Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 feb, 2017 17:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 feb, 2017 15:54 pm
Berichten: 1
Ik heb onlangs de hobby maar weer eens opgepakt. Ik heb behoorlijk wat vliegtuig modellen gebouwd toen ik jong was (10-14 jaar), maar nu is het, 16 jaar later, toch weer gaan kriebelen. Daarom bij de lokale hobbyshop maar weer eens een setje gekocht om te proberen en maar meteen wat spullen erbij gehaald.

Aangezien ik niet meteen wil gaan investeren in een dure setup met airbrush e.d. eerst maar eens klein begonnen :) Zie hieronder mijn 'materiaalhoekje':
Afbeelding

Ik ben nogal een sci-fi fan, dus kon het niet laten de Battlestar Galactica Colonial Viper te laten liggen :).
Na alles een beetje losgeknipt en bijgeschuurd te hebben een dry-fit gedaan:
Afbeelding

Daarna lekker aan het klooien geweest met de details in de cockpit:
Afbeelding

En hem vandaag in de primer gezet:
Afbeelding

Ik heb inmiddels ook de eerste verflaag aangebracht, maar maak gebruik van Tamiya spray-cans hiervoor. Ik was onaangenaam verrast hoe dun deze was in vergelijking met de primer (Vallejo). Dus het is wat gaan lopen, met op sommige plekken wat teveel verf (geen druppels gelukkig), maar hoop dat het er nog redelijk uit komt te zien.. Anders maar even opschuren en opnieuw spuiten... Of heeft er iemand anders nog tips voor dergelijke correcties.

Overigens is dit een leuk probeer modelletje. Ik heb inmiddels 2 Bandai-kits binnen uit Japan (Amazon.de) van een AT-ST 1:48 en een X-Wing 1:72 :)
Maar dat is voor later :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement