Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 aug, 2016 1:32 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Even wat doorgewerkt aan de figuur, hij is op de matte lak na af.

photo 381447

photo 381448

photo 381449

En zo lijkt het er weer wat meer op. Nu blijft alleen nog over wat er op de tafel staat. Ik zie een houten snijplankje waar misschien een mes op ligt en ik zie helaas ook nog een vleessnijmachine. Nog even wat foto's, de vork was even weg maar is al teruggevonden.

photo 381450

photo 381451

photo 381452

photo 381453

photo 381454


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 aug, 2016 21:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Vandaag heb ik een studie gedaan over de rekwisieten die op het werkblad moesten komen te liggen. Dat kon niet moeilijk zijn toch, gewoon even de scène afspelen en kijken wat er ligt? Ik vond al een plaatje op Wikipedia van de keukenset uit de film.

photo 381534

Hier een detail ervan:

photo 381529

Er staat dus in de scène een rij tafels met potten en pannen waar de raptors op springen en dan een rij met een vleessnijmachine, een oventje voor frikandelbroodjes en een houten plank. Op deze foto ligt die plank echter aan het uiteinde van de tafel met potten en pannen.

In de filmscène gebeuren er echter een aantal slordigheden. Eerst zie je hoe een dino de vleessnijmachine passeert om naar links toe te lopen waar Tim zich achter deze kast verbergt. Op de voorgrond het oventje op de rand van de voorlaatste tafel.

photo 381532

photo 381535

De eerder getoonde scène met de lepel toont de houten plank aan het uiteinde. Daar staat nu nog niks op. De vleessnijder is wel plots genaderd en 90 graden gedraaid. Het kan geen tweede exemplaar zijn, die was niet te zien op de overzichtsfoto en ook niet op de vorige foto. Waarschijnlijk was dit nodig om de arm van de acteur te verbergen die de staart van de dinosaurus moest bewegen. Die acteurshand zou zelfs even te zien zijn tijdens het binnenkomen van de dino's in de keuken. Het oventje is nu spoorloos. De volgende take toont de dino die aan het uiteinde gekomen is en opschrikt van een afleidingsmanoeuvre. Je ziet nog steeds de vleessnijder.

photo 350167

photo 381533

Dan volgt er een take waar je terug de houten plank ziet, maar dan nu met plotseling een strategisch geplaatst stel pannen zodat die er afgelopen kunnen worden door de raptor. De vleessnijder is opgeschoven naar de plek waar het oventje stond een paar takes eerder.

photo 381538

photo 381531

Ik moest dus kiezen welke elementen ik in het diorama plaatste. Voorlopig heb ik de plank nagemaakt uit een houten stokje, ik zoek nog een methode om een dunwandig potje te fabriceren. Ik heb ook een kleiner kadertje gevonden in de kringloopwinkel.

photo 381530


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug, 2016 1:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik besloot om de vloer in styreentegels te leggen. Eerst het plan tekenen in potlood:

photo 381556

en dan alle tegels apart uitsnijden en opplakken.

photo 381555

Die kunnen nu eerst geschilderd en glanzend gelakt worden en daarna gevoegd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 aug, 2016 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
Deze wordt echt geweldig. Echt super mooi hoe je die keuken gescratcht hebt.

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 aug, 2016 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Dit wordt stilaan hoe meer hoe interessanter! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug, 2016 0:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de aandacht, ik heb nog een update.

photo 381682

Het vloertje was dus in de grijze primer gezet. De dunne stroken zijn dan Tamiya NAVO-bruin gespoten. Ik heb daarna Tamiya-tape gebruikt om ze af te plakken. Zo kon de rest Gunze Off-white gespoten worden. Dit is echter te haastig gebeurd.

photo 381683

Bij het weghalen van de tape ging het mis, het bruin werd hier en daar volledig gestript. Dit had ik met Tamiya nog niet meegemaakt, maar het is wel zo dat deze primer een satijnglans heeft. Dat kan mee de oorzaak geweest zijn van het gebrek aan grip.

photo 381684

Ik besloot om dit maar meteen te repareren. Het wit was wat teveel werk om nu alles te gaan strippen.

photo 381685

Zo ziet het er nu uit. Het bruin niet overal even dekkend, dat was moeilijk te zien tijdens het spuiten.

photo 381686

Dit vulstukje is gemaakt uit parketisolatie gelijmd met houtlijm en past in het kader.

photo 381687

Nog even zonder dat stukje deed ik deze nieuwe dryfit. De dino's waren eerst met kneedgom gezet maar die bleek nefast voor de glanslaag. Daarom zijn ze nu los geplaatst. Morgen eerst een laagje p+ leggen en voegen.

photo 381688

photo 381689

photo 381690

Aan twee kanten heb ik de stenen wat te kort afgeknipt maar ik heb geen zin om het kadertje in te korten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug, 2016 7:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 10 aug, 2016 4:04 am
Berichten: 44
Artistiek! Gaaf! :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug, 2016 11:58 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ben jij de gehele dag bezig met de hobby, als ik zie wat voor projecten jij allemaal hebt, moet dat wel eigenlijk

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug, 2016 13:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Erg mooi dio van een stel dino's :) Alle gekheid, super! :)

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug, 2016 23:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de reacties. Ik had net 3 weken collectief verlof, dus ik kon inderdaad de hele dag door werken. Maar dat deed ik niet drie weken door, er was ook wel eens een moment tussen waarop ik naar de modelbouwwinkel moest, natuurlijk.

photo 381803

Het is niet geworden wat ik in gedachten had, namelijk een spiegelgladde vloer. Ik had eerst een laagje P+ gelegd omdat ik nog voegwerken zou moeten gaan doen en daar zou wrijving aan te pas komen. Vreemd genoeg had dit een schadelijk effect op de bovenlaag. De witte verf begon te craqueleren. Schijnbaar is deze primer zo glad dat de Gunzeverf er weinig vat op krijgt. Dit was niet zo dramatisch op zich als ik een oud keramisch oppervlak had willen namaken zoals bijvoorbeeld een vervallen badkamer. De vloer in de keuken was echter net aangelegd. Ik besloot om eerst het voegwerk aan te vatten en deed een poging met houtlijm. Daarbij legde ik een dikke laag en streek dat dan met een oud scalpel af. Daarna verdunde ik met water de lijm die op de tegels gekomen was. Bij droging was er weinig effect op de voegen. Daarna heb ik hetzelfde met plaaster gedaan. Dat gaf een beter resultaat maar sommige voegen waren niet diep genoeg. Die heb ik dan met verf wit geschilderd. Het plaaster bleef hier en daar vrij hardnekkig zitten. Probeerde ik het er af te krabben, dan ging ik door de Gunzeverf heen, alweer een gevolg van de foute primer. Het grijs dat tevoorschijn kwam is dan met verf bijgepenseeld.

Nu kwam het moment waarop ik de glazuurlaag moest leggen. Ik heb het hele huis afgezocht naar mijn Vallejo Still Water, waarmee ik het terug vlak had kunnen trekken. Morgen vind ik die flacon waarschijnlijk. Helaas heb ik het dan maar geprobeerd met the next best thing, Talens glansvernis. Dat was al redelijk dik geworden, dus heb ik er een scheut benzine bij gegoten. Daar werd het iets vloeiender van, maar je bleef het kwastgebeuren er in zien, ook toen ik met benzine op het stuk zelf verdunde. Toen ik zag dat het bruin daar begon in op te lossen, hield ik daarmee op. Nu denk ik niet dat men op het vloertje gaat fixeren bij het bekijken van het diorama, dus kan het er nog mee door. De volgende keer zou ik waarschijnlijk de tegelvloer toch in één stuk proberen te maken, zodat het voegwerk niet nodig is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement