Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 dec, 2018 12:32 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Je bent Star Wars fan of niet :lol:

Enige tijd geleden had ik op Shapeways al een model besteld van de Zeta Class shuttle die te zien was in de Star Wars Story film; Rogue One.
photo 462293

Dit is een foto van al even geleden. Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar van dit model en gevraagd of hij de vleugels los kon maken, zodat ik ze in de gewenste positie kon zetten. maar uiteindelijk wilde ik de vleugels kunnen bewegen. Aangezien dit ook een speelstuk is voor het spel X-Wing Minatures is dat ook een stuk makkelijker opbergen.
photo 450503

Ik heb het model heel lang zitten bestuderen hoe ik het beste de vleugels kon monteren. Uiteindelijk heb ik het juiste draaipunt gevonden en met een 2mm boortje 1 lang gat geboord waardoor ik een 2mm styreen profiel kon steken.
photo 462290
photo 462291

Nu het model in prepareren, zodat het in de primer kan.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2018 0:27 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ter voorbereiding op het schilderwerk heb ik het model alvast in de grondverf gespoten. Daarom heb ik ook de blokken van de vleugels gezaagd. Ik denk dat deze hebben gediend als print hulp.
photo 462434
photo 462432

Nog even ingezoomd op de pen die er voor zorgt dat de vleugels kunnen scharnieren.
photo 462433

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2018 20:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
ehhhhh, ik dacht dat ik hier een reactie op had gegeven, namelijk mijn bdenkingen op je styreen buisje. Ik weet niet hoe vaak je de vleugels wil laten bewegen, maar zou een stukje pianossnaar, lasdraadje oid niet sterker zijn. Voor de rest wel een gaaf modelletje

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec, 2018 8:17 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het liefste een metalen pen had gebruikt, maar ik heb daarvoor geen geschikt materiaal liggen. Maar de styrenen pin werkt eigenlijk wel goed. Hij zit als een pen van een scharnier tussen twee draaiende delen en loopt lekker soepel.

Gelukkig hoeft hij niet echt veel te bewegen. En ik kan er later altijd bij om te vervangen. Mocht ik nog een metalen variant kunnen vinden, dan wissel ik die nog wel even om.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2018 10:45 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Tweede Kerstdag nuttig besteed en eens voorzichtig weer wat oefenen met schilderen. Ik ben wel fan van het werk van Ben Komets, maar ik beheers de penselen bij lange na nog niet zo goed, dus oefenen....
Volgens mij heb ik eerder deze link wel eens geplaatst, maar het is een extreem goed voorbeeld hoe je miniaturen kunt schilderen
Schilderen van een Millenium Falcon

Dus... wat heb ik geprobeerd.
Eerste techniek is de Loaded Brush. In dit geval gebruik ik een nat penseel (natter dan gewoonlijk, maar er mag geen druppel aan hangen) en op de punt van het penseel zet ik een highlight kleur. Zodra die kleur op het model zit, komt vanzelf het water (of eventueel de tweede kleur) en en vaagt de highlight langzaam uit. Omdat ik het resultaat nog te vlekkerig vond (ik kan het nog niet zo goed), ben ik daarna met Feathering vanaf de andere kant gaan schilderen. Featheren is een sterk verdunde kleur op zetten aan de 'donkere' kant en deze naar de highlight toe duwen. Zo bouw je met hele dunnen lagen een kleur verloop op.
photo 464297
photo 464296

Ben ik tevreden? Nee nog niet. Ik moet nog meer oefenen en gewoon ook nog meer lagen aanbrengen, totdat het gewenste effect is bereikt. Kost me gewoon alleen nog een eeuwigheid :oops:

Hier nog een keer een foto na de Loaded Brush en één van na het Featheren in close-up.
photo 464294
photo 464295

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2018 10:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Eh, ds een techniek die ik nog niet ken, althans de loaded pensel, wel de fheatringtechniek, dat is een beetje standaardtechniek voor figuurschilders, heel makkelijk, maar kost wel geduld omdatje met die sterk verdunde laagjes niet direct resultaat ziet

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 apr, 2019 19:40 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Gelukkig gaat dit forum onderdeel net zo snel als ik modelbouw :oops: :D dus hoef ik niet zo ver te graven.

Ik heb net mijn spullen weer eens klaar gelegd en als vingeroefening ben ik begonnen met wat pinwashes. Dat verhoogt meteen wat contrast.
photo 474326

Verder is de bovenkant van de romp al ver klaar. Ik heb wat schrik van de vleugels. Weinig grove detail, dus lastig om schilderfoutjes weg te moffelen.
Daarnaast ook nog een witte lijn op de voorkant van de vleugels terwijl ik niet kan afplakken.
Spannend dus...

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2019 19:06 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
De bovenkant van de linkervleugel is inmiddels ook geschilderd met kleurverlopen. Ik moet zeggen, het valt me niet tegen. Het is namelijk best goed gelukt.
photo 474449
photo 474558

Nu de andere kant...

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 apr, 2019 6:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
De techniek is nu beter te zien, althans het effect en je wordt er handiger in, maar het ziet er wel heel goed uit, echt iets om toch maar eens te gaan proberen op een figuur (al is het daar waarschijnlijk juist niet voor bedoeld)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement