Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2016 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Aangeschaft: Twee stuks Ikea Nornäs wandvitrines van 37x37x20 cm. Twee stuks, want eentje is te klein voor uiteindelijk vier modellen. Oorsponkelijk had ik de Nornäs vitrine met oranje/gele achtergrond willen kopen, maar het geel bleek dusdanig te verschillen van wat op de website werd getoond dat ik hem maar heb overgeslagen. In plaats daarvan die met de blauw/grijze achtergrond. Goede keus:

photo 386435

Het blauw contrasteert lekker met het rood van de Eva-02.

Mock-up van hoe ik de wapens (+ entry plug) wil hebben:

photo 386436

Vervolgens wat beugels van 1 mm dik messing staaf gefabriekt:

photo 386437

Die zwart geschilderd. Ook de entry plug krijgt wat pootjes:

photo 386438

Na wat 1 mm gaatjes te hebben geboord, heb ik de lans op zijn plek gezet. Omdat de beugels wat moeilijk de gaatjes in wilden overgeschakeld op een boortje van 1.1 mm voor de bazooka. Lans + bazooka op hun plek:

photo 386439

De bazooka heb ik nog extra vastgezet met een klont Micro Kristal Clear aan de achterzijde, aangezien hij de neiging had voorover te kantelen.

Geweer en entry plug op hun plek:

photo 386440

Close-up van het geweer, met zwarte beugeltjes:

photo 386441

De pennetjes van de beugels steken aan de achterzijde uit:

photo 386442

Deze heb ik allemaal ingesmeerd met Micro Kristal Clear ter extra borging. Voorzijde met deurtje dicht:

photo 386443

Nu nog een oplossing vinden om de Eva-02 een beetje goed te laten staan. De enkels zijn toch wel erg zwak, dus misschien dat ik pennen in de zolen van de voeten ga maken om hem gewoon aan de vitrine vast te maken.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 okt, 2016 9:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi, zitten deze wapens in een aparte kast? Persoonlijk had ik geopteerd voor een antieker wapenrek, of een modern ophangsysteem, met dat er nog een robot bijkomt in de kast (vermoed ik)

Maar het is een mooie prestatie om deze af te krijgen, en vooral om de 3 andere niet weg te leggen. Jammer eigenlijk dat er niet zoveel reacties komen, op dit topic, het verdient er meer...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 okt, 2016 10:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Silenoz schreef:
Mooi, zitten deze wapens in een aparte kast? Persoonlijk had ik geopteerd voor een antieker wapenrek, of een modern ophangsysteem, met dat er nog een robot bijkomt in de kast (vermoed ik)

Maar het is een mooie prestatie om deze af te krijgen, en vooral om de 3 andere niet weg te leggen. Jammer eigenlijk dat er niet zoveel reacties komen, op dit topic, het verdient er meer...


Ik heb gedacht over het scratchen van een wapenrek uit de serie (en ook de lift voor de robot), maar geconcludeerd dat dat waarschijnlijk iets te veel van het goede is - wat ook niet helpt is dat de wapenrekken in de serie in typische super robot anime-stijl zijn: een rek...per wapen (efficientie ver te zoeken...). Zoals de wapens nu zitten, komen ze op de achtergrond bij de bijbehorende robot.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2016 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Inmiddels heb ik wat nagedacht over hoe ik er voor kan zorgen dat de Eva-02 blijft staan. De beben heb ik zo gebogen dat hij wat stabieler staat, en de energie kabel heb ik zo gemodificeerd dat deze vast zit aan de robot:

photo 387233
photo 387234

De messing staaf zal worden ingekort, en kan dan de energiekabel borgen als deze op zijn plek zit.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement