Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ma.k 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: za 13 nov, 2010 17:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Goedenmiddag.

Wegens ik heb best wat tijd tegenwoordig heb ik ook maar eens een begin van 1 van mijn Kröte's gemaakt.

Voor diegenen die geen idee hebben wat dit is zal ik er in het kort even wat over vertellen.

Een Kröte is een geautomatiseerde gevechtseenheid uit de Ma.k (Machinen Krieger) wereld. Behorende aan de kant van de SDR (Strahl Demokratische Republiek), de badguys dus.
Het Ma.k verhaal even in het kort; de aarde is vergaan na een wereldomvangende nucleaire oorlog. De mensheid, of wat daar van over is, heeft zich gevestigd op ander planeten en de maan. Echter op een bepaald moment komt men er achter dat de aarde zich weer volledig heeft hersteld en dat het een waar paradijs is qua grondstoffen e.d. Je raad het al, wij d`r weer heen met z`n allen om vervolgens ter plekke een beetje te gaan rellen om een plekkie en de grondstoffen welke hiermee gepaard gaan.
De Kröte is dus zoals genoemd een geautomatiseerd stuk schietijzer op pootjes welke ingezet werd om de goodguys middels een flinke gatling gun het stof te doen bijten.

Ik heb dit model gekozen omdat ik sowieso wel een hang naar sci-fi heb, en het leuke van het Ma.K wereldje is dat het niet van dat hele gelikte sci-fi gedoe is zoals je bij bv Star trek aan kan treffen. Het leuke is dus dat je helemaal los kan met je verweringstechnieken etc. Wat ook erg leuk is, is dat een kit als deze niet alleen bestaat uit een berg plastic maar ook word er PE meegeleverd, wat stukjes koperdraad en een heel assortiment veertjes en dingetjes om de boel mee op te leuken. Alles is zo'n beetje optioneel, dus als je alles in plastic wil doen kan dat ook (maar da's geen sport natuurlijk :P). Ook is er een enorme lap plakkerts meegeleverd en een mooi overzicht van mogelijke verf schema's (onder de Ma.k plakkerts ook wel bekent als de zn Camocard).

Ik hoop dus dat ik er wat leuks van kan maken.

Tot zover de intro. Nu plaatjes. Foto's van de sproetjes ed heb ik in m`n enthousiasme niet gemaakt, maar mocht iemand daar behoefte aan hebben dan kan dat alsnog want ik heb nog een doos als deze liggen ergens...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bouw is voor ongeveer 8/9 deel klaar, daarna nog wat kleine puntjes op de i en dan kan ie in de primert.

Tot de volgende keer maar weer.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ma.k 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: za 13 nov, 2010 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 aug, 2009 16:37 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Rotterdam
Leuk man! Ik heb ook nog een Krote liggen. Ik ga jouw vorderingen vol belangstelling volgen. Ben benieuwd voor welke kleurtjes je gaat :)
groet,
Lode


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ma.k 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: vr 19 nov, 2010 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Welnu, de bouw is in principe af. Misschien nog ff nalopen op rare plekjes, maar dan is het tijd voor wat grijze bende.

Plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb alleen per ongeluk de veertjes tussen het hoofd en de benen een beetje te lang gelaten, hij kan zo niet helemaal lekker draaien, maar omdat het toch een statisch model word heb ik het er maar bij gelaten. Voor de rest zijn alle grote onderdelen nog los voor het schilderen.
Kwam er trouwens op het allerlaatste moment pas achter dat de omhoog wijzende antenne eigenlijk van een iets dunner metaal had moeten zijn. Ach ja, leermomentje voor de volgende.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ma.k 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: za 20 nov, 2010 12:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Alekz,

Ziet er strak en goed uit.
Nu nog lekker in kleur en er staat weer een prachtig model in de vitrine. :brouw:

Grt SAM

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ma.k 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: za 20 nov, 2010 14:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 aug, 2009 16:37 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Rotterdam
Hij wordt echt mooi! Waarom vervang je die antenne niet alsnog door een dunnere? Ik gebruik daarvoor 0.3 mm verenstaal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ma.k 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: za 20 nov, 2010 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Hey Lode, ja dat heb ik inmiddels ook al gedaan. Het juiste stukkie was nl gewoon meegeleverd en omdat secondelijm toch lekker breekbaar is als het droog is was het verwijderen een fluitje van een cent.

Ff een badje en dan primert. Ben er voor het kleurenschema nog niet helemaal niet uit, maar ik verzin vast iets leuks.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ma.k 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: za 20 nov, 2010 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 aug, 2009 16:37 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Rotterdam
Ik ben benieuwd naar je kleurkeuze :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ma.k 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2015 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Deze heeft ook heeeel lang stof lopen happen. Dit geld voor veel van mijn modellen. Ik ben me af gaan vragen waarom ik telkens weer in enorme bouwdips terecht kwam. Conclusie; ik keek teveel naar het werk van anderen en legde daardoor de lat voor mezelf veel te hoog met als gevolg dat ik nooit ergens tevreden mee was en zodoende het plezier kwijtraakte. Nieuwe taktiek is dus minder forummen en meer doen wat ik leuk vind / wat me leuk lijkt. En dit lijkt best aardig te werken :)

Reden dat deze zo lang stil lag was uit onvrede met de paintjob di erop zat. Verkeerde kleuren gekozen als basis en ik was er meteen klaar mee. Nu liep mijn stardestroyer project echter een tikkie vast en besloot ik dat ik niks te verliezen had op dit model en heb ik de verf zo goed als mogelijk gestript, nieuwe grondlaag eroverheen en we konden met een enigszins schone lei beginnen. Weinig gestopt om tussendoor foto's te maken maar wil wel graag het eindresultaat met jullie delen om jullie te laten zien wat ik nu zoal doe en de gelegenheid te bieden me toch verder te helpen met opbouwende kritiek.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dan.

Nog even een paar kleine op en aanmerkingen. Dit was de eerste keer dat ik met pigmenten werkte, best leuke spul maar ik moet er nog een beetje mee leren omgaan :) Ik had een wild plan voor een kleine dio als presentatie maar na een avondje of wat swoegen kwam dit niet uit de verf zoals ik het in m`n hoofd had. Dus heb ik de factsheet van de doos geknipt en die gebruikt als ondergrondje. Die mooie metalen veren die erbij zitten pakken geen enkele soort verf fatsoenlijk, bij m`n volgende bouw van dit model ga ik eens even een knappe vervanging regelen, iemand hier ideeën over?

Groetjes.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ma.k 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2015 10:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi model geworden, en ben blij dat de foto's heel wat beter bekijkbaar zijn dan de eerste (zelfs op een 23" scherm moest ik nog scrollen)...

In verband met de veren, welke verf heb je er nu op gebruikt. Een goede vervanging kan gegalvaniseerde bloembindersdraad zijn (niet de groene beklede versie) omdat galva een ruwer oppervlak heeft en ook een betere hechting...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ma.k 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2015 17:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 apr, 2005 20:58 pm
Berichten: 726
Woonplaats: Amsterdam
De eerste foto's waren inderdaad op bioscoop formaat maar de tweede serie was een stuk beter
Nu over je model.....ik vind het mooi stukje werk. De weathering is perfect

Erwin

_________________
So many kits, So little time........
Bezig met:

Herbouw Predator 2 1/3
Optimus Prime papier model
Aboriginal Predator


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement