Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 okt, 2015 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Goedenavond medeplakkers :)

Ik heb zojuist een nieuw onderwerpje afgerond. Het gaat hier om een Magnaguard fighter van meneer Revell. Het is een easykitje van redelijke afmetingen. De fighter zelf is een redelijk obscuur apparaat. Volgens mij heeft ie een seconde of 5 screentime in alle 6 de films. Dat geeft helemaal niks natuurlijk, zolang ik het maar een leuk ding vind. En dat vind ik.

Het model heeft een aardig formaat. Ik schat `m ruim 20 cm lang. En dat was ook de reden dat ik `m wilde gaan bouwen. Weinig gepriegel, lekker snel resultaat. Dat soort bevrediging heb ik soms even nodig in deze hobby. Ik streef bij dit soort projecten dan ook niet naar perfectie maar zoek echt het plezier van het creëren. Het is toch mooi als je na een uurtje of (in totaal) 5 een mooi model kan showen? Vind ik wel.

Maar goed. Plaatjes met begeleiding:

Het model zoals Revell het bedoelt heeft:

Afbeelding

Vrij aardig dingetje. Ik ben het echter niet eens met de kleuren. En al helemaal niet met de (niet zichtbare) tribal tatoeage op de rug van het ding. Dus daar moest wat aan gedaan worden.

Eerst moest het cockpitje een beetje opgeleukt worden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan de rompen maar even verenigen:

Afbeelding

Dan de console voorzien van een radarscherm:

Afbeelding
Spiegelt een beetje. Jammer.

En samengevoegd:

Afbeelding

Dan de canopy afplakken. Wat een gedoe! Maar gelukkig ben ik inmiddels een beetje aan het begrijpen hoe je met liquid mask om moet gaan dus het ging wel:

Afbeelding
Hier zie je die lelijke tribals trouwens wel.

En dan een heleboel van dittum:

Afbeelding
Uiteindelijk nog wel wat kiertjes laten zichtbaar op het model, dit komt doordat ik `m niet goed genoeg heb geïnspecteerd voor de paintjob.

Ik had een beetje ruzie met m`n primer. Reageerde een beetje vreemd. Uiteindelijk een andere primer als basis gebruikt en daarna de witte daar weer over. Dat ging wel goed.

Afbeelding

Hier zijn we wat verder. Zilver en zwart aangebracht.

Afbeelding

Even dubben en toen voor een knalkleur gekozen op de staartstukken. Breekt `t geheel lekker op.

Afbeelding

En dan dit:

Afbeelding

Kras in de verf! Verdorie!

De McGyver in mij lost dit als volgt op:

Afbeelding

Meteen mooi zicht op een vergeten naadje... Volgende keer weer netjes. Da's beloofd!

Meteen de rest van de stickertjes er maar tegenop geplakt:

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard glimlakje voor en na de stickers. En na de verzegellaag kwam de olieverf. Met de botte bijl!

Afbeelding

Daarna alles er weer afgepoetst, nog plaatselijke olieverf vlekjes erop, de laatste details aangebracht, matte lak erover, nog een klein beetje met pigmenten gerommeld en je hebt in ene een lading eindfoto's. Schiet lekker op hè :)

Komt ie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was leuk om te doen! Ik hoop dat het ook nog een beetje aardig is om naar te kijken :)

Mocht iemand vragen, klachten, ideeën, opmerkingen en kritiek hebben dan hoor ik het graag.

Tot de volgende keer.

Alex.

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement