Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 7:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 aug, 2013 17:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Afbeelding Afbeelding


Luitjes hier een bouwverslag van de sovjet space shuttle de buran energia ( buran betekent sneeuwstorm ) , deze kit kwam een aantal weken geleden uit , een museum vroeg of ik hem wou bouwen voor hen , leek me wel een uitdaging schaal 1/72 .

Over de buran energia , het is de sovjet space shuttle die net voor de val van de muur operationeel klaar was om in gebruikt genomen te worden , maar toen de muur viel was er geen geld meer en dit project sneuvelde en waar flink wat geld is gemoeid , eigenlijk wel jammer .

voor meer info over deze shuttle hier een link :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeran_(ruimteveer) en http://www.k26.com/buran/Info/A_Comparison/a_comparison.html

de shuttle heeft een test lancering gehad en wel onbemand vond ik zeer indrukwekkend en staaltje van prestatie .

hier de lancering http://www.youtube.com/watch?v=zx1w2dNfs1w .

Het concept is het zelfde bijna als de Amerikaanse versie , maar met twee SRB,s ( solid rocket boosters ) meer , vier in totaal , er zijn geen 3 hoofdmotoren als bij de usa shuttle maar 2 . verder had dit concept veel power dan de Amerikaanse versie .

Maar de kit is van A-model , die maken meer grote schaal vliegtuigen en had al ook de air versie landing buran op de markt gebracht die ik al eens een paar keer gebouwd heb .
Maar dit is echt een monster en een paint killer

prijs euro 515 ,- vind ik veels te hoog , maar het zal wel een beperkt oplage zijn , dat is jammer .

Afbeelding

De doos : bedekt bijna een eetkamer tafel qua afmeting :

Afbeelding

inhoud : veel en nog veel meer onderdelen :)

Afbeelding

de onderdelen : wel handig dat de grote delen al kant en klaar zijn zoals de 4 stacks en grote tank en shuttle , jammer genoeg heeft deze shuttle geen payload laadruimte , het is een gesloten versie .

http://hobbyterra.com/product/space-roc ... 72026.html

tot zover , ik ben al een stukje op weg :)

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Laatst bijgewerkt door bubblegum op di 24 jun, 2014 18:15 pm, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 aug, 2013 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
dag I was het het nakijken van de stukken , maar het was niet al te best , deze parts ( grote tank , shuttle en boosters zijn opgebouwd via houten mal bekleden met polyester matten , en daarna voorzien van een plastick laag :( dus je kunt na gaan dat het niet overal gelijk matig is .
Het plastick was zelfs vies met stukjes rotzooi erin .

maar ja eerst de dryfit , kijken of ik via de manual de boel aan elkaar kon bevestigen zonder dat het afbrak .

ik heb toch toen gekozen voor de boel intern te voorzien van messing verbindingen , zeg maar as in buis .



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gezien ik het single model in het verleden ook al eens heb gedaan en toen op problemen stuiten qua dikte matriaal van het model , ( inknijpbaar als een fles cola ) heb ik sommigen delen voorzien van gaten om later de shuttle tank en boosters te vullen met


Afbeelding

dit pakte goed uit en inwendig werden de model delen goed stevig en niet inknijpbaar meer , dus ook geen risico later met paint werk .


Afbeelding


Afbeelding

je kunt op de onderste foto goed zien dat de kwaliteit niet al te best is en een monsterjob filler primer schuurwerk nodig heeft .


Afbeelding

maar naar flink wat hak , zaag , boor werk en passen staat ie eindelijk dan en dan kan de boel weer uit elkaar :)


Afbeelding


Afbeelding

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 aug, 2013 10:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat heerlijk dat je zo'n model aangeboden wordt om te gaan bouwen (tenminste dat neem ik aan). Gezien jouw skills en ervaring gaat dit je wel lukken.

Ik als helikopter liefhebber ben ooit in de verleiding geweest om de 1:72 Mil Mi-12 'Homer' van A-model aan te schaffen. Maar wat jij ook al aangeeft, de prijs-kwaliteit schrikt mij enorm af. €280,-- en dan blijkt dat er ook nog heel veel aan moet gebeuren. Ik ben blij dat Anigrand een betaalbaarder model heeft uitgebracht (in Resin) voor zo'n €90,-, en dan krijg je er ook nog 3 bonuskitjes bij.

Dat van die PUR is overigens wel een fantastische tip, maar na het spuiten zet dit enorm uit. Ben je niet bang dat je er teveel inspuit, met kans op uitdrukken van het veel kwetsbaardere plastic?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 aug, 2013 12:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Klopt René , Anigrand in resin vind ik ook beter , maar kleinere schaal maar kwaliteit is top .

deze 1/72 buran energia moet je ook niet te vaak hebben , hij vreet filler primer , en paint , heb nu er al zo,n euro 163 aan motip primer filler paint op gespoten en 2 rollen alufolie en 6 rolletjes masking er doorheen gejaagd .

het verhaal PUR gaat vrij makkelijk 2 extra gaten boren en verhouding 40 % pur spuiten en het komt bijna tot hoogte gaten net niet erdoorheen , dud er komt geen druk op de binnenkant , normaal is het bij pur 50 % volume spuiten en 50 % uitzetting qua volume , dus ik deed iets minder :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 aug, 2013 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Meneer, wat heeft u een grote.. :shock: :lol:
Indrukwekkend project weer!
Ik zal dit topic in de gaten houden want je gaat vast weer zo snel als .. en raket! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 aug, 2013 17:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
maar verder met de shuttle en tank , veeeeeeeeeeel schuren en fillen en in de primer 3 x voor de paint laag erop kon , onder dit werk ook wel dwars door de skin heen gedrukt :( dus dat kon weer gevuld worden .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na Het grove werk kon de paint laag op de external tank , room wit touch geelig , top external in licht grijs met isolatie korrel gedrapeert .


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen het zelfde met de shuttle , na de primer licht opschuren toen in hard wit , en in black block patroon , toch wel afplak werk .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 aug, 2013 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat black-blok patroon, is dat een kwestie van heel veel kleine blokjes knippen? Van welk materiaal heb je dat gedaan en hoe heb je het aangebracht? Op een stukje tape af zo waarbij de gekartelde onderrand naar beneden wees?

Je gaat als een speer hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 aug, 2013 9:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Het block patroon is de zwarte markeringen , dat bij de neus zijn blokjes uit stikker sheet .

zo krijg je mooi de vertandingen patroon op sommige plaatsen .

nou een sprongetje luitjes , na alle kleine delen in de paint thebben gezet komt nu alleen detail werk en dit monster in elkaar zetten en later dmv schroefpin op base plaatsen en laatste puntje op de i

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 aug, 2013 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Allemachtig, in drie dagen ben je al bijna klaar :shock:
okee, het is niet veel priegelspul zo te zien, maar toch letterlijk like a rocket

Zit er nog een naadje, rechtsonderaan op de grote raket?
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 aug, 2013 14:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
nee dit is niet in drie dagen gedaan was het maar , ik heb in eerste kopje ook bij eind neergezet dat ik voorwerk had gedaan :)

en dat naatje zijn er in echt nog veel meer . dat zij de pvc overlapping met ribben structuur

ik heb de hele handel al gemonteerd en loop naar het einde nu .

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement