Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 17:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
@Rhoubhe:
Volgens mij heb ik dat beginstukje van dstorm.eu gepakt. Volgens mij sloeg het inderdaad niet op deze heli, maar het maakt het wat meer dan alleen maar een modelletje in elkaar zetten.

Het 2e (en ook een 3e) laagje bleek noodzakelijk. Het reliëf is me nu naar het zin. Zal zo even kijken hoe het staat met het model er op. Behangplaksel lijkt me wat lastiger te verwerken (maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee, dus misschien zit ik er wel helemaal naast).

Volgende keer eerst de basislaag maar aanbrengen en vervolgens na droging pas reliëf proberen te maken.

Wellicht her en der nog wat kleurnuances aanbrengen. Aangezien ik hier vrijwel geen ervaring mee heb, kan ik wel wat tips gebruiken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 20:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hey, niet meer je best doen ja. Ik moet nog kans houden op een prijsje :wink: .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2010 23:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 apr, 2009 20:25 pm
Berichten: 558
@Rene
De behangselplak heeft inderdaad een lange droogtijd en werkt wat dat betreft dus lastig. Ik maak zelf vooral wargames scenery, en daarbij zitten er regelmatig vingertjes aan de ondergronden om ze op tafel te plaatsen en te verplaatsen voor tijdens en na games. Het hecht een stuk steviger, waar het mij vooral om gaat. In dioramas kan ik me voorstellen dat het onhandig is om mee te werken inderdaad.

het blijft een hele gave heli geworden. :D

Maus

_________________
Eh... Zijn we een beetje eigenstewijs misschien??


Projects:
Nam '68 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=27429
Iraqi freedom http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=30881
Afgerond:
P.A.R.R. 2010 deelname: The Inspector http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=160&t=27900


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2010 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Thx for the complements.

Heb ook even een topic geopend bij de diorama's, waar ik verder ga met de grondplaat. Heb vandaag de pilootjes voorzien van een soort steunplaatje (doorzichtig), zodat ze er (los) bijgeplaatst kunnen worden. Ik wil de grondplaat ook voor andere modellen kunnen gebruiken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2010 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Hij is goed gelukt buur, vooral als je de referentie foto's vergelijkt met de jouwe.

Puik werk.

en nu op naar het diorama topic, want daar schreeuwt deze chinook wel om vind ik.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2010 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wordt aan gewerkt buur. Ennuh... thx for the points.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement