Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2011 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 dec, 2007 18:49 pm
Berichten: 21
Woonplaats: vrijstaat vlechtje
ik heb er eindelijk eens aan gedacht om foto's te maken van een van mijn creaties, voor dat ik het afgeschilderd had. dus vanaf nu ga ik proberen dat vaker te doen en zo in verloop van tijd diverse interresante projecten van mijn imperial guard regiment te documenteren.


om te beginnen een kleine beschrijving, regiment: The Maddox 11th - The Dutchie's own. een imperial guard regiment met sterke banden met de adeptus mechanicus en dat is dus gelijk ook het eerste projectje wat ik hier wil posten.

in mijn bitzbox vond ik zo'n lelijke retro rhino die ik ooit eens voor combatzone wilde gaan gebruiken en die er even hard weer terug in belande omdat ik een paar porsche cayenne's kreeg, maar gecombineerd met wat diverse andere bits levert het een leuk transport op voor mijn tech priest en word ie dan toch eindelijk gebruikt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


ik had hem al een keertje zwart gespoten, maar alles wat niet zwart is heb ik geconverd om een mechanicus thema te creëren, het mannetje is van micro art studio's (resin bakkers uit polen) die had ik nog over van een cyclops conversion (foto's volgen) de fakkels komen van privateer press uit een menoth upgrade pakketje, de kraanconstructie is een combinatie van een dozerblade beugel en plastic buis, de generators zijn geloof ik battlefleet gothic gundecks, maar dat weet ik niet zeker. de brazier aan de achterkant is een empire mortier met vlammen erin gesculpt, de purity seals zijn plastic card met putty. last but not least de mechanicus symbols op de zijdeuren heb ik gesculpt met grey-stuff (van galeforce9) en owja de rhino is voorzien van een andere exit ramp gemaakt van plastic card, maar dat is niet zo goed te zien want die was ook al geprimed

tot nog toe vind ik dit een leuk project om te doen, vooral de het sculpten van twee keer hetzelfde mechanicus icoon was een uitdaging. de grey-stuff is fijn om mee te werken hoewel ik gewend ben aan standaard green-stuff (wat ik trouwens ook van gf9 haal) maar hoe de twee zich precies tot elkaar verhouden qua werkzaamheid weet ik nog niet

wat verder te verwachten van dit topic: wel next up zijn natuurlijk foto's van de geschilderde rhino + plus de techpriest en servitors die erbij horen
verder heb ik nog een destroyer tankhunter staan maar die staat al in de primer dus dat word een combo post met wat andere mini's die al geschilderd zijn en ik ben nog bezig met een halftrack. verder ga ik wel zien waar dit project toe leid en als je het leuk vind om het te volgen help me dan herrineren dat ik plenty w.i.p. foto's maak anders is het nog geen brouwverslag :)

_________________
the known is but a shadow of the knowable


Laatst bijgewerkt door The_Grand_Dutchie op wo 06 apr, 2011 21:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2011 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 dec, 2007 18:49 pm
Berichten: 21
Woonplaats: vrijstaat vlechtje
mini update excuus voor de slechte foto:

ik weet ff niet meer wat ik dacht toen ik dit camouflage schema bedacht

Afbeelding

op de voorgrond staat een (geconverte) chimera, die ik als eerste voertuig voorzien heb van deze kleuren en hoewel ik ze erg cool vind had ik nogal wat moeite om ze over te zetten naar m'n rhino (op de achtergrond) vooral vanwege de vele hoeken en het feit dat het patroon niet doorloopt omdat de zijkanten en een gedeelte van de bovenkant een andere kleur krijgen. het is me wel gelukt en de hoofdlijnen zijn aangebracht ff beetje bijwerken en dan ben ik tevreden.

ik hoop van de week deze paintjob te voltooien zodat ik in het weekend foto's van beide voertuigen kan maken bij daglicht

_________________
the known is but a shadow of the knowable


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 apr, 2011 16:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 dec, 2007 18:49 pm
Berichten: 21
Woonplaats: vrijstaat vlechtje
m'n rhino is klaar!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hij is niet perfect geschilderd maar voor nu vind ik hem goed genoeg, waarschijnlijk word ie later nog wel wat bijgewerkt. heb wel plezier gehad met het schilderen van dit model en ik kan iedereen aanraden die een model heeft waar je tegen op ziet om te schilderen (al was deze rhino in stock uitvoering gewoon lelijk) een paar conversions te doen, dat motiveert om er toch mee aan de slag te gaan plus je krijgt een uniek model als resultaat

foto van diegene waar hij voor bedoeld is, de servitors volgen nog want die heb ik nog niet geschilderd

Afbeelding

geconverte techpriest, voorzien van een stormbolter afkomstig van een terminator de force axe is geherpositioneerd waarvoor de servo arm en searchlight zijn omgeruild om plek te maken

dan nog twee foto's van de chimera die hierboven ook al te zien was:

Afbeelding

Afbeelding

bij deze chimera heb ik de gunports de normaal achteraan op de zijkant zitten weggesneden en de gaten dicht geplamuurd, want ik vond ze niet mooi. ook heb ik de armor delen die normaal op de zijkant uitsteken bijgewerkt zodat er een wat strakkere finish ontstaat. de improved coms upgrade is een stuk koper draad vast gemaakt op de base van een leman russ antenne. op de tweede foto staat ook nog m'n company medic/muziekant met een home made doedelzak, dit model zal duidelijker in beeld komen als ik m'n command squad ga verven

dit was het ff voor nu. ik moet eerst bedenken wat ik als volgend project ga doen, zit te denken om m'n destroyer tankhunter te gaan schilderen maar ik kan ook zomaar met wat anders bezig gaan :)

_________________
the known is but a shadow of the knowable


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement