Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2009 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik begin bang te worden dat er straks meer niet-afgebouwde modellen hier bestaan als dat er daadwerkelijk zijn vernietigd tijdens Dessert-storm. Om toch bij te dragen aan een hoeveelheid afgebouwde modellen ben ik er aan nog een begonnen. Ik heb hem in een ruk afgemaakt.

Het model is een bijzondere uitvoering van de Mig-29 van de Iraakse Luchtmacht.

Hier een foto van de uitmuntende boxart:

Afbeelding

De inhoud van de doos. Een mooi gesealde spreu! Yep "1" sprue.
Afbeelding

Het uitpakken was een waar feest en bracht mij in uiterste eurforiestemming:
Afbeelding

Vanwege de complexiteit van de kit is er een zeer uitgebreidde brouwbeschrijving bijgevoegd. Daaraan zag ik meteen dat het een kit voor experts was.
Afbeelding

Toen begon het zweten pas echt, want alle onderdelen moesten natuurlijk los worden gehaald uit de sprue. Gelijk viel de kwaliteit van de kit op want er was totaal geen sprake van flash.

Afbeelding

Er zat zelf een heel wapenarsenaal bij en er zijn merken waar dit niet het geval is. Echt top van Revell
Afbeelding

Bij het samenvoegen van de romp bleek toch wat plamuur nodig om de naden samen te laten smelten.
Afbeelding

Nog een kleine misser van Revell was luchtweg van dit vliegtuig. Als ik er niets aan zou doen dan zou deze Mig als verkouden rat door het leven moeten en zou het in geen geval de concurrentie aan kunnen gaan met de geallieerde. Daar dus maar even de vijl door gehaald en dat scheelt een hoop. De Mig heeft nu alle potentie om een topatleet te worden.

Afbeelding
Afbeelding

Samengevoegd ziet het er als volgt uit.
Afbeelding


Dan begon het vele afplakken, de rug was reeds van een kleur voorzien, maar de onderzijde kon dit, onder andere door het beetje plamuur, nog wel gebruiken.


Afbeelding

Dan kon er gespoten worden, ik had een vol potje verf, maar dat bleek maar ternauwernood voldoende. Wat een gigantische buik heeft zo'n Mig zeg.
Afbeelding
Afbeelding

De drie pootjes waar de Mig op stond die zagen er niet uit natuurlijk. Ik zag geen mogelijkheid om er een volwaardig onderstel van te maken, omdat ik simpelweg niet genoeg details kan aanbrengen om het recht te doen aan het overdadig gedetaileerde model.
Dus heb ik even een standaard in elkander geflanst. Hier voor heb ik gewoon een oude knaller gebruikt van een andere kit en daarop een staaf gemaakt. Dit moest wel sterk genoeg zijn natuurlijk om de kit te dragen.
Afbeelding

Tot slot nog een sausje om de panellines wat te benadrukken en een ander sausje om de lichte kleur van de bovenzijde wat meer te laten samen gaan met de kleur van de woestijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dan is het alweer tijd voor de EINDFOTO's

Om de enorme complexiteit van de kit even weer te geven heb ik er even een ander model naast gezet in de schaal 1/48.

Afbeelding
Afbeelding

Beste lezers, meer kan ik er niet van maken. Ik heb na dit verslag diep respect voor hen die van elke update zo'n verslag weten te maken. Ik maak een diepe buiging naar hen!!!!!!!


Tot slot wil ik nog kwijt dat dit kitje slechts 2,95 euro kostte en de schaal er niet eens op staat, ik er toch veel plezier aan heb gehad, al was het een avond.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2009 8:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
geinig kitje,
leuk verslag hoor!!! die standaard vind ik geweldig gedaan.
wat er in 1 avond niet allemaal kan gebeuren met zo'n
GIGANTISCH toestel :lol: :wink:

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2009 9:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
:D GEWELDIG :D

Erg leuk gedaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2009 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Misschien nog wat extra pannellines scriben, en dan nog een extra washje eroverheen? 8)


Laatst bijgewerkt door Plakhandjes op do 04 jun, 2009 12:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2009 12:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Ik vind het wel jammer dat je geen foto's hebt geplaatst van de details van de cockpit. Zaken als het scratchen van de gespjes van de riemen en dergelijke. Doe je dat nog?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2009 12:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
8) Respect!

Ik moet ook weer eens een DS pakje opentrekken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2009 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Korneel schreef:
Ik vind het wel jammer dat je geen foto's hebt geplaatst van de details van de cockpit. Zaken als het scratchen van de gespjes van de riemen en dergelijke. Doe je dat nog?


Ik ga geen details van de cockpit tonen. Dit is zo realistisch en was zo gemakkelijk te maken, dat ik zeker weet dat de Apache van Grendel geklikoot zal worden en dat willen we niet. In mijn pit geen gescratch want alles zat er standaard in. Gewoon een perfecte Resin pit met een schitterende resin stoel met prachtig PE. En dan nog maar te zwijgen over de super pasvorm, alles gleed gewoon op zijn plaats.

Sorry Grendel dat je hier moet lezen dat het allemaal wel kan en dat jij het niet getroffen hebt. Ik hoop dat je nog even de moed en de kracht vind om door te gaan en het karwei tot een subliem einde te brengen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 jun, 2009 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb van dezelfde serie een 3-tal Apaches gemaakt. Versie van US omgebouwd naar KLu voor mijn Afghanistan project. Omgerekend was de schaal hier zo'n 1:235. Die kon er nog net bij in mijn overvolle kast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Staat overigens wel leuk naaste elkaar, alle Apaches --> 1:235 / 1:144 / 1:100 / 1:72 / 1:48 / 1:35 (dezelfde als Grendel, echter nog niet gebouwd).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement