Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 12:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 feb, 2009 17:13 pm
Berichten: 55
Hallo,

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen….

Ik zal mezelf eerst eens voorstellen: link

Dilemma, nog nooit een bouwverslag aangemaakt, maar wel erg enthousiast geworden van deze groepsbuild. Kan het mezelf nog zo goed herinneren hoe het was om met de hele middelbare school in de kantine naar CNN te kijken wat er daar gebeurde.

Ook ik wilde dus eens graag meedoen met deze groepsbuild. Ik wilde een F-14 gaan bouwen, maar kon niet echt vinden wat ik zocht en heb ook geen ervaring met aparte decallsets kopen.

Toen kwam ik deze tegen op marktplaats:

Afbeelding

Ik had nog nooit een Tamiya kit gebouwd, maar kon deze voor een leuke prijs kopen van de aanbieder, welke mij verzekerde dat alles nog in de seal zat en ongebouwd was.

Ondertussen nog wat verdere info opgezocht. Ik wilde de Hummer gaan bouwen, omdat ik dit toch wel erg associeerde met DS. Voor zover ik wet is dit namelijk de eerste keer dat ik een Hummer zag.

Omdat de marktplaats aanbieder niet zo’n haast had, en ik een Tamiya kit niet zomaar wilde verpesten, kocht ik deze als voorbereiding:
Afbeelding

De 1/35 Italeri Desert Hummer. Ik vond hem best aardig gelukt.

Na wat googelen kwam ik erachter dat de Tamiya Hummer met Bushmaster gun echter alleen een prototype is geweest en dat de Hummer dus niet bruikbaar is voor deze groepsbuild.

Ik volgde ondertussen wel de mooie verslagen die jullie maakten en begon een steeds positiever beeld te krijgen over de Bradley.

Eindelijk na drie(!) weken wachten was de marktplaatsaanbieder zo vriendelijk om toch nog iets op te sturen.

Helemaal blij met mijn eerste marktplaatsaankoop begon ik met uitpakken:

De Hummer
Afbeelding
Afbeelding

En de Bradley:
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw en ongebouwd? :evil:

Dit was dus de eerste en misschien wel de laatste keer dat ik zo iets via marktplaats koop en op laat sturen.

Maar ja, wat nu, even graven op het forum, en weer iets nieuws proberen, Meneer Mossel:

Afbeelding

En het resultaat was beter als ik verwacht had:

Afbeelding

De kit is al oud, maar met een mooi gedetailleerd interieur. (maar dat hadden jullie natuurlijk al gezien in het verslag van Korneel, het is namelijk dezelfde kit, de Tamiya is echter 10 jaar ouder met bijbehorende decals.

Ik begreep nooit zo dat men zei dat Tamiya zo in elkaar valt, maar dat doet het inderdaad echt. Het past allemaal exact.

Wat foto’s van de vorderingen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu beginnen de problemen.

Bij het afplakken kwam ik ondanks dat ik heb ontvet, primer gespoten had en geseald had met P+, zoals ik hier op het forum geleerd had , met het afhalen van de tape dit tegen:
Afbeelding

Afbeelding

Nu zit het gelukkig op twee plekken waar het niet zo erg is, maar ik baalde er wel van.

Nu ga ik verder met de onderdelen schilderen die aan de buitenkant moeten komen. Het is een verslag van eerste keren, eerste Tamiya kit, eerste marktplaats aankoop voor modelbouw, eerste keer verf verwijderen, een van de eerste voertuigen die ik bouw en mijn eerste bouwverslag. Tot zover gaat het volgens mij nog goed. Ik zat alleen met een paar vraagjes.

Moet ik de binnenkant weatheren?
Welke kleur hebben de diversen scheppen, bijlen en accessoires op de buitenkant van het voertuig. (houten steel met metalen onderdelen, of is alles mee gespoten in kleur icm schittering van bijvoorbeeld het metaal.
Zetten jullie eerst alles op het voertuig en ga je dan met de hand details schilderen, of schilder je het eerst in detail en bevestig je het dan pas?

Ik hoop dat jullie het als eerste poging tot bouwverslag een beetje kunnen waarderen en dat ik wat feedback kan krijgen over mijn werk tot nu toe.

Groeten,

Erwin.


Laatst bijgewerkt door ecvn op ma 11 mei, 2009 14:15 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 16:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
:shock: Ploing en daar is ineens Erwin. Welkom! Leuk dat je enthousiast bent geworden door deze bouw.

Wat een mooie start heb je zeg! Ik vind de hummer echt heel netjes geworden, goede kleuren en subtiele wash. En dat maakt me erg benieuwd naar de rest van de Bradley. Ik vind dit voertuig interessant worden. Wellicht koop ik er ook nog één. Maar wat balen dat je een slechte ervaring had op MP, je hebt pech gehad want ik koop ze bijna altijd zo en heb eigenlijk dat nooit meegemaakt (Curt Summers op MP is een snelle en betrouwbare modelbouwverkoper).

Je moet zelf bepalen of je de binnenkant wilt weatheren. Ikzelf doe dat nooit omdat je dat toch niet zou zien maar voor een ander is dat juist heiligschennis. Ik vind de binnenkant mooi en zou het lekker wel doen. Als je er maar plezier in hebt. Met de bijltjes ed., die plaats ik er meestal later op. Dan kan ik er beter bij om ze gedetailleerd te kunnen verven.

Succes nog!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 17:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Hoi Erwin!

Jammer dat je eerste ervaringen met Marktplaats niet zo positief zijn. Ik heb onlangs mijn eerste bouwdoos via MP gekocht en dat beviel prima, alles per kerende post opgestuurd en keurig netjes.

Maar goed, je bent al goed op weg met de Bradley. Ik kan wat betreft het schilderen van kleine dingetjes nog wel wat van je leren, zie ik al. Complimenten.

Ikzelf doe schepjes en dergelijke meteen op het model, lijm geeft op je geschilderde model vervelende vlekken en dat moet je dan weer bij gaan tippen.

En ik schilder alles in dezelfde kleur, tenzij bijvoorbeeld jerrycans echt een afwijkende kleur hebben. Dus stelen van scheppen, houwelen en dergelijke zijn gewoon evenals de metalen delen ervan de kleur van het voertuig. Ik heb dat ook diverse keren bij militaire voertuigen "in het echie" kunnen zien. Wel zitten er dan van die mooie slijtsporen bijvoorbeeld op de achterkant van de schep.

Ik ben benieuwd hoe hij verder gaat worden, heel veel succes ermee!

Groeten,
mede Bradley bouwer
Korneel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 19:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik neem aan dat die Hummer heb gemaakt. Dan snap je de basistechnieken zeker wel, zeker een mooie wash en drybrushgebeuren


Over het plakken en schilderen of schilderen en plakken, tja, ieder heeft zijn voorkeur en dat kan nog van model tot model schelen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 apr, 2009 10:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 feb, 2009 17:13 pm
Berichten: 55
Hoi,

bedankt voor jullie reacties.

De Hummer heb ik natuurlijk zelf gemaakt. zie: http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=21617.

Ik baal nog steeds van de MP ervaring. Ik had al eerder diverse andere zaken via marktplaats gekocht en niet echt problemen gehad, dus heb ik het nog maar eens geprobeerd met een bouwpakket. Nu gelukkig geen enkel probleem :D .

Met de houwelen/hamers schep ed. ben ik er voor dit model uit, ze zitten erop en ik ga ze bij spuiten. De opmerking van Korneel had ik ook in mijn achterhoofd en nu ga ik dus voor een kleur met de rest van het voertuig en drybrush dan gebruikers sporen.

@Bert: Bedankt voor het compliment, was mijn eerste wash en eerste 1/35 voertuig. Zoals ik in het voorsteltopic schreef. Ik heb jaren terug gebouwd als kind. Toen kwam ik niet verder dan lijmen en schilderen met kwast. Ik ben nu, +/- 17 jaar later weer begonnen. Dit forum is geweldig, er zijn hier zoveel tips en tutorials te vinden en probeer steeds meer uit. Ik heb laatst dan ook olieverf gekocht bij het kruidvat voor 1.50 voor een set. Van het resultaat stond ik zelf ook te kijken. Ik was er erg blij mee.

Helaas geen update, ik, zoals meerdere hier op het forum las ik, zit nu ook in de nachtdienst en heb dus niet verder kunnen bouwen.

Bedankt voor het lezen en ik hoop tot snel met nieuwe foto's.

Groeten,

Erwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 apr, 2009 14:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik had gelukkig maar een nachtdienst en die zit erop. :lol:

Voor heel het lijstje met dingen die jij voor het eerst doet kan ik niet anders zeggen dan chappeau!!! Dat belooft wat als je straks alles al 100 x hebt gedaan.

Ik wil zelf nog wel eens kleine losse zaken apart in de verf zetten. Je moet dan zoals boven wordt aangegeven wel heel erg opletten met lijm, want dat laat dan rotplekken achter. Het interieur zit er al prachtig uit

Succes met je nachtdiensten en je modellen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 apr, 2009 15:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Eelcog schreef:
:shock: Ploing en daar is ineens Erwin


hadden mijn woorden kunnen zijn, dit is precies wat ik ook dacht..

@ Erwin, laat je niet misleiden door m.plaats, het gros wat je vind op m.plaats is wel ok aan jou verwachtingen.

Maar leuk dat je hier ook meedoet. Succes!!!

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 apr, 2009 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Wat je tot nu toe laat zien, ziet er prima uit, dus ga vooral zo door. Het wordt alleen maar beter naarmate je meer bouwt en langer op dit forum rondsnuffelt :wink:

En tja, Marktplaats....ik heb er al enkele kits vandaan gehaald en overwegend positief. Slechts één keer bleek een Schwimmwagen die als compleet en ongebouwd aangeboden werd, al bijna afgebouwd te zijn. Overigens duurde het ook toen erg lang voordat de adverteerder reageerde. Wellicht was het dezelfde?

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 apr, 2009 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Inderdaad een mooie kit en al lekker op dreef.

Kleine tip, vergeet niet de antislip verf/pasta? die op de bovenkant van dit voertuig zit.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 apr, 2009 13:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 feb, 2009 17:13 pm
Berichten: 55
Citaat:
Kleine tip, vergeet niet de antislip verf/pasta? die op de bovenkant van dit voertuig zit.

Ron

:?

Hoi Ron,
zou je me daar iets meer over kunnen vertellen? Ik heb wel enkele walkaround foto's van het net weten te halen, maar dit ben ik daar niet tegen gekomen. Ik zou er graag wat meer van weten.

Groeten,

Erwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement