Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 11:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Ik heb al een aantal relatief simpele High Grades en een Master Grade Unicorn Banshee gemaakt, het leek me nu wel eens tijd om aan een Perfect Grade te beginnen :mrgreen:

Model kan volledig Transformeren en bezit zeer veel detail. Perfect Grades zijn de vlaggenschepen van Bandai in 1/60, wat neerkomt op ongeveer 30 cm, dus ik ben benieuwd.

Ik ga een straight build maken, ben niet van plan te verven (en dat is met deze kits ook niet echt nodig voor een mooi resultaat) aangezien het over de 1000 onderdelen zijn :roll: Wellicht ga ik wat details aanbrengen aan het skelet, en de piloot gaat geschilderd worden.

Nouja, hier dus de doos:

Afbeelding

To be continued :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door Faxie op di 23 mei, 2017 10:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 21:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
En de inhoud, ongeveer 45 sprues

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 14:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Voorbereidingen getroffen om alles een beetje overzichtelijk te houden, en de standaard is ondertussen al klaar. Deze gaat tegen het einde wellicht nog gespoten worden.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 14:11 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Oef... dat zijn best wel een hoop onderdelen. Wilde je hem helemaal niet schilderen? Dat zou wel jammer zijn voor zo'n kit.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 15:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Deathtrap schreef:
Oef... dat zijn best wel een hoop onderdelen. Wilde je hem helemaal niet schilderen? Dat zou wel jammer zijn voor zo'n kit.


Het voegt weinig toe als je de standaardkleuren gebruikt en niet gaat weatheren oid. En het zijn gewoon veel te veel onderdelen. Nu zitten er een hoop doorzichtige onderdelen bij natuurlijk, maar als je de rest wilt gaan spuiten mag je een stuk of 400 onderdelen op z'n minst gaan doen...

Kwaliteit van het plastic is ook zeer goed te noemen, dus het valt tegen het einde niet eens op.

Mocht ik me ooit nog bedenken kan ik alles gewoon weer uit elkaar halen. Sowieso zul je bepaalde dingen eerst in elkaar moeten zetten voordat je pas weet wat er geschilderd moet worden en wat niet.

Bepaalde dingen zal ik wellicht wat extra detail geven (piloot sowieso en wapens schilderen bv) en sowieso gaan de panellines gedaan worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 20:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Pilootje geschilderd en een donkergrijze wash erover gedaan voor wat extra contrast.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2017 9:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Leuk project, ik sta er altijd weer versteld van hoe het zo goed in elkaar valt die Bandai kits. (waarom kunnen andere fabrikanten dat niet)
:)

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2017 18:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
De passing van de Bandai kits is perfect! Ik ben nog geen enkele tegengekomen waar je moet afschaven oid. Wel heeeel soms dat een klein onderdeeltje op 1 pinnetje oid niet lekker vast wil blijven zitten, maar wat lijm lost dat prima op :P

Torso is klaar :D Tevens een kleine preview van de transformatie-gimmick en een closeup van de cockpit+piloot. Als alles klaar is gaan de panellines nog gewasht worden :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 13:08 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Het blijft een hele mooie kit. Zeker met al die bewegende onderdelen, ben ik niet gewend met mijn kitjes :)

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 2:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Deathtrap schreef:
Het blijft een hele mooie kit. Zeker met al die bewegende onderdelen, ben ik niet gewend met mijn kitjes :)


Dat is inderdaad een van de leuke dingen :)

Ondertussen zijn de voeten klaar, 98 onderdelen :shock:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement