Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 jun, 2016 10:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Salamander schreef:
Extra uitleg: een tiental jaren geleden ben ik min of meer afgeknapt op het bouwen van modellen omdat het me nooit lukte ze zo goed te krijgen als op de doos dan wel wat top-bouwers afleverden (dit is nog steeds de reden dat ik het eigenlijk niet aandurf een automodel te bouwen... :( ) en ik ze dus nooit af kreeg (daarom heb ik ± 50 kits "in aanbouw"). Daarna maar besloten dat ik modellen van toen af aan ten eerste voor mijn eigen plezier zou bouwen en daarna pas als eventueel show-object. Waarvan akte. En warempel, nu kan ik van model tot model zien dat ik vooruit ga in plaats van telkens aan te hikken tegen "zo perfect lukt het me nooit" en niks afbouwen. :brouw:


perfectie bestaat niet, en je proberen te spiegelen aan wat je in de boekjes ziet door topbouwers, die meer tijd in hun hobby steken omdat het bijna hun beroep is, is... een uitdaging, maar geen noodzaak. Je kan ervan leren, en sommige tips meenemen, maar evenaren... je kan nooit je ervaring zo snel bijschaven omdat er ook nog iets tussenkot als leven en werken...

Je stelling van, ik zie mijn progressie, bouw voor mijn plezier, en ik leer gaandeweg is gezond, dus blijven aan vasthouden.

Een paar jaar geleden hadden we iemand in onze club die pas begon met bouwen. Su-27 van trumpeter gekocht, met resin cockpit want dat was mooier, AB, verf lijm, kortom het ganse pakket... Ik kende die persoon, en heb hem toch afgeraden om die kit te bouwen, en zijn eerste 4-5 modellen waren goedkope revell-, heller-, academy-setjes, om te leren plamuren, spuiten enz... uiteindelijk is de Suchoi verkocht, en doet ie de hobby nog, maar er zijn veel anderen die stoppen omdat ze zien dat wat zo eenvoudig lijkt niet zo eenvoudig blijkt te zijn. Zelf ga ik blij zijn als ik binnenkort mijn eerste model in 2 of 3 jaar kan afwerken...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jun, 2016 7:13 am 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Ik snap je helemaal. Ik wilde ook alleen aangeven dat daar nog verbetering (mijns inziens) is.

Zoals hierboven ook al gezegd, jij moet zelf gelukkig zijn met het werk en/of resultaat.

Ik blijf het een erg leuk ding vinden.... schattig klein. Blijf ze posten. Erg leuk om je werk te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2016 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Hierbij dan de uiteindelijke eindfoto's:

photo 377000
photo 377002

En eentje bij echt licht, helaas niet echt met een bijpassende achtergrond :P :

photo 377001

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement