halverwege een deur, of op de achterkant van een voertuig, tuurlijk, daar zal verf verdwijnen (dus kun je chipping toepassen) Maar in zeer geringe mate. Op hoeken van een voertuig of deur kan het prima. Maar ja.. Ieder zn eigen.
Ik zou het wat minder doen.
Bovendien had ik denk ik voor een staalkleur gekozen. Weet zo niet waar de militaire voertuigen van gemaakt zijn, maar volgens mij is het plaatstaal of aluminium.. De chipping in de hoeken had ik dan met een staal kleur gedaan.
Hoop dat ik je zo wat geholpen heb, of mijn mening toegelicht heb.
:lol:
Succes verder.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 dec, 2009 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 30 mei, 2009 22:15 pm
Berichten: 390
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van chipping op moderne voertuigen, omdat die tegenwoordig zeer goed bijgehouden worden (weet trouwens niet hoe dat in Desert Storm ging :roll: ), maar ik vind dat het je zeer goed gelukt is, misschien hier en daar wat veel, maar toch goed gelukt.

Veel succes met viesmaken :D

Gr Tristan

_________________
No airpower without groundpower


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 dec, 2009 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
DVD is 'Strike Force - Land'. Is een dvd-box. Op disc 1 staat ca. 20 minuten over de Humvee. Darka had hem gescoord bij een 'witte boeken markt' en ik heb hem nu even te leen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
@ Darka,

ik snap het. was iets te hard van stapel gelopen, maar heb het veranderd :D heb de hoeveelheid chips flink terug kunnnen brengen d.m.v. ze van de glanslak af te schrapen (makkelijk hé :o )
staalkleur, tsja dat denk ik nou net weer niet, neem aan dat ze grondverf opbrengen voordat de zandkleur erop gaat.
zie bijna altijd een zwarte ondergrond bij chips, dit betekent dus dat de grondverf zwart is. grondverf hecht velen maler beter en is ook heel sterk, dus dit blijft vaak zitten, in tegenstelling tot de echte laag. correct me if im wrong.

@vliegtuigbouwer,
bedankt, heb de chipping iets teruggebracht.
viesmaken zal niet egt meer gebeuren alleen wat stof hier en daar :wink:

@tsjopper bob,
thnx! ik ga hem even downloaden :oops:

bedankt voor de antwoorden.

ik heb de chipping verminderd (erafgeschrapt, ging simpel want had aangebracht op glanslak).
verder heb ik de onderkant ook even flink gechipped om steenslag en veel gebruik na te bootsen. (tsjopper bob :wink: )
ik ga er figuren bij doen. samen met een kleine dio.
ik ben van plan mij volledig op de humvee te richten, en niet meer op de MRLS voor de desert storm groepsbouw
in totaal komen er 5! figuren in, één achter het stuur, één achter de MK19, en drie achter het muurtje.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn idee is dat ze worden beschoten vanaf de richting waar de wapens van de soldaten heenwijzen. dus de turret gaat dan 45 graden gedraaid worden, de bestuurdersdeur gaat op dicht zodat hij velig zit achter een gepantserde deur. (of zal ik heel dat figuur weglaten, en 4 poppetjes gebruiken??. mijn idee is dat ze op deze manier elk moment weg kunnen rijden.)
wat denken jullie. let niet op de houding van de marines op dit plaatje, in de dio zet ik ze natuurlijk veel defensiever.
owja, wil een beschadigd muurtje maken met kogelgaten enz, en michien wel gaten of happen eruit. de situatie is gewoon "urban"

p.s. de foto's van de aangepaste m1025 komen vanaaf :wink:

wat denken jullie van deze simpele opzet??

gr. Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2009 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
hier de foto's van de aangpaste chipping en de chipping van de onderkant:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dat waren ze. iemand enig idee hoe ik de uitlaat en dat zilveren ding kan verweren?? naar mij idee is die zilvere de tank, en rvs, dus geen chips mogelijk. de uitlaat kan wel een laag verf hebben en dus mischien wel gechipped worden. wat denken jullie??
onderkant is zwaar gechipped, klopt maar ga nog een beetje stof overheen spuiten enz dan valt het wat minder zwaar. maar lijk mij niet onrealistisch zo of wel??

laat even weten of je een oplossing hebt voor de bestuurder :wink:

gr. Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2009 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Much better.

René

Tipje voor uitlaat, wat roest erop brushen??

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 18:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Dat zilveren ding is zo te zien je carterpan van je motorblok. Het kan zijn dat die bij dit ding van aluminium is, maar meestal is het gewoon zwart/donker gespoten blik. Gewoon met de rest mee-stoffen/vervuilen en misschien her en er een gelekt oliespoortje -'t blijft een Amerikaan natuurlijk!

De uitlaat zou ik alleen roestig maken, 't ding wordt nogal warm dus er blijft toch al niet zo veel op zitten. (kijk anders bij de uitlaat van een 1:1 normale auto of truck?)

Succes, je verminderde chipping aan de bovenkant ziet er al een stuk rustiger uit! (en dat is wat je uiteindelijk ziet)

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2010 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
@tsjopper bob,
goed om te horen :)
ga ik zeker nog wat mee doen!

@jeroen_R90S,

ok, leerzaam, thnx. ik ga er nog wel wat sporen opmaken denk ik. even op internet zoeken hoe dat moet :oops: .
uitlaat, ja inderdaad ik ga eens een echte opzoeken en die als voorbeeld nemen.

mooizo :wink:



dit is belangrijk voor me, denken jullie dat de matlak erop kan?? hierna kan ik de chipping NIET meer verminderen, aleen aanvullen.
ik denk zelf dat ie aardig compleet is zo, en de pigmenten erop kunnen.
laat even weten hoe je erover denk aub....

gr. Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement