Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2015 16:18 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik ga de toren inderdaad wel hol maken. Maar wel op een eenvoudige manier. Op het moment van gieten, zal ik aan de binnenzijde van de toren een "blokje" hangen om resin te besparen. Na het gieten wordt het blokje verwijderd.

De koepel wordt massief. Het moet niet te moeilijk worden :)

Maar eerst vanavond even de laatste details aanbrengen en een geschikt bakje vinden als malhouder.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2015 12:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik kon geen geschikt bakje/vormje vinden om een mal in te storten, maar plastic plaat heb ik zat. Dus maak ik mijn eigen bakje :)

photo 325569

Voor de oplettende kijker... je ziet dat ik niet zo heel veel meer aan de lopen heb gedaan. Alleen een klein beetje PE toegevoegd. Straks een bodem in het bakje lijmen. Dan lijm ik met witte lijm de onderdelen op die bodem en giet ik de siliconen rubber in de mal.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2015 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Ik houd je nauwlettend in de gaten. Niet alleen vind ik dat je goed bezig bent, ook hoop ik wat van je te leren qua het werken met resin. Naarmate ik meer en meer SF modellen bouw en wil bouwen kom ik erachter dat er heel veel aanbod is in resin modellen. Ik durf die stap echter nog niet goed te zetten omdat het (in mijn ogen) een lastig materiaal is. Dus ik vind het gaaf te zien, aan de hand van jouw verslag, hoe zo'n model tot stand komt. Gaat u vooral zo verder :)

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 aug, 2015 15:10 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou ik weet niet waar ik de energie vandaan haal, maar ik heb in de afgelopen dagen weer meer aan modelbouw gedaan dan de rest van het jaar geloof ik. Maar dat is geen slecht nieuws :)

Na het bakje te hebben gecontroleerd op lekkages, heb ik een bekertje siliconen rubber aangemaakt. Lekker vaderlandslievend oranje.
photo 325643

Een uurtje of twee later was het een vast blok en kon ik de mal lossen.
photo 325644

De onderdelen komen mooi uit de mal, slechts enkele kleine frutsels zijn losgelaten. Maar ik had ook niet anders verwacht. Dat lijmen we wel weer terug. De mal ziet er goed uit en na nog wat extra drogen, hoop ik eind van de middag een beetje resin te kunnen gieten.
photo 325642

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 aug, 2015 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
benieuwd naar het vervolg...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 aug, 2015 10:09 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou... ik ben er even tussen uit, maar vlak voor vertrek nog even 1 teaser foto geschoten :)

photo 326398
De lopen waren het moeilijkste, dat wist ik. Ik had niet veel tijd, en daarom is er een luchtbel onder de resin blijven hangen. Ik ga er nog wel enkele meer proberen, want ik denk dat ik het wel kan gieten zonder die luchtbel.
Voor mezelf kan ik het uiteinde van de loop prima vervangen door een plastic buisje.

De rest van de toren ziet er goed uit. Enkele kleine luchtbelletjes, maar dat heb je eigenlijk altijd wel. Als ik weer terug ben, dan zal ik de zaak eens in de verf zetten en kijken wat het resultaat precies is geworden :)
En ik ga ze meenemen naar de modelbouwdag! Ze zullen komen te staan bij de X-Wing wargame tafel, dus kom ze ook even live aanschouwen.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 aug, 2015 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Mooi resultaat en een luchtbelletje is wel weg te werken.
Zelf heb ik er ook eens over gedacht om zo een toren na te maken naar aanleiding van dit model
http://www.starshipmodeler.com/starwars/ta_tower.htm

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 aug, 2015 13:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
misschien is het beter om de resin met een naald in te puiten voor de lopen, voor de rest ziet het er heel goed uit...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 sep, 2015 8:29 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik had gisteren zo'n zin om even wat te schilderen, maar had helaas geen tijd. Wel nog even de toren in de primer gespoten.

Bij toren 2 ben ik de luchtbellen aan het vullen. Dat is misschien wel net zo tijdrovend als de toren 1 graveren :S
photo 328948

Het plan voor toren 3 is om hem tijdens het gieten in mijn ultrasoon bad te zetten. Eens kijken of ik dan wat luchtbellen los kan trillen.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2015 11:36 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik hoop dat jullie het op de foto's kunnen zien, maar ik heb mijn schilder skills weer eens bovenwater gehaald. Nadat de toren in de primer was gezet, heb ik de paneellijnen ingekleurd met een wash van smoke.

In de foto hieronder heb ik alleen de geschutskoepel gedaan en met een dun laagje smoke.
photo 329026

Het effect was me wat te licht en ik heb vervolgens nog een laagje smoke toegepast. Tevens zijn alle panelen voorzien van een iets ander tintje grijs. Dat oogt niet iets warmer, maar is op de foto eigenlijk niet terug te zien.
photo 329027

Overigens... op die laatste foto heb ik de linkerzijde (bijna) klaar en bevat de rechterzijde alleen nog de primer met de wash.

Als dit schilderwerk erop zit, wil ik de toren nog een lichte drybrush geven en enkele details wat kleur geven.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement