Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Hee hello, wat is de tussenstand van dit model? Ik vind het knap hoe je deze aan het bouwen bent.

Afgelopen mei heb ik in Cape Canaveral deze versie in het echt mogen bekijken, en het is echt een enorm joekel! Dus, ik ben benieuwd hoe je deze gaat afmaken.

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2019 19:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Zoooooo , hier is ie dan weer, na enige tijd ..... :o

Nadat ie een hele tijd op hold heeft gestaan, gewoonweg omdat ik niet weet wat ik moet......

Normaal ben ik iemand die tot in den treure detailleerd, maar heb gemerkt dat dat hier niet gaat werken, gewoonweg omdat het basismodel eigenlijk te slecht is....... affijn, ik ben er weer mee begonnen, en hoop dat ik niet weer verzand in allerlei ellende..... het wordt een compromis....

Nadat ik een F1 motor af heb gemaakt heb ik toch besloten om de “batted” engines te gaan gebruiken.... toevallig aviation store bij schiphol nog een setje liggen ( van lvm studios )

Hier dan toch een soort van voortgang.... de motoren bestaan uit 2 delen en deze heb ik vervolgens gloss black gespoten en daarna de metal color (chrome) van vallejo gebruikt

3 zitten op hun plek, en 2 moeten nog gespoten worden..

photo 481923

photo 481924

photo 481922

Ook heb ik een start gemaakt met de command module

photo 481927

photo 481926

photo 481925

Ik vind het heel lastig om goede foto’s te vinden over welke kleuren ik moet gebruiken.... de handleiding van Dragon is natuurlijk puur bagger, en geeft alleen maar heel summier info....

Bijnhet zoeken op het internet kom ik zoveel verschillen tegen dat ik geen idee meer heb hoe het nou echt moet.... affijn, ben benieuwd wat jullie ervan vinden......

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2019 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja, de raket zelf was wit met hier en daar wat zwart maar verder??? Ik denk dat je je mag beroepen op de "dichterlijke vrijheid". :)
Er zit hier trouwens een "ruimtevaartfreak" (om het even zo te noemen): Bubblegum.... die weet misschien wel welke kleurtjes juist zijn, hij heeft deze ook al een keer gebouwd. Probleem is dat ik hem hier al een hele tijd niet meer gehoord heb maar je kan altijd proberen contact met hem te zoeken via PB.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2019 19:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
walesha schreef:
Tja, de raket zelf was wit met hier en daar wat zwart maar verder??? Ik denk dat je je mag beroepen op de "dichterlijke vrijheid". :)



Hahaha, ja klopt..... en wit is een van de meest verschrikkelijke “kleuren” om te airbrushen heb ik gemerkt.... wat een ellende af en toe. Het spettert alle kanten op, of ik nou Tamiya XF2 gebruik of de witte grondverf van vallejo, (of de airbrush white van vallejo) het is niet gemakkelijk.

Verder wil ik het zo origineel mogelijk houden, maar ik vrees dat ik af en toe niet aan dichterlijke vrijheden ontkom.....

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2019 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
LOLTom! :lol:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2019 20:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dat ziet er al zeer goed uit , top ,, batted ligt ook aan welke missie , maar algemeen de meeste F1 die gebruikt zijn hebben de randen meer hoog chrome en midden sectie,s ( vlakken) licht mat ( gun metal )

zoals op link foto,s

https://www.apollosaturn.com/Website-II ... -L3Xf6N7/A

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2019 20:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Wit is moeilijk om te spuiten.............?!
Klopt. Als je, net als de meeste modelbouwers, met een veel te kleine airbrush spuit.
Probeer eens een grotere airbrush. Met een nozzle van 0,5 mm of groter. Dan gaat het ineens wel. ;-)
Als je wit (wat vaak grote pigmentkorrels heeft) spuit met een H&S met 0,2 nozzeltje en 1 bar druk.....nee.....dat gaat niet.
Ik probeerde net een proefstukje te spuiten met mijn Iwata LPH-80. 0,8mm naald bij ong. 1,2 bar druk. Daarmee
ging het wel. Revell 301 acryl. Geen probleem. Mooi strak resultaat. Alleen..... met zo'n kanon en zo'n luchtdruk gaat
je potje wel heeeeeeeel snel op. Maar als het met zo'n airbrush dan steeds wél werkt, dan grijp je steeds vaker naar
die grote dingen, ondanks het (veel) hogere verfverbruik.
En dan heb ik ook nog eens een te kleine compressor. Mijn eerstvolgende aanschaf in deze hobby is dan ook zeker
een grotere compressor. Ik heb nog meer grote airbrushes en die werken pas fatsoenlijk als je veel lucht bij veel druk
tot je beschikking hebt.
Dit soort grote pistolen hebben trouwens ook een fan spuitpatroon. Ook dan wordt het eindresultaat veel strakker.
Een streep of een cirkel...... Dat maakt een groot verschil. Probeer het maar eens. Wie een LPH-80 te duur vindt kan
ook een Sparmax GP-850 kopen, al heeft deze geen regelbaar spuitpatroon.....(!!). Hij heeft alleen een verwisselbare kop
voor rond of streep patroon. En je hebt niet zo'n zware compressor nodig als bij de LPH.

Die raket wordt trouwens wel erg mooi, hoor.
En kijk uit welke tint wit je gaat gebruiken. Kijk maar eens naar de Amerikaanse vlag en het wit eromheen. Het wit van de
vlag is duidelijk witter dan de verf op de raket.

_______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 aug, 2019 14:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
In het verleden heb ik voor zulke grote dingen geen airbrush maar gewoon een spuitbus histor wit gebruikt. Wel een goede verf gebruikt die zijdemat is. Werkt perfect!! Zoveel van die huge dingen zal men over het algemeen toch niet bouwen en het scheelt de investering van een grote compressor die je er toch niet meer uithaalt.

Top Tom dat je het project weer hebt opgepakt. Zo zie je maar de aanhouder wint. Soms moet je het gewoon even aan de kant leggen om er later weer inspiratie voor het krijgen. Leuk dat er nu meerdere saturn v te gelijk er tijd worden gebouwd.
Groet,
Arnold

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 aug, 2019 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Dank voor de tips.... heb inderdaad gemerkt dat mijn grotere nozzle (op mijn revell vario airbrush) iets beter werkt.... verf verder verdunnen, hogere druk (ca 2 bar) en heeeeele dunne laagjes.....

Voor wat betreft de engines, ik zie inderdaad dat de binnenste lagen iets donkerder zijn.... gun metal wordt wel heel donker ben ik bang ...
@bubblegum, jij had in het verleden ook zo’n mooie batted f1 gemaakt, alleen zijn de foto’s verdwenen...... heb je die foto’s nog ??

Ik zal es zon bus histor wit kopen , kiek’n wat t dut (is drents :wink: )

Nog ff een vraag ( ja hoor, daar ga ik weer qua detailering

Wil toch eigenlijk de hold down post (bovenste pijl) en de lox pressurization (onderste pijl rechts) bouwen.... heeft iemand hier nog detail foto’s / afmetingen van ?? Anders moet ik het op de gok doen.....

photo 481987

Tom
www.mp44.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 aug, 2019 15:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Heb dit zo een beetje op de gok in autocad uitgetekend , lijkt wel aardig zo, maar geen idee of dit accuraat is.....

photo 482023


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement