Dit was al een tijdje af, maar ik ben helemaal vergeten de update te doen
Weten we nog die leuke krater in de zijkant van de wheelbays waar de boven- en onderkant van de vleugeldelen elkaar "raakt"?
Dat was deze dus:
Zoals ik al had gezegd: da's niet meer op te lossen met putty. Dus heb ik de creabea kant van mezelf losgelaten - stukkie styreen flink dunner geschuurd, met veel geproegel op maat gesneden, en dan wat detaillering erop aangebracht. Dat alles in 5 stukkies per wheelbay, en dus totaal twee keer. Dan heb je dit:
en na een laagje kleurstof:
Alles past, dus vleugels opeen lijmen, alle 10 de stukjes erin prutsen en vastzetten, en dan ziet het er tenslotte zo uit:
Da's toch een stuk beter, al zeg ik het zelf.
Ook is er nog wat werk verricht aan de binnenkant van de uitlaatpijp. Die zag er zo uit:
En dat kan je al helemaal niet meer repareren met putty. Dus dezelfde tactiek toegepast: passend stukje plastic snijden en wat detail erop fabrieken:
Kleurtje erover, inlijmen, en dan ziet het er zo uit:
Wederom een hele verbetering, maar wat je had was ook niet moeilijk om te verbeteren.
Meer dan drie maanden gingen voorbij zonder update. Voornamelijk omdat ik bezig ben geweest met die exhaust pipes, en dat kan ik thuis niet. Gelukkig wel op school, maar het heeft lang geduurd voor ik daar even tijd had om ook daadwerkelijk wat te doen.
Men neme een aluminiumbuis met een wanddikte van 1 mm en de goede buitendiameter. Men zage het buisje in 4 stukken, men legge elk buis in de draaibank, en men gaat aan de slag. Wat men overhoudt is dan 4 buisjes die dienst kunnen doen als straalpijp. De wanddikte is nog slechts minder dan een halve mm, en ze zijn ook nog zodanig op maat dat er ongeveer uitsteekt wat eruit moet steken. Lijm is overbodig, ze klemmen gewoon vast. Yeehaw
Tot slot: om plaats te maken voor de seamless intakes moet er een stukkie van de vleugel af. Dit ongeveer...