Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 1:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Mevrouw Korneel kwam van een middagje shoppen met een vriendin en diens twee knulletjes van 7 en 5 terug uit de "grote stad". Na enige aandrang liet een van de mannekes uit zijn mond vallen dat hij een heleboel kleine treintjes had gezien in een winkel maar dat hem absolute geheimhouding hierover was opgelegd. Enig vertoon van voetbalplaatjes deed echter wonderen, mevrouw Korneel bleek toch wel "iets" gekocht te hebben waar ik niets van mag weten.
Ik ben aanstaande maandag jarig. Nou ben ik zogenaamd zonder bijbedoeling samen met mevrouw Korneel desbetreffende winkel binnen gelopen teneinde quasi onverschillig een of andere bouwdoos toevallig aan zeer nauwgezet onderzoek te onderwerpen. En daarna heb ik deze bouwdoos min of meer toevallig bovenop de stapel teruggelegd.

Mevrouw Korneel zei al: "Those two little buggers, I knew they were going to be a problem."


Ik weet dus officieel van niets, maar als de volgende posting in dit draadje over een Bradley M2 van Acadamy gaat, dan komt mijn vermoeden uit, dank zij een 7 jarige knul die zijn mond voorbij praatte.

Wordt vervolgd.....


Laatst bijgewerkt door Korneel op ma 01 jun, 2009 21:26 pm, in totaal 12 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 1:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Korneel schreef:
Enig vertoon van voetbalplaatjes deed echter wonderen


Boodschappen gedaan?? Zijn die pleurisplaten toch nog ergens goed voor.

Ik kwam afgelopen maandag bij een C 999+1 (wegens sluikreclame) hadden ze een cambvuur actie (ik woon in leeuwarden en daar schijnt cambuur soms aan gymnastiek te doen).

"We hebben een cambuur actie, wilt u ook zegels?"

Dus mijn standaard reactie: "kunnen we tegenwoordig de zegels al inruilen voor spelers van cambuur???"

affijn. Bradley it is... :D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2009 10:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Het gaat dus een Bradley worden, de kit van Academy. Eigenlijk ben ik pas morgen jarig, maar deze kreeg ik dus vandaag al van Mevrouw Korneel.

Ik heb even snel gekeken, er zit nogal veel interieur in, dat is mooi, dat worden dus luiken en deuren open en zo. Ik zit ook te denken om er een paar LED lampjes in te maken, geen idee hoe dat gaat moeten. Iemand ervaring hiermee?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2009 12:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Kijk eens bij de topics van Homeghost bijv de QM11 of zo, hij is veel bezig geweest met ledjes

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 feb, 2009 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
LED-jes zien er nog knappelings ingewikkeld uit, ik ga er nog eens op studeren, maar echt veel heil zie ik er niet in. Mar wie weet.

In ieder geval, om dit draadje weer eens op te stuwen in de vaart der volkeren maar eens de doos opengemaakt en gekeken hoe meneer Acedamy dat gedacht had, met die Bradley.

ZO op het oog ziet dat er niet verkeerd uit, nette rekjes, geen gekke deuken of gietnaden. Een klein plekkie midden voor op de hull, maar misschien hoort dat wel zo. Ik plaats tzt wel een detail foto.
In het kort, kijkt u maar even:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2009 0:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Vanavond voor het eerst aan de plaksel gegaan. Vandaar een overzichtje van mijn eerste bevindingen.

De brouwomschrijving is vrij duidelijk, kleine stapjes, niet teveel in één plaatje gepropt.

Weinig gietnaden en andere ellende, altijd prettig, dan kan je lekker aan de gang blijven zonder steeds weer te moeten schuren.

De pasvorm is niet helemaal je dat. Bij de achterklep moest een en ander flink onder handen genomen worden om het te laten passen.

Maar verder lijkt het mij wel een gaaf model. Ik denk dat ik voor de optie ga van "klep naar beneden, luiken open." Op die manier heb je dan een mooi zicht op het interieur, waarop dan van bovenop ook wat licht valt. Bovvendien staat zo'n opengeklapte glasbak natuurlijk mooier in een eventueel dio'tje.


Afbeelding

Het begint altijd met wieletjes, 12 gewone en twee stelletjes met tandjes. Zo gepiept.

Afbeelding

De achterklep, het deurtje kan zowel open als dicht gemonteerd worden. Er moet ook nog een soort van kabel aan die deur gehangen, maar die wil ik misschien scratchen, danwel eerst verven en dan pas ophangen.

Afbeelding

Om dat deurtje pas te krijgen moest er eerst flink gevijld worden........

Afbeelding

maar dan zit het er ook mooi in.


Afbeelding

En met die klep naar beneden kan je leuk naar binnen kijken om te zien hoe de jongens het ingericht hebben.

Die inrichting is overigens een beetje onpractisch, later kan ik dat hopelijk laten zien. Op verzoek van de jongens is dit later aangepast.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2009 7:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Korneel,

Dat begint er al leuk uit te zien zeg :D :D :wink: :wink:

Voor wat betreft de LED's, zelf werk ik ook steeds meer met lampen, en ook met LED's uit snoeren.
Het is vrij eenvoudig, alleen is het belangrijk de + en de - uit elkaar te houden.
De + en - moeten alleen bij Diode's (dus ook LED's) juist aangesloten worden, bij andere soorten lampen maakt dat niet uit.
Als je zelf niet weet welke draad de + is dan is dat heel gemakkelijk uit te zoeken, pak de multimeter, zet de draden van de multimeter op willekeurige volgorde tegen de draden van de LED (je weet immers nog niet wat de + draad is), staat er een waarde in beeld, en begint de LED zwak te branden dan heb je gelijk goed gegokt, de rode draad van de meter zit dan op de + en de zwarte zit dan automatisch op de -.
Draden doorverbinden is een kwestie van solderen, en dan bij voorkeur wat krimpkous eromheen, en dan ziet dat er netjes uit.
Enige probleem is dan nog de voeding.
Ik weet niet hoe groot dit voertuig is, maar misschien kan je bijvoorbeeld onder een bankje een batterij kwijt, doe dat 2 keer, sluit de + van de eerste aan op de - van de 2de, en sluit dan een draad aan op de - van de eerst batterij, en een draad op de + van de 2de batterij.
De draad naar de LED die op de + zit is ook meteen de + draad.
Blijkt het dan toch niet te werken, dan draai je de stroomkring om door de batterijen andersom in hun houder te doen.
Eventueel kan je ook een adapter die geschikt is voor 3V gebruiken, en daarvan de aansluiting aan het einde die normaal in een apparaat gaat om deze van stroom te voorzien eraf knippen, en doorverbinden met de draden van de LED.

Groetjes en veel succes verder Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2009 10:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Helaas kan jij niet weten dat je het tegen iemand hebt die net genoeg technische kennis heeft om een steketje aan een snoertje te friemelen, daarna tast ik in het duister. Spullen, zoals een soldeerbout en dergelijke, heb ik al helemaal niet. Ik denk dat de verlichting, als hij er al in komt, toch iets wordt voor uitbesteding. Onder het mom van: "Doe eens voor, dan doe ik het ve volgende keer zelf."zeg maar.

Maar bedankt voor je informatie!

groeten,

Korneel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2009 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Korneel,

Graag gedaan hoor :wink:

Ik wist inderdaad niet dat je er niet zo veel verstand van hebt.

Mocht het je leuk lijken om er eens wat aan te beginnen samen met iemand die er een beetje verstand van heeft, en enige ervaring, wil ik best wel kijken of ik je er een beetje mee kan helpen.
Zeker solderen is (in mijn ogen) iets wat in deze hobby best nuttig kan zijn.
Als je daar geen behoefte aan hebt is dat ook prima.

Groetjes en heel veel succes met dit mooie voertuig, Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2009 13:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Alle bespiegelingen over verlichting binnenshuis even terzijde, voorlopig is de binnenkant van de Bradley natuurlijk één grote kale leegte. Daar moet een en ander in gaan veranderen. Er komen in totaal 8 zitplaatsen in, plus de nodige bedieningspaneeltjes, ammodoosjes en meer van dat spul. Ja, we gaan los met de inrichting.

Eerst maar eens alles in elkaar gezet, dat wil zeggen, van bladzijde 2 van de bouwbeschrijving. Toen ik de bladzijde omsloeg bleek daar nog meer te staan voor de inrichting, om nog maar te zwijgen over wat er ook nog aan het plafond gehangen werd. Over economisch omgaan met ruimte gesproken!

Bij het bekijken van de close up foto's was ik niet helemaal tevreden over het verfwerk, daar moet dus nog het nodige aan gedaan worden. Maar alvast een voorproefje:

Afbeelding

Zo is het nog een beetje kaal,

Afbeelding

dit gaan we erin stoppen,


Afbeelding

en dan wordt het al wat gezelliger.

Nog maar eens de verfkwast voor wat vergeten plekjes, daarna de rest van het "meubilair in elkaar zetten en schilderen en dan kan de verfspuit uit het vet. Dat zal wel volgende week worden, ben ik bang.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement