Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2009 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Zo ook hier de start van mijn topic.

Ik heb twee dagen geleden mijn model besteld en gister is het afgeleverd bij de buren. Omdat ik tot 23:00 uur moest werken kon ik het pas vandaag ophalen.

Als je een A-10 wilt bouwen is een zee aan keus wat betreft modelbouw merken. Ook zijn er op het internet een groot aantal updatesets te krijgen. Ik heb gekozen voor het 1/48 model van Hobby Boss. Aan de ene kant een dure doos, maar met zeer mooi spul. Als ik van een andere fabrikant een model had genomen met wat aftermarket toei erbij was ik hetzelfde kwijt.

Ik heb gekozen om de 77-0205 Chopper Popper te maken. Dit omdat ik hier nog wat info over op het net kon vinden.

De Chopper Popper heeft een heli uit de lucht gepopt en diverse gronddoelen naar de schroot verwezen. Bovendien vind ik de kreeft op de neus een hele leuke nose art.

Toen ik de doos opende werd ik zeeeeeeer blij. Waarom? Het ziet er allemaal zeer gelikt uit. Mooie details en een wapenarsenaal waarmee je Dessert storm nog eens dunnentjes over kunt doen. De kwetsbare onderdelen zitten in een apart doosje en blijven zo onbeschadigd.

De troon van de vlieger is prachtig vormgegeven en hoefd niet te worden vervangen door een AM seat. Een ander voorbeeld van de schitterende afwerking is wel dat je door de fanblades van de motor heen kunt kijken.
Ik zal proberen om tijdens het brouwen dit alles vast te leggen op de gevoelige plaat en jullie daarvan mee te laten proeven.

Even snel wat foto's gemaakt om deze eerste post in mijn verslag wat kleur te geven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Laatst bijgewerkt door Sebooo op vr 08 mei, 2009 12:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2009 16:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Mooie kit Bas,

ik ga je op de voet volgen.

Succes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2009 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Vreemde naam voor een tankbuster --> Chopper Popper. Lijkt verdacht veel op mijn Nick-name.

Groet René, ennuh... good luck

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 0:09 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hahaha, lol :lol:

Succes met deze tank/helicopterkiller!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 1:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
tsjopper bob schreef:
Vreemde naam voor een tankbuster --> Chopper Popper. Lijkt verdacht veel op mijn Nick-name.

Groet René, ennuh... good luck


Ik geloof niet dat dit ooit een Tjopper bob popper gaat worden. Wie zing er anders "IK VLIEG NU BOVEN NEDERLAND,......." en geeft vervolgens de files door. Ik weet dat dit vroeger op 538 was, maar met welke DJ was dit ook alweer?

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Geen idee? Ben meer van de 3FM. Misschien Ruud de Wild?? Verbaast me niks.

Maar niks op tegen toch om in je tsjoppert boven de files te vliegen. Het enige gevaar zal waarschijnlijk komen van Chopper Popper :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 14:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 16:09 pm
Berichten: 138
Woonplaats: Enschede
Ik vind dit een verschrikkelijk lelijk toestel, maar juist daarom ontzettend mooi om te zien. Als ik ooit de kans krijg (want ik wil nog zoveel) dan wil ik deze kist ook gaan bouwen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 2:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Als een tank kon vliegen had hij A-10 geheten. Kochten we her maar 64 van, inplaats van die JSf zooi...

Ik ga je volgens jongen!!!! Succes met dit wrattenzwijn!!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 2:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Vanavond ben ik even aan het knutselen geslagen om de chauffeur een plekkie te geven. Slechts zijn zetel is nagenoeg gereed. Er zat redelijk wat detail op, maar er ontbraken toch nog wat zichtbare zaken. Dus heb ik zijn heupgordels nog even gemaakt en heb ik er ook nog voor gezorgd dat hij in geval van nood tussen zijn benen aan een hendel kan trekken om het gevaarte te verlaten. Jammer dat deze zichtbare dingen niet voor elkaar zijn, terwijl de zijkanten die compleet uit het zicht verdwijnen wel compleet zijn. Ook heb ik van de zitting nog iets van comfoor toegevoegd. Het is geen chesterfield geworden, maar door een stukkie wc-papier op de zitting te plakken zit je net wat lekkerder, bovendien geeft het het uiterlijk wat struktuur wat op het zitvlak ontbrak.

Even een tweetal vage plaatjes, maar het geeft je wel een idee.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Na wat verder speuren op het net kwam ik erachter dat Hobby Boss gelijk had met zijn ACESII stoel. De versie die in de A-10 zit heeft geen "Ik ga pleitte" hendel tussen de benen, maar aan weerskanten. Ik heb hem dus maar weer verwijdert en heb de stoel verder gemaakt zoals hij hoort. De kleur van de zitting kan niet correct zijn, maar ik kom zoveel kleuren tegen op het net. In je nieuwe Audi heb je minder keus zeg maar. Verder heb ik de stuurhut afgemaakt. Alles past naadloos en het is een hele unit goworden. Een korte dryfit in de romphelften leert dat het ook hier perfect gaat passen.

FF een paar plaatjes voor het beeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ga ik een van belangrijkste onderdelen brouwen. Namelijk de machtige kogelspuger. Foto's hiervan gaan volgen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement