Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 2:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Goedenavond medeplakkers,

Ik zit normaal verstopt in een donker hoekje van het militair gedeelte, maar ik had laatst zomaar in eens zin in een sci-fi projectje en dacht toen aan zo'n star destroyer uit star wars.
Meteen ben ik dus op het grote boze interwebs gaan speuren voor een mooie kit hiervoor, en kwam er eigenlijk al snel achter dat dit nochal lastig is. Althans, als je het goed wil doen. De kit die ik ga bouwen wilde ik juist zo groot mogelijk houden omdat ik dat juist het mooie vind van die star wars toestanden, die belachelijke afmetingen van die schepen. Een beetje star destroyer is toch wel een mile (1,6km) lang. Dat past bij mij ff niet in de garage, of in de straat wat dat aangaat.

Maar goed; plaatjes!

Afbeelding

De basis kit. Met lichtjes! yeah!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een aantal opleuksetjes.
Tevens zijn er nog een aantal onderweg / in de planning.

Wat gaan we allemaal doen?

- De hangars vervangen. Check!
- De motoren vervangen. Check!
- De turbolasers vervangen. Check!
- De opliggende panellines eraf halen en opnieuw inkrassen. Check!
- De zijkanten (side trenches?) verlagen. Check!
- De engine bay verlagen. Check!
- De sensor modules op de command tower verbeteren / vervangen. Check!
- Over het hele model de detail graad ophogen door middel van extra plastic er tegenaan te lijmen. Check!
- Misschien wel de hele command tower vervangen. Check!
- Verlichten die handel dmv leds en fibre-optics. 3/4

Zoals jullie wel kunnen lezen word dit een hele klus zo en het is dan ook maar zeer de vraag of ik dat een beetje op tijd ga af krijgen.
Maar als alles een beetje gaat zoals de bedoeling is dan kom ik wel een heel einde als het goed is.
Als referentie gebruik ik vooral de Imperial 2 class. Maar het is niet mijn bedoeling om `m helemaal natuurgetrouw aan het studiomodel te gaan maken. Het gaat mij er vooral om dat het straks een beetje knap oogt en dat ik er veel plezier aan heb beleefd.
Maar mocht je je geroepen voelen om te helpen hiermee dan is dat altijd welkom natuurlijk.
Dit is voor mij best wel een uitdaging want ik heb nog nooit met resin (dat plakt men toch met 2 componentenlijm of secondenlijm?) gewerkt danwel met verlichting in m`n model. Dat word nog lachen dus!

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Laatst bijgewerkt door Alekz op di 30 jun, 2015 13:59 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Dat is een mooie kit die je gekocht hebt,vooral de verlichting erin vind ik altijd een pluspunt.Ik weet niet of het witte ledjes of lampjes zijn die erin zitten...ik zou dan blauwe kopen.Verder heb je er leuke setjes bij gekocht om hem wat gedetailleerder te maken.Ik zal deze zeker gaan volgen.


Nog even wat links om inspiratie op te doen:
http://pages.infinit.net/jfp/swgallery/ ... ROVED.html
http://www.starwarsmodels.com/index.html

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Hey Bert,

Thanks voor de links. Altijd goed om de kunst een beetje af te kijken toch?

Dit is ook een mooie:

http://www.modelermagic.com/wordpress/w ... troyer.jpg

Da's het studio model van Industrial Light & Magic (ILM).

Over de verlichting, ik ben het meteen met je eens Bert, dat blauw is erg mooi. Maar slaat eigenlijk nergens op qua 'realisme'. Ik heb expres de 1e trilogie van star wars aangeschaft om referentie materiaal uit te halen, en overal zie je witte en rode lampjes, en de motoren zijn ook wit. Dus wat zal ik hier eens mee doen?


Anyway, ik ga eens kijken of ik al wat kan knutselen.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Mooi model van ILM 8) wat betreft de verlichting moet je natuurlijk zelf weten wat je doet.Hoe lang word je kit trouwens?

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2009 0:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Vanavond meteen maar even aan de gang gegaan met wat PE frutsels.
Wat een gedoe zeg... Pfff
Meteen een begin gemaakt met het schuren van het hele model, ik heb namelijk besloten dat ik niet alleen de panellines maar ook alle frutsels op de hull opnieuw ga doen.
Maar even over de PE voor de mensen die zich hier ook aan willen gaan wagen, pas aub enorm op met de niet-zo-heel-heldere bouwbeschrijving. Bij mij ging het al een keertje niet goed, maar ik heb het aardig weten te herstellen...

Maar om even een idee te geven van het gedoe wat vanavond heeft plaatsgevonden, dit is ongeveer 3/4 van het setje wat je hier ziet. Maak het morgen wel af denk ik, het begon me een beetje te duizelen en ik was maar eens verstandig en heb het dus even opzij geschoven voordat ik foutjes ging maken die ik niet zo maar ff kon herstellen.

Afbeelding

Velen van jullie leggen er een Euro naast ter indicatie. Zo rijk was ik ff niet, dus dan maar zo. Het idee komt vast wel over.

Heb trouwens eens kritisch gekeken naar de afmetingen van de zijkanten, en ik denk dat ik die maar helemaal opnieuw ga maken, dus van de week maar om een lappie styreen ergens...

En Bert, uiteindelijk zal het model ongeveer 40 cm lang zijn. Misschien een ietsiepietsie meer als ik de vervangende motoren erop heb, maar dat zal niet zo heel veel schelen.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2009 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Zoals gezegd, vanavond eventjes de rest van de PE van deze set er tegenaan geplakt.
Gelukkig zitten sommige onderdelen er dubbel in (voor de mensen die niet zo goed zijn in het vouwen van dit spul zit er ook een versie in die je niet hoeft te vouwen, lief hè), en dat was maar goed ook want er schoten er een aantal tussen m`n pincet vandaan waardoor ik een beetje moest improviseren her en der. Maar goed, alles zit erop en we kunnen door.

Afbeelding

En hieronder de reden dat dit setje al 2 avonden in beslag nam:

Afbeelding

Alleen deze stukjes moest je al 3x vouwen. En die konden nog gewoon haaks, er zitten ook deeltjes tussen die onder een flauwe hoek moest buigen. En nou ben ik al niet zo'n held met PE...
Dus her en der wel wat onvolmaaktheden en een beetje lijmsporen, maar als de boel goed is uitgehard schraap ik dat wel ffies weg met een fijn mesje. Dat gaat de pret dus niet drukken.

Dan nog even een zij-aanzichtje:

Afbeelding

En dan word het wel weer eens wat voor vandaag.

Volgende keer in knutselen met kijkers:

Geestdodend schuurwerk!

Jippie! Heb er al zin an...

Fijne avond zo verders.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2009 1:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Zals gezegd,

Schuurdag...

Stiekem al gister een beetje begonnen. Inmense k*tklus zeg is.

Kiek maar:

Dit is de onderzijde, die is nog recht-uit-de-doos

Afbeelding

Die gaat er zo uit komen te zien:

Afbeelding

Afbeelding

Hierboven zie je de mini turbo lasertjes zitten, deze moeten er in z`n geheel uit. Maar dan moet ik wel ff het geschikte resin setje te pakken krijgen welke het spul moet gaan vervangen. Degene die `m me kan leveren heeft `m momenteel niet op voorraad en begint pas weer nieuwe te gieten in Januari. Dus tot die tijd kan ik daar ff niet verder mee.

Foro's gemaakt tijdens het schuurwerk trouwens, vandaar dat er overal troep zichtbaar is. Inmiddels ff in een soppie geparkeerd...

De macro modus laat echter wel zien dat ik er wel ff met een fijner papiertje overheen mag, het voelt echter al wel mooi glad aan dus dit zal snel gedaan zijn. Maar misschien doet ik dat nadat ik alle oneffenheden heb weggewerkt met putty, kan dat in 1 moeite door.

Goed, verder met de onderkant.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2009 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Ik heb een begin gemaakt met het installeren van de nieuwe hangar aan de onderzijde. Dat wil zeggen, ik heb de oude armorplating eraf gehaald en ben begonnen met het ontstane gat op de juiste afmetingen te maken.

Ziehier de huidige status.

Afbeelding

Krijg nog kramp in m`n vingers als ik er naar kijk. Wat een gedoe is dit zeg.


Ook heb ik een voorzichtig begin gemaakt met het opleuken van de toren waar de brug straks op gemonteerd moet gaan worden.
Ook hier heb ik eerst al het oob detail weggeschuurd, dit word later compleet gerenoveerd met iets wat hopelijk wat meer in de buurt komt van het origineel. Tevens heb ik de onderzijde onder een hoek gezet, deze liep tot voor kort gewoon helemaal schuin naar beneden aan toe. Maar zoals je via onderstaande link kan zien klopt dit niet helemaal.
http://www.modelermagic.com/wordpress/w ... sd-005.jpg

Heb ook alvast de opstaande randjes gemaakt uit een stukkie evergreen, dit staat nu lekker uit te harden zodat ik het geheel straks met een beetje putty en schuurwerk mooi af kan werken.

Afbeelding

Tis nog allemaal work in progress zoals je kan zien. Maar ik moet het hier nu voorlopig even bij houden want morgen is het arbeiten geblazen en daarna lekker oud op nieuw vieren om vervolgens 10 dagen naar Frankrijk te verkassen voor wat snowboardelarij.

Fijne jaarwisseling dus ook alvast bij deze! Opdat 2010 maar een plakkerig jaar mag worden!

Tot over een week of 2.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
In het kader van: "Ik kon het niet helemaal laten"

Gisteravond in de kleine uurtjes toch nog ff zitten prutsen op het gat in de hull. Dat ligt er nu als onderstaand bij. Tis nog niet perfect op maat. Maar dat komt wel goed met wat schuurwerk (t gat is in ieder geval niet meer te groot).

Afbeelding

En ook alvast wat delen van het bovenwerk aan elkaar gekleeft om te checken of de pasvorm nou echt zo beroerd is als men op diverse sites verkondigd. Dit valt gelukkig reuze mee, en met wat handig schuur en vijlwerk hoef ik verder niet zoveel aan de structuur aan te passen. Ook heb ik hier een hoop van het oob detailwerk gelaten voor wat het is en zal daar alleen nog wat friemeldingetjes aan toe gaan voegen tzt.

The general idea:

Afbeelding

Wat wel meteen duidelijk word is dat ik wel even wat aandacht mag gaan besteden aan de licht-dichtheid van het geheel als ik met de verlichting aan de gang ga over een tijdje...

Nou, genoeg geweest. Ik ga het oude jaar even uitluiden met familie, vrienden en m`n lief.

Morgen vakantie!

Au revoir mes amis!

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 jan, 2010 18:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Sjonge wat een werk! Maar hij gaat er zo stukken beter uitzien als de OOB versie!

Ik vind vooral de hangar een leuk detail. Komt er ook nog een Blockade Runner in the hangen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement