Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 21:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2007 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Normaal bouw ik motoren, maar af en toe vind ik het wel eens leuk iets technisch, priegels te bouwen. Een van de dingen die ik daarbij leuk vind, zijn bouwdozen die met ruimtevaart te maken hebben.

Een tijdje geleden heb ik deze kit gekocht, de Jupiter C. Deze kit is een heruitgave uit 1958 vanwege het 50 jaar bestaan van Revell.

In de doos zitten de orginele handleiding en alle onderdelen zijn gegoten in de orginele mallen:

Afbeelding
(1) Handleiding
Afbeelding
(2)De doos met inhoud
Afbeelding
(3) Alle onderdelen voor de lancheerinstallatie
Afbeelding
(4) De onderdelen voor de Jupiter C raket

Ik ben eerst me de raket begonnen. Eerst heb ik de raketonderdelen in elkaar gezet en toen alles in de primer. De raket zelf past niet echt mooi en daar moet ik nog wat doen. Nog wat foto's van de geverfde onderdelen:
Afbeelding
(5) De onderste twee onderdelen samengevoegd. Hierop komt de raket te staan, maar die blijft los van deze onderdelen staan.
Afbeelding
(6) Ook de top van de raket is een los stuk wat niet vast gelijmd hoeft te worden.
Afbeelding
(7) Hier is de raket te zien op het onderstel.

Ik moet de raket zelf bijwerken, de naden verder wegwerken en nog een keer verven. Verder ben ik bezig met het eerste deel van de lanceerinstallatie in de verf te zetten.

Ik bouw niet heel snel, maar ik zal hier regelmatig updates plaatsen.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Laatst bijgewerkt door Jogy op wo 18 jul, 2007 15:54 pm, in totaal 13 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2007 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Je kan toch beter eerst de gietnaden schuren en de kiertjes vullen en dan pas schilderen/spuiten? Nou heb je dubbel zoveel werk...

Wel erg gaaf om zo'n oud model in je handen te hebben. En zo te zien is de lanceerinstallatie nog een stuk meer werk dan de raket zelf!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2007 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ik had ook eerst de naden bewerkt, maar na het verven bleek er toch weer een grote naad te zitten. Dat is inderdaad wat extra werk, maar vergeleken met de lanceerinstallatie is het eigenlijk een peuleschilletje.

Je kunt wel merken dat er oude mallen gebruikt zijn, want weinig past echt mooi, maar het is wel een leuke uitdaging.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2007 23:50 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Zo..dat moet wel heel erg mooie oude kit (1958) zijn.

Ik blijf dit op de voet volgen..

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2007 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Ik heb niks met ruimtevaart, maar ik ben gek van oude kits. Het idee dat deze kit precies zo werd uitgegeven in 1958, dat men toen al dezelfde onderdeeltjes door de handen liet glijden: it's flashback time! (o.k., beam me up Scotty. Scotty...? Heeft er iemand een pilletje dan?)
Ik mis enkel de afbeelding van de doos en een totaalplaatje van de inhoud. Ik hou je in de gaten! :P

Happy Modeling,
Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2007 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Het is inderdaad knap dat te toch al bijna 50 jaar geleden ook al bouwpakketten konden produceren op detail.

Ik zal een foto maken van de doos en die tzt plaatsen.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2007 12:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 12:24 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Oss
Jogy schreef:
Ik had ook eerst de naden bewerkt, maar na het verven bleek er toch weer een grote naad te zitten. Dat is inderdaad wat extra werk, maar vergeleken met de lanceerinstallatie is het eigenlijk een peuleschilletje.


Maar waarom heb je de onderdelen dan niet eerst in een primer gezet of zo? Want dat zou je ook kunnen doen. Hiermee zie je al snel of je wel of geen naden hebt. Vaak is een dunne laag al voldoende...

Maar het is inderdaad leuk om te zien, zo'n nieuw 'oud' dingetje. Ben benieuwd naar het resultaat!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2007 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ik had het ook in de primer gezet, een heel dun laagje en toen waren geen grote naden zichtbaar. Na de eerste laag verf en 2 dagen drogen, bleek er wel een behoorlijke naad zichtbaar. Een beetje vreemd en onverwacht maar ik los het wel op.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2007 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 12:24 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Oss
Jogy schreef:
Ik had het ook in de primer gezet, een heel dun laagje en toen waren geen grote naden zichtbaar.


Moet mijn fout toegeven... Had je topic niet helemáál goed gelezen... :oops: .

Het is inderdaad vreemd dat je bij het laagje primer niets zag, meestal is dat vaak al voldoende. Maar ik ga er ook wel van uit dat het allemaal goedkomt...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2007 18:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Prachtig dat je deze kit bouwd.Ik heb hem in mijn handen gehad op brouwersdag,bijna had ik hem meegenomen.

Lijkt een mooi model na beeindiging.
Ideaal om af te werken met twee witte leds aan de voet,die schuin tegen de raker op schijnen... :P

Maar ook ik zal je op de voet volgen,mooie keuze.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement