Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Had me laatst een resin kit gekocht van de V-2 rocket engine , Ik dacht dat het een schaal 1/20 was , maar jammer genoeg kwam ik erna achter dat het zelfs een schaal 1/10 is . past dus nooit in die 1/20 v-2 rocket die ik ook gekocht had .

Maar de V-2 raket met de juiste benaming De Aggregat 4 A-4 die Wernher von Braun in de tweede wereld oorlog heeft ontworpen en tot uitvoering gebracht in de oorlog .

hier meer info : http://nl.wikipedia.org/wiki/V-2

anyway , de russen en amerikanen aasten flink op deze raket om hun atoombom in combinatie als afschrikwapen te kunnen gebruiken op politiek vlak na de oorlog , voor von braun was dit nooit de bedoeling geweest , het ging hem alleen om zijn bemande ruimtevaart er meer gestalte qua vorderingen aan te kunnen geven .

Het meeste barre en verschrikkelijke verhaal achter deze eerste onbemande geleide ballistische raket is dat er meer mensen aan zijn gestorven die um maakte dan er uiteindelijk gelanceerd zijn !!

hier meer over :

http://www.v2platform.nl/dora.html

hier een opengewerkt afbeelding van deze raket , de motor onderin die ga ik proberen in elkaar te zetten dmv de resin onderdelen .

Afbeelding

de raket motor met verbrandingskamer

Afbeelding

Afbeelding

zo werden ze ook gevonden net na de 2DE wereld oorlog

Afbeelding

en in beter staat in bosjes bijeen

Afbeelding

De kit die ik kocht was niet goedkoop , je bent zo gauw al euro 350 kwijt omdat ze ook niet meer gemaakt worden , maar hier de inhoud van zo,n kit

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

de bouwbeschrijving bevat 70 pagina,s :wub:

Afbeelding

Als hij klaar is komt ie te staan naast de laatste raket motor die ik al eens vaker gemaakt heb de F1 en met tekst op de inscriptie plaat :

the first and last from von braun .

eerst flink wat gaan schuren om alle onderdelen glad te krijgen .

later meer .

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Laatst bijgewerkt door bubblegum op za 15 dec, 2012 21:45 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou Luitjes het begin is er , de basis ring van het skelet was vrij krom , die heb ik eerst op een stuk styreen gespannen om um vlak te krijgen .
Daarna de lang skelet delen delen geschuurt om alle bramen van de gietsel te ontdoen , toen de boel haaks gepint verlijmen .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen de boel eerst eens waterpas afgesteld , als dit niet goed gaat heb ik straks dikke problemen met alle leidingen die naar de straalkamer gaan .

Afbeelding

Dan de uitlaatkamer er weer afgehaalt om eerst later de turopompen erin te verwerken .

Afbeelding

Afbeelding

Nu dus verder het het voorzichtig afbramen van de turbopomp onderdelen .

Tot zover ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Laatst bijgewerkt door bubblegum op ma 05 nov, 2012 14:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Weer een stapje verder , de pompen zijn 90 % klaar en in het frame vast geschroeft , dit kan later ophebouwd worden .
Toen de verdeel inlaat spruiten stukken geboord en gepint ( dit gaat bij alle verbindingen , niet echt een stabiel model !! )
Toen de uitkaatkamer voorzien van de pijpsukken die later met buizen verbonden kunnen worden geplaats , toen de boel schuren primen en de hoofd klaur een mix iron met metal gun .

het is de bedoeling van dit model dat het niet slick strak wordt want dat werd in het echt niet gedaan ten op zicht van een hyper modern saturn v F1 motor .
bij deze moter was het inelkaar zetten en lanceren naar united kingdom om de boel plat te gooien .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Dit kan nu verder goed drogen en kan ik verder met de nieuwe leidingen ( loodgieters werk ;) )

Tot zover ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 14:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
NOu luitjes dit is meschien wel de slechste kit die ik ooit gehad heb , sommigen stukken leken op chips .. en sommige groten delen kamer lucht zo groot als pinda,s , nou het zout tafeltje hebben we weer gehad ;)

Het koppelstuk voor de leidingen van de vloeibare zuurstof pomp naar de verbrandingskamer is klaar en gemonteerd , aan de rode zijde (alcohol pomp ) is de T splitser geplaats die naar de onderkant van de motor kelk lopen om via een ring de kelk af te koelen tijdens de verbranding .

Daarna heb ik de inlaatstukjes bovenzijde per kanaal waar de leidingen uitkomen tikje rood gegeven en toen kwam het een messing buisje qua mal afgebogen en gepast en het paste precies , dus goed op maat en waterpas .
dit moet nog 17 keer gedaan worden in verschillenden bochtenwerk , maar ik heb niet genoeg dus deze 4 mm messing stangen besteld en dan kan ik in een keer alles buigen .

Toen ben ik verder gegaan met de sectie ( ompressed nitrogen pressursing bottles ) , dit zijn 7 tanks in de vorm van een nitro bottle , alleen de uiteinden waren zo kapot dat ik ze eraf geslepen heb en later voorzie van messing en nieuw koppel stukjes .

de houder van de flessen ( twee platen met gaten ) is zo dun dat ik een styreen vorm erop monteer en deze dan afwerk , iets dikker maar steviger .

dus het is nu even wachten op de messing parts , verder heb ik wat klein adelaar Wehrmacht decal logo,s nodig en type plaatjes decals , meschien weet iemand een adres ?

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Hier een filmpie met duitse beelden uit de tweede wereld oorlog omtrent deze raket :

http://www.youtube.com/watch?v=VDmaFj2dJ8A

Tot zover ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou luitjes , het messing was binnen :) en kon ik de tussen leidingen buigen en plaatsen volgens tekening , niet al te makkelijk , het wijkt altijd af en een beetje bij buigen is aan de orde . hoe meer er kwamen hoe moeilijke het mikado spelletje ;), daarna de heat exchanger gepast , die wordt later na enkelen andere delen vast gemaakt .


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

gereedschap van het winkelmerk Acion is niet al te goed bij het knippen 5 mm massief , dwars afgebroken

Afbeelding

Tot zover ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2012 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou de highpressure tanks zitten erop , met een gedeeltelijk bekabeling , zo vullen we um op rondom , ik maak er moregenwel een circel styreen eronder , zodat ie niet meer kan vallen .

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

tot zover ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2012 8:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Weer een huzarenstukje! Zoals ik al vaker heb gezegd hier ben ik een liefhebber, maar absoluut geen kenner. Dus ook dit is voor mij weer een onbekende. Het enige waar ik het op kan beoordelen is brouwkwaliteit maar dat is bij jou eigenlijk altijd :shock: , dus inhoudelijk kan ik er weinig over roepen. Het ziet er prachtig uit en het is erg gaaf om te zien hoe je er telkens zo'n gedetailleerd schouwspel van weet te maken!

:brouw:

PS, veel van de foto's in je voorgaande posts werken niet.

Gr Loek


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2012 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dankje loek ,, het is een karig resin kit , veel details van foto,s prop ik erin

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2012 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou Luitjes , de groene delen van de rocket engine zitten erop , ik heb de hydrogen- peroxide tank opnieuw voor van steunen zodat ie aan het frame gemonteerd kon worden , toen de steam feed pipe er tussen verwerkt :?
toen twee hardware kastjes waar bekabeling uitkomt naar de verschilllenden onderdelen .

nu moet de catalyst tank worden afgewerkt met twee leidingen en kan later onder de grote hydrogen- peroxide tank geplaats worden en verbonden met de steam pipe .

het model heeft nu een stryeen plaat als voet gekregen , het begon erg wankel te worden . na het plating proces zal ie op de houden base geschroeft worden .

maar er is nog genoeg te doen , styreen gas meters ect van dit kleine grut .

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

tot zover ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 nov, 2012 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
De hele motor zit nu inelkaar , de laatste twee turbine uitlaten zitten erop , toen 442 styreen boutjes erop gemaakt en toen de metertjes .
toen kon de hele handel in de eerste primer laag , dit morgen eerst goed nakijken en extra schuren en dan kan ie weg voor de plating laag .
als ie terug komt kunnen de kleur details erop en verder worden afgewerkt .

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Tot zover en nu verder met de Mercury spacecraft

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement