Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2009 21:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
't Zijn vaak van die kleine dingetjes die toch weer tijd vreten hè. Maar als je er dan klaar mee bent kan je weer een sprongetje maken. Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2009 10:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Dit was al een tijdje af, maar ik ben helemaal vergeten de update te doen :)

Weten we nog die leuke krater in de zijkant van de wheelbays waar de boven- en onderkant van de vleugeldelen elkaar "raakt"?
Dat was deze dus:

Afbeelding

Zoals ik al had gezegd: da's niet meer op te lossen met putty. Dus heb ik de creabea kant van mezelf losgelaten - stukkie styreen flink dunner geschuurd, met veel geproegel op maat gesneden, en dan wat detaillering erop aangebracht. Dat alles in 5 stukkies per wheelbay, en dus totaal twee keer. Dan heb je dit:

Afbeelding

en na een laagje kleurstof:

Afbeelding

Alles past, dus vleugels opeen lijmen, alle 10 de stukjes erin prutsen en vastzetten, en dan ziet het er tenslotte zo uit:

Afbeelding

Da's toch een stuk beter, al zeg ik het zelf.

Ook is er nog wat werk verricht aan de binnenkant van de uitlaatpijp. Die zag er zo uit:

Afbeelding

En dat kan je al helemaal niet meer repareren met putty. Dus dezelfde tactiek toegepast: passend stukje plastic snijden en wat detail erop fabrieken:

Afbeelding

Kleurtje erover, inlijmen, en dan ziet het er zo uit:

Afbeelding
Afbeelding

Wederom een hele verbetering, maar wat je had was ook niet moeilijk om te verbeteren.

Meer dan drie maanden gingen voorbij zonder update. Voornamelijk omdat ik bezig ben geweest met die exhaust pipes, en dat kan ik thuis niet. Gelukkig wel op school, maar het heeft lang geduurd voor ik daar even tijd had om ook daadwerkelijk wat te doen.

Men neme een aluminiumbuis met een wanddikte van 1 mm en de goede buitendiameter. Men zage het buisje in 4 stukken, men legge elk buis in de draaibank, en men gaat aan de slag. Wat men overhoudt is dan 4 buisjes die dienst kunnen doen als straalpijp. De wanddikte is nog slechts minder dan een halve mm, en ze zijn ook nog zodanig op maat dat er ongeveer uitsteekt wat eruit moet steken. Lijm is overbodig, ze klemmen gewoon vast. Yeehaw

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot: om plaats te maken voor de seamless intakes moet er een stukkie van de vleugel af. Dit ongeveer...

Afbeelding

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2009 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Vol verwachting klopt mijn hart...

Mijn voorliefde ligt bij helikopters, maar ik vind deze update de moeite waard om te lezen en te bekijken. Erg leuk gedaan. Go on...

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 nov, 2009 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Mooi gedaan; vooral die uitlaten zijn een door hun eenvoud wel erg mooie verbetering!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2010 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 jan, 2005 12:10 pm
Berichten: 335
Woonplaats: Südhörn
Hmm, eens even aanhaken bij dit geval.
En waarom? Nag, ik heb niets met deze groepsbouw, maar wel met deze kist sinds kort. Heb namelijk een vacformpje van een HP-88 gekocht, en vandaag de Victor voor een skappelijke prijs. Echter, de kleuren... Ik ben op zoek naar een goede kleurenfoto oid, want dat Revell mengsel kan wel door shredder wat mij betreft. Ik zat te denken aan Humbrol 250 voor de bovenkant, maar de onderkant.... Had ook liever de Matchbox kit gehad maar ja...
Mijn bedoeling is om het protypet HP-88 te bouwen, en daarboven vliegende de Victor "Wacht maar tot ik groter ben..." Want die kleine past wel 4 keer in het uiteindelijke geval....
En een eerste blik in de doos met onderdelen bevestigd volledig wat ik hier zie.... Dat wordt weer zuur zonder plamuur...

MVG, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2010 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zoek even bij de site: www.dstorm.eu. Ik weet niet of je die uitvoering wilt bouwen of een andere, maar wellicht heb je er wat aan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement