Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2020 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Even eens wat anders. Deze kit is een heruitgave van een Revell model uit 1962 welke weer was gebaseerd op een revell model uit 1958 zonder mercury capsule en ruim voordat de bemande ruimtevaart begon.

De jaren zijn goed terug te zien aan de onderdelen al ziet het er op zich niet echt slecht uit. Koddig zijn de voertuigen en de ramp die veel te kort is. De schaal is ook bijzonder 1:110 net als de naam van de kit "Everything is Go". Sommige onderdelen zien er wat speelgoedachtig uit en ik vrees dat een van de onderdelen tijdens het sealen in de plastic zakjes onder het verwarmingselement terecht is gekomen...

Maar goed, deze uitgave lift waarschijnlijk mee op het 50 jarige jubileum van de eerste landing op de maan vorig jaar waarmee deze raket zo goed als niks te maken had al was deze vlucht wel na Kennedys speech (I believe, this nation should commit itself…) maar nog voor de "We choose to go to the moon" speech (Ja, dat waren twee verschillende speeches, de ene voor Congress en de andere in een universiteit).

Ik ga gewoon lekker beginnen en ga zoveel mogelijk gewoon Out of the box werken.

De doos
photo 499282
Onderdelen in grijs plastic. Geen transparant en wel een astronaut, die je niet kunt zien...
photo 499283
photo 499284
photo 499285
photo 499286
photo 499287
Instructies
photo 499289
photo 499290
En een velletje decals
photo 499288

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op zo 05 apr, 2020 20:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2020 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Jij bent ook van alle markten thuis hè. Ik ga ook hier lekker in de volgmode.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 maart, 2020 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank je Ferry. Ik dacht een keer eens wat anders. (Er zit ook nog een space shuttle aan te komen).

Deze bouw doe ik zoveel mogelijk out of the box. Ook een beetje omdat ik dat beloofd heb in de winkel waar ik hem kocht. En eigenlijk is dat wel weer eens leuk.

Ik ben begonnen met het rollend materieel. De vrachtwagen als eerste. Super simpel een body en een onderstel waar 10 wielen aan komen te zitten. De mallen lagen blijkbaar niet helemaal recht op elkaar dus de twee helften van de wielen zitten een beetje naast elkaar. Niet echt een probleem. Hier en daar een beetje plamuur en de plakken met flash of bramen zoals we dat vroeger noemden weg gesneden. Er zijn geen raampjes meegeleverd. Wel een bankje maar geen stuur.
De twee aanhangers zijn simpel maar doeltreffend. Het is dan ook schaal 1:110. De onderdelen van de tank van de tankwagen zijn extreem dik, geen idee waarom. Het past eigenlijk allemaal best redelijk.
Daarna het raamwerk voor het transport van de raket en dan zijn die bramen ineens niet meer zo leuk. Een hoop weg snij, vijl en schuurwerk. Ook hier is de passing redelijk.
Ten slotte de ramp alvast in elkaar geplakt. Vijf grote onderdelen en dus snel klaar.

Ik denk dat ik maar eens aan wat verf ga denken. :)

Plaatjes ter ondersteuning.
photo 499736
photo 499737
photo 499735
photo 499738
Dik
photo 499732
photo 499734
photo 499745
photo 499733
Andere tankwagen
photo 499739
photo 499740
photo 499741
photo 499742
Karretje voor... eh...
photo 499743
Een hoop wielen.
photo 499744
De constructie voor transport van de raket.
photo 499746
photo 499747
En de ramp. Beetje stijl en in werkelijkheid was dat ding vier keer zo lang maar goed, gaat om het idee.
photo 499748
photo 499749

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart, 2020 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Updateje van de bouw. Ik ga eerst zoveel mogelijk bouwen en hoofdgroepen maken die ik kan spuiten. Het gebouw heeft diepte waardoor ik dat allemaal vooraf moet spuiten en dan pas kan bouwen. Foto's van the real thing laat zien dat ook deze, op dat moment nog vrij nieuwe, gebouwen ook al flink geweathered waren. Er werd natuurlijk gelanceerd en daar worden dingen vies van. Dus ik kan daar ook weer mee los :)

Main building
photo 500647
photo 500648
photo 500649
photo 500650
Bijgebouw
photo 500652
Klem voor de raket
photo 500651
photo 500669
Blast diverter
photo 500653
Wat details
photo 500654
photo 500655
Wegdek
photo 500656

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2020 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Zo, meer dan honderd views. Gaat niet zo snel hier maar dat had ik ook verwacht. Edoch, de bouw gaat verder. De hoofdgroepen zijn klaar voor de volgende stappen. Er zijn nog een hoop kleine onderdelen toe te voegen maar die doe ik later als het grootste deel in elkaar zit. Nu is het schildertijd. Mijn airbrush vertoond wat kwaaltjes maar ik denk dat dat meer komt door de soort verf die erin gaat, vooral de Vallejo geeft snel verstoppingen, ook al gebruik ik een retarder medium.
Wat Vallejo wel goed doet is metaalverf maken want dit ziet er prima uit. Op de atlas heb ik chrome gebruikt en het ziet er echt mooi uit.
Verder ga ik wat aan chipping doen met de chipping vloeistof waar ik wel tevreden over was bij mijn panther. Daarvoor heb ik de golfplaten (ja, NASA heeft constant moeten werken met gedoe omtrent budgetten) in mat aluminium gespoten en de stalen balken in roestbruin. Er is ook nog een stuk beton dat nu in lichtgrijs verborgen zit achter masking tape. Straks ga ik aan de slag met vernis en later de chipping vloeistof etc. Ik benieuwd hoe het gaat uitpakken.
Verder de capsule voorzien van zwart en de noodraket van rood. De voertuigen staan nu in het wit zodat het geel gemakkelijker dekkend wordt.

Plaatjes
De raket voor en na het spuiten.
photo 501207
photo 501209
photo 501210
photo 501212
photo 501213
Roestbruin
photo 501208
en de voertuigen samen met de capsule waarvan ik de ontsnappingsraket ook eerst in het wit heb gezet.
photo 501211

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2020 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Sjonge, dat is een best uitgebreide kit. Leuk om te zien wat het allemaal wordt.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2020 7:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Mooie retro-kit. Ik volg! :D

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2020 13:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 01 aug, 2019 13:43 pm
Berichten: 36
gaaf.

Jij hebt er tenminste een mooi platform bij. Dat vind ik maar matig bij de Saturnus V.
En het maken van een papieren launch tower zie ik absoluut niet zitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2020 17:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren.

@Ronald: Ja behoorlijk Retro. Echt iets uit de begintijden van de plastic modelbouw. En dat merk ik ook. Het is een groot schraap en bijvijl feest :lol: Maar het past wel allemaal best goed en dat is wel weer fijn. De decals zijn modern trouwens en daar ben ik wel blij mee.

Vreemde tijden. Gouden tijden voor modelbouwers al is het in de gaten houden van de voorraden wel belangrijk nu. Lang leven de post bezorging tegenwoordig. Verder probeer ik niet al mijn tijd vol te maken met modelbouwen want dan wordt het een verplicht iets.
Maar, ik ben wel opgeschoten met mijn Atlas en de lanceerinrichting. De decals ginger er prima op en reageren goed op de set en sol. Ook op de stukken wegdek was het geen probleem.
Ik ben wel lekker gaan verweren want deze installaties hadden flink te lijden onder de stress van de lanceringen en gewoon normaal verweer. Cape Canaveral ligt ten slotte aan de Atlantische Oceaan en bijna in de tropen (het ligt een klein stuk noord van de Kreeftskeerkring). Dus, het afbladderen heeft goed gewerkt. Verder deels al de vervuiling aangebracht. Daarnaast zijn alle kleine onderdelen nu geschilderd en kunnen die nog een smeer beurt krijgen.
En dan blijft het in elkaar zetten nog over. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Fotos van de stand van zaken:
alles grijs
photo 502519
photo 502520
Chipping
photo 502521
photo 502522
Gele voertuigen en aangangers
photo 502523
Klein grut
photo 502524
photo 502525
photo 502526
Meer verweering
photo 502527
photo 502529
photo 502530
photo 502528
De Atlas nog maar een keer, nu met decals
photo 502531
En de wegdekken en voertuigen met decals.
photo 502532
photo 502533

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2020 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Wat een ontzettend gave kit klaas!
Zelf heb ik de zelfde kit maar dan van monogram en volg je met veel interesse.
Zeker een inspiratie om hem zelf te bouwen.

Je hebt het model ontzettend goed gespoten.
Ga zo door!

Groet,
Arnold

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement