Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Budget x-wing
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2015 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Goedemiddag collega's :)

Ik denk niet dat ik de sci-fi liefhebbers hoef uit te leggen wat een X-wing is. Het is echter bepaald niet mijn favoriete starfighter. Waarom heb ik er dan toch eentje gemaakt? Dat komt omdat ik het nieuwe type wat ze gebruiken in de aanstaande Star wars film net iets aardiger vind. Met name de wat minder kinderachtige (in mijn ogen dan hè) kleurstelling vind ik wel geslaagd. Dat ziet er als volgt uit:

Afbeelding

Dat ziet er wel strak uit!

Nu heb ik toevallig een vriend die een X-wing aan het bouwen is en die vroeg zich al af in welke kleuren hij `m zou gaan maken. Ik opperde dus bovenstaande suggestie. Nu is hij noodgedwongen even niet meer verder aan het werken aan zijn exemplaar, maar ik was toch wel nieuwsgierig geworden naar het resultaat en besloot het dan toch maar zelf te gaan doen.

Op zoek naar een goedkope X-wing dus zodat ik geen spijt zou krijgen van mislukte verfbeurten. Nu heb ik een "redelijke stapel" Star wars kit liggen en het kon dus niet missen dat ik daar een X-wing tussen vond.

Dit is `m geworden:

Afbeelding

Dit is zo'n easy kit dingetje van Revell. Kostte me omgerekend nog geen drieëneenhalve Euro. Met wat verfkosten erbij schat ik dat dit hele projectje me zo'n vijf Euro heeft gekost. Wie zegt dat dit een dure hobby is?
Maar goed, moet je er wel proberen iets leuks van te maken natuurlijk.

Gaan we dan.

Eerst maar eens een grondverfje:

Afbeelding

Knapt meteen al op zo zonder die bonte bende :)

Dan slaan we meteen even een paar kleine stappen over. De zwarte basislaag zit er hier al op en we zijn begonnen met de details. Voor het eerst dat ik een beetje een klusje had aan de canopy. Meteen best wat meer respect voor de vliegtuigbouwers onder u, wat een naar werk is dit. Ook eens wat Maskol geprobeert (had ik nog nooit mee gewerkt en wegens goedkoop model leek me dit een goede gelegenheid) en dit werkte, na enig zoeken, prima.

Afbeelding

Vervolgens de oranje accenten aangebracht met Vallejo acrylverf. Voor 't eerst dat ik daarmee werk, dus ook dit was een beetje zoeken en klieren.

Afbeelding

De vleugel heeft hier al meerdere lagen gehad, de zijkant van de romp nog niet. Vandaar het enorme verschil.

Witte landingsgestelbakken en de eerste laag oranje op de onderzijde:

Afbeelding

En zo naast het exemplaar die dus niet van mij is. In mijn ogen knapt `t lekker op:

Afbeelding

Dan vergeet ik een hele tijd foto's te maken en zit er in ene een glimlakje op en beginnen we voorzichtig met de washjes :) Zie hier de iets minder witte bakken.

Afbeelding

Dan weer een tijdje niks en we hebben in ene eindfoto's. Dat schiet lekker op!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo! Ook weleens lekker, een projectje wat niet meteen 6 jaar in beslag neemt ;)

Dit is meteen de laatste keer dat de canopy open is geweest want het ding is inmiddels op de plaats verlijmt. Hij was een tikkie dwars.

Tot de volgende keer!

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Budget x-wing
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2015 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Zo"n X-wing heb ik in een vorig leven nog gemaakt, was een simpel kitje op 1/72 van Airfix destijds toen Stars wars voor het eerst een hype was ten gevolge van het succes in de bioscoop.. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Budget x-wing
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2015 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 jun, 2005 13:45 pm
Berichten: 393
Woonplaats: Leerdam
Hoihoi,

Mooi kleurenschema zo. Maakt het inderdaad wat bruter allemaal.
Als ik de trailers zo bekijk heb ik overigens wel het idee dat er een nieuw type X-Wing ontwikkeld is.
De vleugels splitsen naar mijn idee mee. (En zijn dus een stuk smaller dan die van de 'oude' X-Wing.
Kijk:

Afbeelding

Dat mag natuurlijk de pret niet drukken, want misschien de rebels het kleurenschema ook wel getest op het 'oudere' type X-Wing. :wink:

Groet,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Budget x-wing
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2015 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Alekz schreef:
Voor het eerst dat ik een beetje een klusje had aan de canopy. Meteen best wat meer respect voor de vliegtuigbouwers onder u, wat een naar werk is dit.


Maar wat levert het een prachtig resultaat op. Persoonlijk vind ik hem mooier dan de basis waarmee je begon.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Budget x-wing
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2015 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
@Oenckie.

Klopt, het is een ander type. In de aanstaande film zie je T70 X-wings en in de oude films is dit de T65.
Ik heb nog geen nieuwe X-wings in de stapel liggen. En hoewel ik die mooier vind dan de T65's denk ik ook niet dat ze er snel gaan komen. Ik ben toch meer van de iets minder bewandelde paden binnen het Star wars wereldje denk ik :)

Alex.

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Budget x-wing
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2015 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 apr, 2005 20:58 pm
Berichten: 726
Woonplaats: Amsterdam
Het zijn mooie kitjes, maar ik ga toch voor de kitjes van Bandai. Deze zijn ongeveer dezelfde prijs maar hebben meer detail.
Ik heb eergisteren de 1/72 Resistance X-Wing Fighter besteld voor 23 euro.
photo 349601

en de oude versie van de X-wing
photo 349602

De hele star wars reeks van Bandai ziet er trouwens geweldig uit en helemaal de Millinium Falcon.

_________________
So many kits, So little time........
Bezig met:

Herbouw Predator 2 1/3
Optimus Prime papier model
Aboriginal Predator


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement