Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2009 17:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
leonV schreef:
freddie schreef:
Nog iets leuks.
Afgelopen mei heeft er een gevlogen.... nou gevlogen. Een sprongtje gemaakt.

Op een veld in england doen ze een keer per jaar met oude kisten taxien.
Moet je denken aan Bucceneers, lighting en de Victor.
Uit dit circuit komt de Vliegende Avro Vulcan ook.

Tijdens de fast Taxi run.. ging ie iets te snel en kreeg te veel lift en kwam los.


Volgens mij is het niet zo dat de kist teveel vaart maakte, maar was er een plotselinge windvlaag die 1 vleugel omhoog tilde waardoor de piloot moest corigeren en de kist van de grond trok. en daarna weer netjes op alle wiellen op de grond zette.

Althans dat is het verhaal zoals ik het gehoord heb.


Ik heb het ook van horen zeggen. Maar dat kan ook.
Maar blijft wel bijzonder dat hij vliegt.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 jul, 2009 19:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
En in het kader van "gedeelde smart is halve smart" dan maar wat kiekjes van een dryfit tussen het krassen door...

De boven- en onderkant van het begin van de vleugel. Duidelijk moge zijn waarom de seamless intakes van Flightpath handig zijn. Never nooit niet dat je dit fatsoenlijk kan wegwerken denk ik...

Afbeelding

En dan de passing van dit vleugeldeel op de romp:

Afbeelding

Doet gewoon pijn aan mijn ogen :(

Trouwens wel een verschil in vorm tussen the FP intake en die van Revell:

Afbeelding

Maar ja - de FP set is ook niet alles had ik begrepen, maar dit is wel wat overdreven... Het past niet helemaal. Vorm wat verkeerd, en te breed zodat ie niet in de gleuf past :(


Afbeelding
Afbeelding

En tot slot nog een grap voor zij die willen lachen. Dit is wat men een Main Gear Bay noemt (ben even de Nederlandse term kwijt...)

Afbeelding

Juistem....

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 jul, 2009 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
okee... :lol:

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 jul, 2009 23:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Dat is een domper...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 jul, 2009 17:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Nemmy schreef:
En dan de passing van dit vleugeldeel op de romp:

Afbeelding


Maar je de tape op de hoeken weghaalt past ie denk ik wel.
En met de sinkmarks op de motorgondels kun je ook je lol nog op.

Tja, die spijlen binnen de luchtinlaten zijn lastig bij te werken, op onderstaande foto is de flits weer
meedogenloos geweest terwijl ik dacht dat het wel mooi was zo :?

Afbeelding

Het is een lastige kit om te bouwen (de aandelen Alabastine vliegen omhoog als iemand weer aan
een Victormodel gaat beginnen :wink: ) maar er valt best wat van te maken.
Ik heb veel informatie uit een oude ScaleModels gehaald, als je een scan wilt zoek ik 'm voor je op.

Groeten,
Paulus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2009 12:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Als dat zou kunnen, graag !

In de tussentijd, hier is weer een update:

Dit hier is wat Matchbox verstaat onder een cockpit: een platte zooi, een middenconsole met niks, en 5 stoelen zonder wat dan ook.

Afbeelding

Nou ja, dat moet toch beter kunnen zou je denken. Gelukkig hebben ze wel twee decals bijgeleverd voor het pilotenpaneel en de middenconsole, maar het achterpaneel krijgt niets. Daarnaast, iets om mee te sturen is ook wel leuk.

Knutsel knutsel dus. Eerst maar een een styreen-rod erbij gepakt, die uiteraard veel te dik is. Dus eerst een flink stuk schuren tot ongeveer de halve dikte, dan 8 petieterige stukjes afgesneden, pincetje erbij, lijm erbij, vloeken en tieren erbij, en dan krijg je twee van deze:

Afbeelding

Lijkt nog enigszins op het origineel ook. Straks even twee gaatjes boren, en dan kunnen we.

Vervolgens de stoeltjes. Wat kleuren van een foto op inernet grof gekopieerd, wat blauwe strepen erop die de gordels voorstellen (juist ja, die waren op de foto ook blauw), en dan lijkt het weer ergens op. En voor zij die het zich afvragen: de piloten krijgen inderdaad andere stoelen dan de drie zielepoten achterin. Als het fout gaat kannen de piloten de schietstoel gebruiken. Die andere drie - nou ja, als je de crash overleefd zien we dan wel weer.

Afbeelding

In dezelfde tijd ook de decal voor het piloot-paneel ingescand, in tweeën gehakt en ertussenin wat geknipt en geplakt. Het gaat er immers om dat er wat zit, daar dit nou juist het paneel is wat van buitenaf het makkelijkste te zien zal zijn (als er überhaupt als iets te zien is). Aan de andere kant zal het ook weer niet supergoed te zien zijn, dus wat er precies zit is niet super-relevant. Nieuwe plaatje uitgeprint op decalfilm, laagje bescherming erover, uitharden, en presto. Mijn eerste home-made decal is een feit. En niet slecht, want hij deed het goed.

Daarnaast ook maar een plankje erin gefabriekt zodat het drietal wat kan doen. Schrijfblokje op A4 formaat erbij, kastje erbij die als radio dienst kan doen, en dan is het wel genoeg geweest. Zoals ik al zei - waarschijnlijk zie je er toch vrijwel niets van terug.

Afbeelding

Op naar de volgende taak...

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2009 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Goed bezig. Met het cockpitglas erop zie je er bijna niks meer van maar helemaal vlak is ook niks natuurlijk.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2009 14:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
En als we dan toch bezig zijn op zo'n regenachtige zondagmiddag...

hmm. Zon. Die had ik nog niet gezien - misschien toch even een luchtje scheppen...

Afijn. Herinner je je die leuke pour stubs nog in de wheelbays? Weghalen is niet zo'n probleem. Wat geduld met een Dremel-kloon, en voila.

Afbeelding

Probleem is alleen dat het dan zo leeg is. Het zal wel geen goed gevuld replica worden, maar een begin is nooit weg. Met in de hoofdrol: 0,5 mm styreen rod.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afijn, twee uur verder, en een gedaan. Nou naar de volgende, en kijken of we er nog wat meer in kwijt kunnen.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2009 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hey,

Ziet er mooi uit. Is zker een verbetering.
Mischien heb je hem al:
http://www.primeportal.net/hangar/luc_c ... /index.php
http://www.primeportal.net/hangar/luc_c ... sty_lindy/

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2009 19:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Kleine tussenstand. Ben veel bezig geweest, maar toch weinig vorderingen.

Wat wel zonder al te veel problemen vierliep waren de refueling pods.

Van dit
Afbeelding

naar dit
Afbeelding

En wat PE erop. Dit moet een ingetrokken refuelling basket voorstellen. Ik denk dat dat nog wel wat gaat veranderen:
Afbeelding

En die twee stobbels op door voorpunt werden vervangen door wat PE. Een stuk beter lijkende op de foto's ervan
Afbeelding

Een van de redenen dat het zo langzaam gaat is, dat nu de andere vleugeldelen opeen gelijmd moeten worden, waarna het betere hak- en breekwerk kan beginnen om de resin intakes van Flightpath te plaatsen. Voor ik dat kn doen wil ik toch eigenlijk eerst wel hier weten wat ik mee ga doen.

Om te beginnen die leuke wielkasten. Een jaap van heb ik jou dar, die erg lastig weg te werken zal zijn. Ik denk erover om er gewoon een stukje styreenstrip overheen te plakken. Er most toch wat detaillering bij.
Afbeelding
Afbeelding

En dan van de achterkant gezien, de uitlaat. Hoewel hij wat beter op elkaar zal passen als ie eenmaal gelijmd is blijft die naad helemaal achterin goed te zien, en niet weg te werken. Een plastic schijfje eroverheen misschien met wat details. Maar daar ben ik nog over aan het brainstormen.
Afbeelding

Daarnaast stelt dit de uitlaatpijpen voor
Afbeelding
waar dit het origineel is - niet echt gelijkend.
Afbeelding

Gelukkig is dat simpel op te lossen met wat schuurwerk en een stukje messing pijp oid.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement