Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 dec, 2009 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
@rené,
bedankt! Is ook een zeer mooi model + pe set. Past allemaal top.
Dat systeem gebruikten ze niet tijdens desert storm inderdaad.

@Tristan,
ja weet ik inderdaad. Wat ze nu gebruiken is ook zoiets maar lang niet zo geavanceers geloof ik. Dat heet geloof ik iets van een missile counter system ofzo. Is een een of ander koepeltje op de koepel van de tank. Bij humvees wordt zoiets dergelijks nog niet gebruikt terwijl het 1 van de meest gbruikte voertuigen van de marines is. En niet echt opgewassen tegen een rpg projectiel. Ook al hebben ze tegenwoordig de m1114 ofzo.
Maarja dit nieuwe systeem zit dus tot zover ik heb gelezen nog in een (eind) testfase
nu maar hopen dat het niet te lang meer duurt.
Oja figuren. Die zitten er bij, een chauffeur en een gunner. Ik zal kijken wat ik ermee doet. Moet nog een m270 maken ook, en deze moet ook nog af voor het nieuwe jaar



Updates volgen!
gr boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 dec, 2009 3:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
wat een bruut ding. superstrak met dat PE, vooral je dakblaffer. die kettinkjes. geweldig.

Vind op de auto zelf het pre-shaden wat donker overkomen. Wellicht had je beter een lichtere kleur dan zwart kunnen nemen. Maar aan de andere kant, hij kan het hebben.
Zeer strak gemaakt. I'm impressed


Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 dec, 2009 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
hey Arjen,

bedankt voor de complimenten :D
hahahahahahaha, "dakblaffer" wat een geweldig woord. gebruiken op sgool ook wel is van deze woorden, dus komt extra goed eruit zo :lol: fantastisch

ik ben het met je eens, de preshade is ietsie pietsie te donker, vooral op het dak. ik had beter een donkerebruine kleur kunnen nemen als preshade. maarja, dat zie je pas als je onder de felle lamp vandaan bent met de airbrush. maar hij kan het wel hebben inderdaad. en denk eraan, hij moet nog verweerd worden :wink: zal niet te erg worden maar dat kan je mooi wegwerken met "zand" pigmenten.

ik zal vanavond is beginnen aan de pinwash DENK ik.

gr. Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 dec, 2009 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 30 mei, 2009 22:15 pm
Berichten: 390
Heb hem hier nu ook liggen de Sint leest gedachten blijkbaar :wink: , maareh ik ga denk de .50 erop zetten, vind ik ook wel leuk eigenlijk. Ben nog aan het twijfelen. Trouwens die PE ziet er inderdaad erg goed uit, dat doe ik zelf maar niet, ben daar niet zo handig mee :wink:

Gr Tristan

_________________
No airpower without groundpower


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 dec, 2009 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
@vliegtuigbouwer,
haha, dik ook. .50 ik ook vet hoor. heb hem hierzo in de achterbak liggen, ook met pe erop enz. die pe. tsja, ik zou het er lekker opplakken hoor :o kost nie zo veel, iets van 12 eur via www.luckymodel.com en je hebt het binnen +/- een ruime week. je moet het toch ooit leren, want het voegt een hoop detail toe :twisted:

nog een update, heb eff en wash aangebracht van een bruinachtige kleur. ben er nog niet zo een ster in, maar komt wel goed. kan nog hier en daar bijwerken, want zie zo op de foto som een duidelijke rand.

:

deurtje ervoor:
Afbeelding

deurtje erna:
Afbeelding

je kan de bruine wash lichtelijk zien. wilde het niet te erg doen, want ze zijn vrij schoon naar mijn inzien in het echt. alleen maar zand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze kant is weer wat grover. moet nog eff en goede balans vinden. denk dat ik de rechter deur nog over moet doen.
Afbeelding
Afbeelding

de MK 19 bijgewerkt> kettingkjes zwart geverfd, en nog wat delen goren gemaakt (hoort zo).
Afbeelding

Afbeelding

ik ga nog drybrushen en met pigmenten werken om het geheel wat meer in elkaar te mengen zegmaar. vooral de wielen moeten nog zwaarder verweerd worden, voor de rest blijft het wel een beetje zo denk ik.
denk dat ik ook nog ga chippen met zwarte verf aan de buitenkant. niet te erg, want heb geen een foto gezien met een humvee met veel afgebladerde verf.

zoals jullie wel zullen denken, de binnekant moet ik nog aan beginnen.
hebben jullie foto's die mij kunnen helpen bij het verweren van deze humvee, plaats ze AUB. vooral interieur.

laat weten hoe jullie erover denken :wink:
bedankt voor het kijken, gr Boris :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 dec, 2009 17:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
echt strak werk.
i'm impressed

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 dec, 2009 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
en we gaan als een speer.
komt inmiddels een beetje tijddruk achter, maar komt goed. wat ik nu heb gedaan:
- binnenkant gechipped en verweerd.
- buitenkant licht aangepast qua verwering
- begonnen met de riempjes voor de bagage

het simpele pe riempje welk ik heb aangpast:
Afbeelding

huh een pleister, ja een pleister, hier kan je namelijk mooie riempjes mee maken:
Afbeelding

je knmipt strookjes van +/- 1 mm = 35 mm in het egt, dus is aardig in verhouding :wink:
Afbeelding

hierzo de bevestigingspunten van de pe riemen afgeknipt. deze ga ik namelijk op de pleiser plakken. het idee is dus dat je alles "onderdelen" van de pe riem afhaald, en deze aan het pleister riempje vastmaakt, omdat je dan egt kan "vastbinden" zegmaar
Afbeelding

het pe deel van net aan de riem geplaakt. doordat je een stukje pe riem overhoudt (zie vorige foto) kan je hem makkelijk aan de pleister riem vastplakken.
Afbeelding

en tot slot nog de gesp of wat dan ook eraan gemaakt. het leuke is dat je hem er egt doorheen kan halen, kijk maar goed. ( dit is mn 1e riem dus hij is niet egt mooi)
Afbeelding

over de ammobox
Afbeelding

andere kant
Afbeelding

de crate in het rek achterin (alleen testfit, want de montage van de riemen hoort vast te zitten aan de zijkant hè)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

de binnekanten van de deuren/achterklep ook eff verweerd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de achterbak foto's konden niet op documentformaat verkleind worden, dan werden ze +/- 220 kb = te groot dus moesten ze webpagina formaat worden (gedaan met ms office picture manager)
is er een optie dat je kan verkleinen tot 199 kb?? dus dat je die grootte intypt en hij dat ook egt wordt?
zou mooi zijn want de foto's zij nu net wat te klein.

ik moet nog zat riemen maken want alles moet vast zitten. voor de rest is de verwering wel aardig klaar denk, ga de buitenkant toch niet chippen.

op en aanmerkingen welkom :wink:

gr. Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 dec, 2009 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep, 2008 19:17 pm
Berichten: 393
Woonplaats: hardenberg
mooi werk zo, ziet er goed uit.
knap bedacht met die riempjes!

_________________
_______________________________________
Henri

Vliegen is een irritante onderbreking van het onderhoud.

huidige projecten:
F-16 J-055 1:48:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=23376


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2009 14:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
thnx dijkje :wink:

zozo, weer een hoop gedaan hiero, ondanks de druk van school en werk.
ik heb toch de buitenkant maar gechipped omdat dit niet zo raar was in desert storm heb ik vernomen van internet en foto's.
:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding`
Afbeelding

rek gechipped:
Afbeelding
Afbeelding

de banden worden ook nog verweerd hoor :wink: komt later met de pigmenten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de motorklep is van carbon als het goed is, vandaar geen chipping
Afbeelding
nogmaals chipping
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik zie daar een echt stukje afgebladderd verf. jammer :?
Afbeelding

toch aan de stangen voor de achterklep gekomen 8) hoe??
gewoon een academy kit kopen van dezelfde hummer 1/35 waar ze de stangen er WEL bijdoen (bij tamiya dus niet :cry: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de bovenkant erafgehaald. normaal zitten de romp en hat dak via de achterklep met de stangen verbonden, maar ik kan de stangen loshalen aan de bovenkant d.m.v een pennetje in een gaatje :lol:
Afbeelding

dit bedoel ik, ik heb wat plastic weggeknipt en een stukje staal opgeplakt zodat hij vastgestoken kan worden aan de achterklep.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

deuren eruit zodat je mooi erin kan kijken
Afbeelding
Afbeelding

een totaaloverzicht van de binnekant :wink:
Afbeelding
Afbeelding

heb de stoel bekleding ook verweerd, komt toch beter naar buiten vindt ik
Afbeelding

je zou dr maar liggen :lol:
Afbeelding
Afbeelding

ook wat werk besteed aan de onderkant, ookal zie je het niet als ie gwn staan :cry:
Afbeelding

beetje MAC gyver spulletjes :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


tot slot alle losse delen (alleen de mk19 kan nog van het dak af)
Afbeelding

dit is de 1e keer dat ik chipping toepas/probeer. vindt het wel aardig gelukt, maar mischien ietsie te veel :roll: of niet? weet niet hoe het daar was? mischien hebben jullie voorbeelden?

ik denk dat hij klaar is voor de matlak en pigmenten toch?

ben benieuwd wat jullie ervan vinden :?:

fijne dagen nog!!!! :D

gr. Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2009 15:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
eerste wat bij me opkwam was... Don't overdo it man!!

Ik vind het een beetje veel, en soms op onlogische plaatsen, maar ik denk dat je met je pigmenten e.e.a. nog wel kan verbloemen

De truc met chipping en wheathering is toch wel: Minder is meer...

Toch zal het nog wel goed komen.

prettige dagen en zo

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement