Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 14:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2009 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Doe dat niet zo vaak hoor, maar deze mogelijkheid werd me geboden en heb ik met 2 handen vastgegrepen. Achteraf kan ik alleen maar zeggen, het is de bijna 500 km dubbel en dwars waard geweest. Nog een leuk contactje gelegd met een collega spotter, die er iets meer kilometers op had zitten. Hij kwam van St. Maarten. Is als free-lance fotograaf in Nederland. DAN heb je pas wat over voor je hobby...

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 15:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
gezien het feit dat jij alles met de quast doet is ontvetten van een plaatje PE voldoende. Ik doe er meestal helemaal niks mee. het plakt en het hecht wel, kom wel goed.
je kan altijd kijken wat er met PE gebeurt als je de rand/residu met wat terpentine ontvet.
Primeren?? tja.. kan, met kwast volgens mij niet per se nodig.
anyway... succes met de heli.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2009 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Na een (welverdiend) weekendje Terschelling, maar weer eens tijd gevonden om wat door te hobby-en. Het is gemakkelijker om hier en daar wat reacties achter te laten dan zelf weer eens te bouwen en een update te plaatsen.

Na het monteren van de voorste en de achterste rotorbladen, werd het maar eens tijd om wat te knoeien met de cockpit en de toegevoegde waarde... het PE. Voor de zekerheid de PE eerst maar even een nachtje in wat water met afwasmiddel. Ik verf met de kwast, dat ik weet niet of het nodig is, maar toch maar gedaan. Na droging het instrumentenpaneel als eerste. Het PE-setje is origineel bedoeld voor een Airfix, mijn model is van Revell, dat hier en daar zal het qua pasvorm wel niet optimaal zijn (afgezien van de slechte kwaliteit van het plastic van dit model). Hier en daar moest inderdaad wat weggesneden en aangeplakt worden. Hier een eerste indruk.
Afbeelding

Om uiteindelijk in je kantoor te komen, is het handig dat er een opening is om binnen te komen, dat gaat zo wat moeilijk...
Afbeelding
Dus maar even creatief met boor en zaag...
Afbeelding
Tevens een poging gedaan om isolatiemateriaal op de scheidingswand tussen laadruim en cockpit aan te brengen. Heb hiervoor muggengaas gebruikt wat ik met houtlijm heb aangebracht. Het moet nog wel een likje verf gebruiken. Zie nu overigens pas dat de gaatjes rechthoekig zijn en niet vierkant, vergelijk links maar eens met rechts, affijn, ik laat het zo.

Om een beetje comfortabel te zitten, worden er stoelen meegeleverd. Links de versie van Revell, rechts de aangepaste versie met zijplaten (pantser?) en gordels.
Afbeelding
Cockpit is inmiddels antraciet geverfd, zou eigenlijk mat-zwart moeten zijn, echter Grendel heeft me doen besluiten om voor deze kleur te gaan, laten we het houden op het schaaleffect. Als alles af is, wordt een en ander ook nog licht ge-'dry-brushed' voor wat diepte effect.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2009 9:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
hee bro

ziet er goed uit. prima optie die PE zo op je dash. lijkt goed. Zijn het allemaal losse dingetjes of is het 1 geheel wat er zo op gaat.

Ook die stoelen zijn top.Wel even een beetje bij schuren, het lijkt net of het van die kermis/achtbaan stoelen zijn.

Succes verder.


oh en eh... Terschelling??????????? :? :twisted: :lol:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2009 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Instrumentenpaneel was/is één geheel (moest op twee plaatsen gebogen worden).

De zijpanelen zijn van dun plastic-plaat, het lijkt op de foto dikker dan ze zijn, aangezien de foto erg close-up is gemaakt, en dan ook nog heel erg ingezoemd om hem beeldvullend te krijgen. Als de gehele cocpit gemonteerd is zie je er niet eens zo veel meer van, dus ik hou het bij een likje verf. De andere stoel moet nog, komt wel eens.

...oh ja Terschelling... Dat krijg je als je niet zelf een weekendje regelt, maar laat regelen. En ondanks dat ik inderdaad meer van het Vlie ben, moet ik zeggen dat ik me erg heb vermaakt. Goed eten en veel bier. Dan maakt het eiland eigenlijk niet uit, of wel?? By the way, kon ik vanuit ons raam vrijwel direct op de heli-haven pissen, zo dichtbij. Werd nog getracteerd op een bezoekje van de D-HSAN.

René

PS pakje van LHS binnen --> De 'HALO' is GROOOOOTTT

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2009 6:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
tsjopper bob schreef:
Goed eten en veel bier. Dan maakt het eiland eigenlijk niet uit, of wel??


Aussie is ook een island. :lol:

vind het wel cool dat je gaat scratchen met een stoel in deze schaal die je later bijna niet meer ziet.
en ehm. "Komt wel eens" schiet niet echt op, gewoon maken dat ding.

oh ja... Zie onze achtertuin zaterdag maar als eiland. goed eten en veel bier. Het schijnt errug gezellig te worden :lol:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2009 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
First, gratuliere met the lady. Bier en eten, i like!!

On topic, kreeg vandaag per post de Airfix-kit van dezelfde Chinook. Reeds eerder aangehaald in dit topic. Moet nog maar even zien of ik hier nog aan toe kom. De uni-zand-kleur met de witte 'pijl' lijkt me ook wel interessant.

Moet toch nu wel bekennen, dat de Chinook hoek steeds groter wordt. Heb er 3 klaar, de 4e wordt deze van de Desert Storm en dan heb ik nog 5 te gaan in de schaal 1:72 en nog 2 te gaan in de schaal 1:144. Een model in de schaal 1:144 heb ik afgestaan aan het Afghanistan project.

Het is een unieke bak, kan niet anders zeggen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Tekstuele update:

Tweede stoeltje gemaakt als eerste, alleen de riemen iets anders aangebracht (vond ik wat speelser). Een en ander voorzien van wat Revell 9 (antraciet). Ook het instrumentenpaneel is voorzien van deze kleur. Aangezien dit mijn eerste keer is dat ik met PE werk, een klein vraagje: Hoe krijg ik een wat realistisch 'klokjesscherm'? Volstaat het invullen van de gaatjes met wat kleurtjes, of moet het anders.

Als alles klaar is, volstaat dan een brushje van een lichtere kleur (bv. aluminium?)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Mooi detailwerk zo, je maakt er wat moois van.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 14:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
tsjopper bob schreef:
Hoe krijg ik een wat realistisch 'klokjesscherm'? Volstaat het invullen van de gaatjes met wat kleurtjes, of moet het anders.


Lastig, zo te zien is er geen detail aangebracht tijdens het gieten. Ook de PE heeft verder weinig detail.
Hoe groot is het? Ik zou zeggen gewoon een kleurtje erin aangezien je e.e.a. toch niet echt heel duidelijk terug gaat zien.
Misschien kun je es proberen eerst wit... dan zwart er overheen, en dan uiteindelijk details 'krassen' met een naald of zo, hierdoor krast zwart weg en blijft wit over.

Succes

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement