Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2016 10:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
een tussendoortje momenteel...

de Destroid Monster uit de animé serie Macross (voor diegenen die deze niet kennen, absoluut een aanrader) Waarbij een gigantisch ruimteschip op aarde neerstort. Dit wordt gedurende 10 jaar opgelapt en aangepast en de Marcoss genoemd. Bij de officiële opening wordt het ruimteschip opgestart en wordt het ontdekt door een scoutparty van de oude vijand die het aanvalt. Het schip transformeert uit zichzelf en vernietigd deze aanvallers. Vervolgens proberen ze te vluchten door een ruimtesprong, maar er loopt iets mis en het mechanisme waarmee ze de sprong uitvoeren verdwijnt tijdens de sprong, ze belanden op een uitpunt van de melkweg en het ganse eiland waar aan het schip gewerkt werd is mee in de ruimte... Uiteindelijk proberen ze hun weg terug naar huis te vinden, daar aangekomen moeten ze weer weg om de vijand van de aarde weg te leiden...

voor diegene die het interesseert het eerste deel:



De kit die ik bouw komt uit deze serie en bestaat er in twee versies, een gewone robot en een transformerende versie.

photo 372933




De Destroid Monster is een gigantische robot, gebruikt door de UN-Spacy (Militaire arm op aarde), die 4 stuks 40cm geschut heeft met een bereik van 180km en 6 raketlanceerders die kruiraketten kunnen lanceren. Deze doet meestal dienst ver achter de linies wegens te lomp en te traag midden in het gevecht:

meer data hierover:

Technical Data


Equipment Type: mobile artillery heavy weight robot
Government: U.N. Spacy
Manufacturer: Viggers/Centinental
Introduction: September 2008
Accommodation: three crew (commander seated center, driver seated right and gunner seated left)
Dimensions: height 22.46 meters; length 41.0 meters; width 24.0 meters
Mass: 285.5 metric tons
Power Plant: Galland WT 1001 thermonuclear reactor developing 11500 bhp; auxillary Shinnakasu Industry CT 8P thermonuclear reactor developing 890 bhp
Design Features: 4 x aiming-sight cameras (two mounted forward on the sides and two mounted rear on the sides); 1 x periscope (mounted on cockpit hatch); 1 x rear dozer unit
- Armament -
Guns:
4 x Viggers 40cm liquid-cooled cannons with a 160 kilometer range and 28 rounds total (mounted on top)
2 x Raitheon LSSN-20G 3-barrel ground-to-ground missile launchers with a 300+ kilometer range and 12 rounds total (mounted one per arm unit)


Description and History


An immense mecha, the Heavy Weight Robot (HWR) Monster Mk II is a heavily armed "land battleship"; a name that matches the great size of the destroid. Very shortly after the initial research into the destroids began in 2000 the HWR-00 series began development in December that year. After a lengthy design phase trial production began in October 2005 and the HWR-00 Monster first rollout was in September 2008. The Monster is the largest mobile ground weapon to ever be fielded in battle by mankind, over 41 meters long and weighing almost 300 tons. The Monster was envisioned as a trackless, self-propelled heavy weapon system to be utilized for attack and point defense. In actuality, the Monster's massive size, poor maneuverability and dedicated long-range weaponry saw the mecha used as a semi-mobile artillery unit best utilized while avoiding uneven ground and any close-range engagement. When put to best use with supporting units in a combined arms role, the Monster is able to field incredible firepower equal to strategic bombing.


The Monster was originally designed to use 50cm linear cannons, but was scaled down with smaller guns when problems arose with system strength and insufficient power for continuous firing. Armed with four 40cm cannons, the Monster can fire a variety of munitions with the primary guns, including anti-armor shells, anti-aircraft munitions, howitzers and even nuclear reaction warheads (OverTechnology reaction warheads have a variable explosive yield rated at between 0.1 kilotons to 50 kilotons). In addition to the main guns, the Mk II features a pair of 3-barreled missile launchers not originally included in the design but incorporated into the two arm units. To compensate for the Monster's vulnerabilities such as the intense heat emissions of the unit (which prevented effective use of counter measures such as chaff or smoke), the armor was designed to be extremely thick and even capable of withstanding a near hit from a reaction weapon.


Though mass-produced like the other destroids, only two Monster Mk II units were onboard the SDF-1 Macross during the outbreak of Space War I. During the conflict, the Macross onboard factories made use of equipment for several more Monster mecha and produced a third unit to accompany the original two. Most of the other Monster units were destroyed by orbital bombardment from the Zentradi fleet. The few Monster Mk II units aboard the SDF-1 Macross distinguished themselves as very capable war machines during Space War I. While many destroid units suffered heavy losses, most of the Monsters aboard the ship remained in active service during the war. Near the end of the war the Monster was distinguished yet again by utilizing the capability to launch reaction warheads in battle against the Bodol Zer Main Fleet in February 2010.

De kit:

photo 371963

photo 371964

photo 371962

photo 371966

photo 371967

photo 371965

De passing is redelijk, maar er is veel schuur en vulwerk. momenteel bezig aan de armen een het geschut:

photo 371968

en nog veel schuurwerk aan deze...
photo 371969

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Laatst bijgewerkt door Silenoz op do 19 mei, 2016 13:29 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2016 11:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Ah, de oude jaren '80 mal van Bandai (voorheen van Arii/Imai). Wel geloof ik een van de betere kits uit die tijd. Wave had een tijd geleden een nieuwe kit aangekondigd en ook getoond tijdens een show, maar die is in de ijskast verdwenen. Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2016 11:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Gaaf! Ben nog bezig met kijken van Macross Frontier, maar die is al een stuk nieuwer dan de "original".

Wel een leuk project, mijn aandacht heb je!

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2016 12:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
na een heleboel schuren, plamuren, drogen, herhalen:

De lopen van het hoofdgeschut besonden uit 3 delen:

photo 372029

het secundaire geschut had nogal wat te leiden onder een beetje kromme verbindingen (2 locatiepinnen op een afstand van 12cm is een beetje weinig

photo 372030

photo 372031

De binnenstukken van de gewrichten van de poten:

photo 372032

Ik heb nu voor de eerste keer Revell Contacta gebruikt om de kleine putjes enz op te vullen, en moet eerlijk toegeven, schitterend resultaat. klein beetje opdoen, opensmeren, laten drogen en dan zo opbouwen... moet zeggen, duurt langer dan met plamuur, maar je hebt een veel beter resultaat...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 19:18 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Gaaf... Erg gaaf...
Volgens mij heb ik deze serie ook nog ergens op een vhs videoband liggen. Ondertiteld in het engels.
Ga je deze in de stripversie bouwen? Of ga je verweren enz.
In ieder geval heb je al een mooi begin. Ik zelf haal de paspuntjes van deze kitjes af omdat ze vaak net niet goed zitten of dat er iets krom is geraakt aan het onderdeel.

Ga je in ieder geval volgen. :brouw:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 11:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Ik ga proberen een beetje te verweren, maar niet te overdrijven. Oefenen met een paar technieken, 3d-chipping, enz...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2016 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Zp, dat is wel een erg gaaf onderwerp zeg! Ik ben zelf niet bekend met het achterliggend verhaal, maar ik heb me toch wat bij kunnen lezen bij de intro. Hoe moet ik dit Monster in verhouding tot een mens zien? Een beetje maatje "voet van de robot" denk ik, of niet?
Ik ben benieuwd naar de kleurtjes die er straks op komen, wat dat betreft kun je in principe alle kanten op.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2016 23:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het eerste plaatje ontregelde de paginarand, ik heb het omgezet naar een link zodat de tekst door iedereen goed leesbaar is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2016 13:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
@ Steven: aangepast

@Tomska, ie is zo'n 22m hoog in 't echt... ik kijk eens of ik aan iets kan geraken wat de proportie van een mens weergeeft. qua kleuren wil ik me een beetje houden aan de serie. ik heb er nog een paar andere in mijn stash waar ik iets exotischer mee wil gaan...

een beetje verder geschuurd en opgevuld en geschuurd...
photo 372931

de stutplaat voor tijdens het schieten heeft een paar uitstoterrondjes op moeilijk te bereiken plaatsen, maar deze kan in open of gesloten toestand gemonteerd worden...
photo 372932

de poten zijn gedryfitted... nog niet gelijmd momenteel, eerst moet de binnenzijde overal gespoten worden, anders kan ik er niet meer bij:
photo 372930

Voor de lanceerders op de armen heb ik een poging gedaan voor de black and white techniek, ik denk dat ik nog meer ga moeten verdunnen voor mijn basiskleur erop te zetten:
photo 372929

photo 372928

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2016 22:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Wat een vet cool ding!! Zoiets heb ik heel lang geleden eens gemaakt. Leuk.

Hoe groot is dit model? Kan je hem ergens naast zetten?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement