Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2016 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Afgelopen 2 weken maar verder gegaan met dit model. Helaas bij het in elkaar zetten van een van de benen had ik een kleine misser. Ondanks dat het paste tijdens de dryfit, wilde de boel niet in elkaar na enig schilderwerk en moest ik zoveel kracht zetten dat de lijmverbinding bij de knie het begaf. Het plastic van de kit is wat vreemd en lijmt niet zo goed met Revell Contacta (geen styreen vermoed ik zo). Dus met wat moeite de boel opnieuw gelijmd:

photo 358725

Toen dat droog was, bleek de naad dusdanig beschadigd dat ik een en ander moest vullen, met als gevolg enige dagen vertraging.

Het andere been heb ik van een eerder gebouwd vinnetje voorzien en aan de romp van de Bottom Fighter vastgelijmd:

photo 358728

Dan maar verder gegaan met de overige delen. De inlaten op de romp van de Core Fighter van wat meer detail voorzien door wat geribbeld plastic aan te brengen en de gehele romp geschilderd:
photo 358726

Daarna de neus aan de romp vastgelijmd door hem op zijn plaats te schuiven en vast te klikken in het gat dat ik lang geleden daarvoor had aangepast. Core Fighter klaar:

photo 358727

Dan de Top Fighter volledig geschilderd en geassembleerd, waarbij ik de armen door middel van een extra pinnetje met wat secondenlijm erop heb vastgezet:

photo 358730

Het was trouwens rotwerk om de gaten voor de pinnetjes in de armen te boren, want ik moest in een rond oppervlak boren op een plek waar ik heel slecht bij kon.

Geweer vastgezet met secondenlijm, en de Top Fighter is ook klaar:

photo 358729
photo 358731

De kleuren zijn, op het grijs en zwart na (XF-24 Dark Grey en XF-1 Flat Black), zelf gemengde Tamiya kleurtjes, die met de kwast zijn aangebracht.
Voor de paneellijnen heb ik een 0.3 mm vulpotlood gebruikt. Dit levert zeer subtiele lijnen op, die bij een misser makkelijk weg zijn te halen.

Volgende update: afmaken van de Bottom Fighter en het bevestigen van de toestellen op een steuntje.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2016 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
En dan alweer de laatste update...

Van het afmaken van de voeten heb ik helaas geen foto's gemaakt. Het bleek onmogelijk te zijn de naden op de onderzijde van de voeten weg te schuren zonder ook het detail te verwijderen, dus dat laatste heb ik met behulp van stukjes styreen sheet opnieuw toe moeten voegen.
De schade aan het ene been weggewerkt en de boel geschilderd. Ik heb trouwens bij de benen de luchtinlaten van stukjes geribbeld styreen voorzien om ze iets realistischer te maken, en deze stukjes grijs geschilderd. Het uithollen van de luchtinlaten was niet mogelijk omdat er gewrichten achter verscholen zaten.

Bottom Flyer klaar:
photo 358888

Nu, ik zou ze zo in mijn vitrine kunnen zetten, maar mede door het ontbreken van onderstellen zou dat onhandig zijn en er niet mooi uitzien. Dus bij de laatste ESM een gelakt houten blokje gekocht (onderzijde heeft vilt, heel mooi):

photo 358889

Daar drie gaten in geboord, en 2 mm diameter messing staaf er in geschoven (blijft gewoon zonder lijm zitten).

photo 358890

Ik heb het hout bij de boorgaten nog wat bijgewerkt zodat het kleurverschil niet meer zichtbaar is. Vervolgens op de goede plekken in de drie modellen ook gaten geboord, en elk model met een drupje secondenlijm op zijn plek geplakt.

photo 358891
photo 358892
photo 358893
photo 358895

Vanuit sommige hoeken ziet dit er een beetje dom uit, maar van voren gezien ziet het er zo uit:

photo 358894

"Op naar het volgende gevecht!", zo weggelopen uit een moderne Gundam intro (als je de computerzooi op de achtergrond even wegdenkt :wink: ). En daar doen we het voor.

(Klaar dus.) :mrgreen:

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement