Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 dec, 2014 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Hallo :)

Na een tijd in een soort van modelbouw-winterslaap te hebben gezeten heb ik de laatste tijd toch nog wel eens wat gebouwd hoor. Ik had nog een mooi doosje van een destroyer liggen ergens bovenop een kast. Dit leek me een leuk ding om eens mee aan de slag te gaan omdat het er niet al te ingewikkeld uit zag en ik dit ook niet ingewikkelder wilde maken dan nodig zodat ik hem misschien eens af zou maken. En wat denk je? Het is zowaar nog gelukt ook! Het mag wel in de krant. Serieus. Het is best een beetje een persoonlijke overwinning omdat ik heel erg ben van overal mee beginnen en niks afmaken omdat ik het mezelf zo heerlijk moeilijk maak altijd. Qua modelbouw dan.

Ik heb de destroyer vrij snel gebouwd. Het verven (eigenlijk een beetje veredelde vlakvul oefening) nam echter wat meer tijd in beslag. Qua wheathering ben ik met olieverf en waterverf wasjes aan de slag geweest met een redelijk effect. Het is niet helemaal geworden zoals ik wilde, maar ik vond het wel weer super leuk om te doen en daar gaat het uiteindelijk om. Dus f*ck it ;) En zo, langs deze weg vond ik dus ook weer het plezier in de hobby terug.

Van de bouw van het model zelf ben ik de foto's kwijt. Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen is een volstrekt raadsel want ik gooi eigenlijk nooit wat weg. Misschien kom ik ze ooit ergens tegen en dan upload ik ze alsnog wel even. Wat nu dus volgt is een serie foto's van het model en hoe ik een ondergrondje maakte.

Enjoy!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondergrondje gemaakt door een eind evergreen plastic op maat te maken voor een fotolijstje. Kader af te tekenen, steunpijlers plaatsen voor het model zelf en vervolgens je fantasie de vrije loop laten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En saampjes ziet dat er dan zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vervolgens staat ie trots op de kast :) Zou ik wat met Star wars hebben?

Afbeelding

Best stiekem wel een beetje trots op :)

Tips en opmerkingen van harte welkom!

Alex

Ps; lieve moderators. Ik begrijp dat dit niet echt een bouwverslag is. Maar mag ie hier aub wel blijven staan? Ik wil graag dat mensen namelijk nog op- en aanmerkingen kwijt kunnen zodat ik er wat van kan leren. Daar is een forum juist zo mooi voor :) Thanks.

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2014 1:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Ziet er goed uit...lekker smerig en mooie pannel lines.
Ondergrondje is ook leuk gedaan,zo zie je maar met een beetje fantasie en wat reserve onderdelen kan je iets heel moois maken.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2014 11:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Prachtig resultaat!! Leuke schaal ook; 1:2256. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2014 13:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mag je gerust trots op zijn. (Trouwens, bij afgewerkte projecten zonder verslag kan ook gereageerd worden, dus daar moet je niet mee inzitten), Misschien op het rode ook iets meer diepte steken, net zoals op je andere panelen?

Is die shuttle nog een work in progress?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2014 15:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Wat gaaf gedaan zeg, en in dit geval vind ik het ondergrondje haast nog mooier dan het model! Super! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 dec, 2014 2:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Silenoz, Die shuttle op de achtergrond is een Lego doosje voor volwassenen :) Is dus al af. Heb ook een Super Star Destroyer uit dezelfde serie. Mooi speelgoed om niet mee te spelen ;)

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2015 19:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 mei, 2014 13:06 pm
Berichten: 60
Mooi!
hoe heb je die grijze randjes in de kiertjes van de panelen gemaakt? Ik heb die techniek al eerder gezien, maar nooit in verdiept :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei, 2015 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Verdiep je er dan eens in zou ik zeggen.

Om je een beetje op weg te helpen: dit effect kan je op meerdere manieren bereiken. In dit geval gebruikte ik een zn 'pinwash' met olieverf. Wat je doet is, je schildert je model helemaal zoals ie zijn moet, glimlakje, eventuele stickers en dan dus nog een glimlakje. Vervolgens verdun je je olieverf in een verhouding (ongeveer) 70/30 waarbij de laagste van de twee cijfers je verf is en de hoogste je verdunner. Vervolgens neem je een beetje op je penseel en leg je deze in het sleufje waar je je accent wilt hebben. Je zal dan zien dat de verf zich vanzelf verspreid door de sleuf. Ik gebruik olieverf omdat dit een hele lange droogtijd heeft, als het dan niet direct naar je zin is heb je nog heel lang de tijd om te corrigeren maar het werkt ook met enamels en op water gebaseerde verfsoorten.

Alex.

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement