Grendel doet een grote indiaan! (1/32 AH-64 Apache)
Zo, m'n andere projectje staat vrolijk te drogen dus ach, laat ik dan maar een beginnetje gaan maken aan één van de bouwseltjes die ik voor deze groepsbouw had bedacht. ik moest er wel even een paar daagjes over nadenken omdat ik oorspronkelijk iets heel anders had willen bouwen, maar toen ik erachter kwam tijdens wat rondkijkerij op goochle dat het bedachte onderwerp pas in '93 in dienst is genomen en dus vrij zeker weten niet in de eerste golfoorlog mee heeft gedaan moest ik dat plan maar laten varen.
tja, en dan kijk je eens wat rond in je stapel kits en dan kom je deze tegen:
ooooh, jippie, een apache!
maar ja, een 1/48 apache...wel wat wat lafjes natuurlijk
dan dus maar deze tevoorschijn halen!
en guess what:
da's dus een BIG mudderfukker!
maar eens efkes het doosje (uche uche..) opengepeuterd en kiek es! wat vindt 'ie nou dan??
oooooh, Hobbybob gaat multimediaal!
maar eens even rap laten zien wat Hobbybob de komende tijd in mekaar mag gaan vrotten dus.
as usual het gebruikelijke standaard revell boekie:
en velletje plakwerk:
(en nee, ik heb lekker niet gecontrochecked of dit plakkerts zijn voor een indiaantje wat daadwerkelijk in iraq is geweest
)
en boel veel grote lappen plastic:
ook nog wat glaswerk:
en natuurlijk is geen apparaat compleet zonder een fatsoenlijke romp:
maar goed, da's dus allemaal vrij standaard. wel wat aan de grote kant, maar niet veel meer dan wat ik eerder heb gezien. andere soep is dan dus wat er in dat andere dooske zit.
een lekker overzichtelijk velletje bouwaanwijzingentoestanden:
een zakkie kunstharsellende:
en een bak ijzerwaren:
nou, en wat kost dat dan zo'n beetje?
inderdaad, best veel. maar dan heb je ook eigenlijk net niks
maar ah well...'je moet er wat voor over hebben natuurlijk
dames en heren, borrelnootjes en hamka's....Hobbybob doet een grote indiaan!
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
ja, en dan begint 'ie natuurlijk niet echt meteen met bouwen. neehee, hij doet eerst ervoor zorgen dat die megalappen plastic wat handelbaarder worden! ik heb dan wel maar liefst 2 meter aan werkbankruimte, maar d'r staan natuurlijk ook nog wel wat andere dingetjes op. grappige is dat je je na het wat bijwerken afvraagt waarom revell dan weer zo nodig zo'n debiel grote doos bedacht had. ik bedoel...:
..dat kan dus best wel wat handzamerder
nou, as usual maar eens even beginnen met de romp wat aan mekaar hangen om te zien of er nog grote toestanden moeten gebeuren ter voorbereiding maar dat viel gelukkig mee:
goed, het is allemaal lekker krom enzo, maar wegens erg grote lap plastic is dat wel recht te krijgen. en besides...het blijft natuurlijk een revell-kit. en dan hoort het natuurlijk niet te passen
om nog efkes te laten zien over hoe groot we het hier dus hebben:
boel veel groot dus!
tijd om aan de slag te gaan. dit model is uitgebracht in 1987 en dus dik 20 jaar oud. en dat zie je d'r ook wel een beetje aan af. kijk je bijvoorbeeld naar de motordingessen:
dan zie je dat de detailkwaliteit toch wel vrij minimaal is. de uitlaten hebben een slordig ruitpatroontje wat roosterwerk moet voorstellen en de vents zijn niet meer dan wat inkepinkjes. ik heb overwogen om dat hele blok uitlatenwerk te vervangen door iets zelfgebouwds met echt gaas enzo, maar na een blik in m'n voorraadla kwam ik tot de ontdekking dat ik door m'n voorraad plasticard heen was en ik gaart dus echt niet een week zitten wachten op een stukkie plastic. wat ik in ieder geval wel alvast kon doen was dit:
de vents een beetje uitgraven met de scriber om wat meer diepte te krijgen.
tja, en aangezien ik toch met die dingen bezig was ook maar hier even wat aan gedaan:
toch mooi, van die ronde gietsporen waar je vol tegenaan kijkt..
nou ja, beetje snijden, beetje schuren en tijd voor de plakpot:
*zucht*
tijd voor superplaksel en het betere klemwerk dan maar. niet echt heel erg subtiel, maar dichtkomen zal 'ie!
en inderdaad. gaat nog wel een bult schuurwerk opleveren om helemaal glad te krijgen maar dat mag natuurlijk de pret niet drukken. de motorgondeltjes vrolijk aan de kant gelegd om goed uit te harden en maar vast de onderdeeltjes voor de eerste grote klus tevoorschijn gehaald. even proefpassen...:
..en natuurlijk sluiten de zijbakken heerlijk netjes niet aan. gelukkig zat 'em dat voornamelijk in de onderliggende bolling, dus met het wat dunner maken van de wanden van de bak kon de boel alsnog vrij sluitend geplaatst worden. nou ja, tijdelijk dan. want eerst....:
...moet er natuurlijk nog wel wat kunstharszooi aan boord gesmokkeld worden!
en dan kun je natuurlijk die harsdozen gewoon aan de binnenkant plakken, maar da's natuurlijk wel wat van de jammere wegens dan zie je d'r zo weinig van terug. en 55 euries aan neusgewicht is natuurlijk ook zo wat
tijd voor gaten te maken dus!
eerst netjes met een stukkie lettertape en de achterkant van een scalpelblad wat lijntjes getrokken:
vervolgens de boel met een scriber uitgraven met daarbij natuurlijk het obligate AAAAAAAARGH-moment:
nog efkes doorgraven, krasje wegwerken en luikie met een ferme haal van den scalpel verherverwijderen van de bak en presto:
efkes tegen de romp aangefrummeld:
en joechei leverpastij:
..zonder problemen gelijk ook maar even de andere kant gedaan.
en toen vond 'ie het wel weer welletjes voor vandaag wegens er moesten nog even twee verslagen worden geschreven en een filmpje worden gekeken
komende paar dagen weer werkiewerkie dus het zal allemaal niet boel veel rap gaan.....
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
gren out