Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: UH-1- nog wat
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 12:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Daar ik dit hele gebeuren gestart ben en een wereld werk heb om alle nieuwe topics bij de betreffende personen te plaatsen ben ik ook maar op zoek gegaan naar iets wat me leuk leek om te bouwen.
Mijn broertje is nog al een wentelwiek-freak. Dus het leek me wel wat om ook maar es zo'n ding te maken. Probleem is dat je die dingen vaak nergens kwijt kan, zeker niet in het formaat dat ik ga knutselen. Optie... een tjoppert met 2 vleugels (... :lol: ) dan blijft er niet zo gans veel over. zo uit mn holle een cobra en de huey, wellicht nog 1 of 2, maar dan houdt het volgens mij wel op... Dus...
Het wordt een 1:32 UH-1 en welke versie?? Geen idee. Aangezien de -N daar zeker gevlogen heeft, maar de -H ook volgens dstorm.eu zal het wel een van die twee worden. Nog even goed naar de verschillen kijken.

Aangezien ik de doos van Synthale gekocht heb, heb ik ook de rechten van de foto's overgenomen. Zodoende kan ik een foto, genomen door hem, hier laten zien.
Afbeelding
(hopen dat ie m niet verwijderd, anders ben ik m kwijt.

Affijn... zoiets zou het dan moeten gaan worden
Afbeelding

Nu is het wachten tot ik de doos binnen krijg. Dat zal vandaag of morgen wel worden, dus komend weekend lekker prutsen..

tot zover

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Laatst bijgewerkt door darka op di 24 feb, 2009 14:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Very good choice bro !!

Huey 1:72 is bruut
Huey 1:48 is nog bruter
Huey 1:32 is modderbruut

Wellicht heb ik wat documateriaal. Kom ook maar eens bij ons eten. Sinds het Desert Storm project eten we dagelijks kameel :lol: :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 14:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
tsjopper bob schreef:
Very good choice bro !!

Huey 1:72 is bruut
Huey 1:48 is nog bruter
Huey 1:32 is modderbruut

Wellicht heb ik wat documateriaal. Kom ook maar eens bij ons eten. Sinds het Desert Storm project eten we dagelijks kameel :lol: :lol:

René


Lol.

ehm. donderdag avond even meeten???

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 14:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 16:09 pm
Berichten: 138
Woonplaats: Enschede
hey collega-huey-chopper-brouwert :)

Ik ben heel erg benieuwd naar wat voor moois jij hier van gaat maken. Als ik vanavond de kans krijg om foto's te maken dan zal ik je laten zien hoe het niet moet :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 14:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 okt, 2005 14:59 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Zeewolde
De doos gaat vandaag op de post!

Foto laat ik staan tot einde groepsbouw -> geen problems 8)

Veel succes met de brouw!

groet,
Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
1:32 Huey per post?? Da gaat nie lukken nie. Moet je een binnenvaartschip voor regelen, zoo grooot!! Hopelijk komt 'ie ongeschonden uit de strijd.

René

@darka --> wordt lastig donderdag, vrijdag komt beter uit.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 feb, 2009 7:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
tsjopper bob schreef:
1:32 Huey per post?? Da gaat nie lukken nie.


Gelukkig is alleen de afmeting op schaal en niet het gewicht, anders moest ik iets meer verzendkosten betalen dan nu...

De huuuie heeft de reis van zeewolde naar Leeuwarden prima overleefd. M.a.w. hij is gister bij de buren afgeleverd. Wat die mensen soms allemaal van mij aan moeten nemen.. Dozen van modelbrouwers. pakketjes van LHS, zakken zut (zakken ja :D ) van Hennes voor mn vriendin.
etc. Vanavond maar es kijken wat Revell allemaal ingepakt heeft voor dit model.
Hopelijk komt vandaag ook mn nieuwe compressor, zodat ik hopelijk dit weekend kan spuiten :lol:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 maart, 2009 12:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
nou, mn eerste foto'tjes dan maar.
ben thuis erg druk in de modder cq achtertuin, dus veel tijd om lekker te bouwen heb ik nog niet gehad.

als gezegd wordt het een UH-1 H versie, als recone-nog wat heli. Is niet veel over te vinden, maar bij Tsjopperbob thuis is een uh 1 h gespot samen met zn aanvalsbroeder de cobra... Dus vandaar de Haa versie.

de heli wordt zo'n 50 cm lang en ik heb voor deze gekozen omdat ie zo lekker makkelijk in mn vitrine gaat wegens 2 vleugels.
De kit is volgens mij niet al te moeilijk, wel is er ontzettend veel extra plastic mee gegoten in de vorm van flash. soms zitten er sinkholes op vervelende plekken (lees het stangetje waar de stick op zit, de voetpedalen-stangetjes) Dit is soms erg trickie met schilderen, maar het valt al helemaal moeilijk tot niet te plamuren, je hoeft er maar naar te kijken of het breekt af.
Anyway, ik ga m helemaal oob bouwen, er komt niks aan of op wat niet in de doos zit...

de foto's (sorry, ik heb zo'n ding die zichzelf scherp stelt en altijd op dingen die je niet wilt)

de basisvorm
Afbeelding

idem, met potje verf
Afbeelding

het kantoor van schuinachter
Afbeelding

de knoppen
Afbeelding

kantoor zijkant
Afbeelding

edit...

uiteraard komen er dingen op die niet in de doos zitten, lees verf en lijm.
en ik heb 8 stukjes plakband laten zitten als zijnde sjorbanden voor de pilootjes

tot zover

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 maart, 2009 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Kijk een sjopper :-)

Je bent lekker bezig, de cockpit ziet er al aardig uit, alles gedrybrushed of zijn het decals? Past dit model een beetje? Ik heb wel eens wat choppertjes gebouwd van Revell en die moesten met geweld in elkaar geplakseld worden.

Succes met de modder!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 maart, 2009 12:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
de pit is gedrybrushed.
ik moet zeggen dat de details door Revell aangebracht best aardig zijn, en wat ik kan beoordelen met het www klopt e.e.a. ook nog best met de werkelijkheid.

tot op heden past ie redelijk, en een dry-fit van het geheel met de pit-zut erin past ook nog wel ok.
ik heb al wel gemerkt dat voor het geheel de putty wel uit de kast moet, maar ja, daar is dat spul dan ook voor.

Nu verder met de aandrijving en zo.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement