Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 21:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Daar ben ik weer met:

- Een grote update;
- En direct de eindfoto's!


Ik was dus volop bezig met de external tank. Ik had dus spuitbussen gekocht op basis van kleurenstaaltjes die ik heb gemaakt. Vervolgens ben ik wat gaan spelen met de kleuren op verschillende ondergronden.

Het linker staaltje is op een ondergrond van beige primer (onder) en zilveren lak (boven).
Het middelste staaltje is op een ondergrond van ongeprimerd Revell plastiek (onder) en half dekkend zwarte lak (boven).
Het rechter staaltje is op een ondergrond van wederom ongeprimerd Revell plastiek (onder) en vol dekkend zwarte lak (boven).
Uiteindelijk gekozen voor de beige primer en zilveren lak als ondergrond. Hoe? Dat zie je zo...

Afbeelding

Voor de kleur van de intertank heb ik geen ondergrond gekozen, deze heb ik rechtstreeks op de witte primer gespoten. Hier zie je tevens mijn spuitcabine (uhum, garage) en de manier waarop ik de ET heb "gemonteerd".

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de intertank afgeplakt en de rest gespoten in de beige primer.

Afbeelding

En met een beetje creativiteit bedacht hoe ik de zilveren ondergrond voor het bovenste stuk wilde toepassen. Het moest een zachte overgang worden en tot maar een bepaalde hoogte. Het zilver zorgt er immers voor dat de bovenliggende kleur donkerder wordt en dat wilde ik voorkomen met de donkerste kleur die als laatste moest.

Afbeelding

Afbeelding

De basiskleur van de ET gespoten.

Afbeelding

En als laatste de donkerste kleur bovenaan de ET.

Afbeelding

Deze overgang is natuurlijk wat te abrupt en zodoende heb ik wat zitten spelen met de lichtere kleuren. De ene over de ander en de ander weer over de ene om uiteindelijk tot dit resultaat te komen. Uiteindelijk moet ik eerlijk bekennen dat ik de donkerste kleur net wat te donker vind en de kleur van de intertank net wat te licht. Maar ik vind het geheel evengoed erg mooi geworden!

Afbeelding

Al hier was ik bij het overige penseelwerk aangekomen. Ik heb met close-up foto's van de ET op de laptop ernaast, de leidingen en alle toebehoren geschilderd. En stapsgewijs werk je dan naar het eindresultaat van de ET toe.

Afbeelding

Hier nog wat extra aandacht geschonken aan de details zoals de steunen waar de leidingen op gemonteerd zijn. Ook heb ik bovenaan de typische vlek aangebracht die op de ET van STS-135 ook aanwezig was.

Afbeelding

Als laatste heb ik de ET in een matte blanke lak gezet. Daar heb ik geen aparte foto meer van gemaakt.


En dan... *tromgeroffel*

DE EINDFOTO'S

Kijk en huiver! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Ik ben erg tevreden met het eindresultaat. Hij staat nu nog in de huiskamer te pronken en kan mijn ogen er niet vanaf houden. Geeft toch een heerlijk gevoel als je zo'n project uiteindelijk naar tevredenheid kunt afronden.

Zoals gezegd in mijn eerste post wil ik nog een keer de papieren MLP en crawler er bij gaan bouwen, maar eerst een paar andere projecten. Voorlopig staat Atlantis stabiel op de Revell plaat, maar ik ga die neppe crawler van Revell niet helemaal bouwen...

Wordt vervolgd dus, maar ik beschouw dit topic, dit project als afgesloten.

Gr Loek :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
zeer netjes afgewerkt kerel !!!! mijn complimenten ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Voor zo'n drama kit ziet dit er heel netjes uit. Ook vanaf hier mijn complimenten. Ik heb deze kit zelf ook liggen en durf er gewoon niet aan te beginnen :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Loek schreef:

Afbeelding



Hij zit ons hier gewoon voor het lapje te houden, dit is gewoon de echte space shuttle! :lol:
Wat een prachtige foto!
Maar serieus, echt knap gedaan, dit is er een om heel trots op te zijn! :brouw:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 8:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Dank jullie wel voor de mooie woorden!! :!:

@Mental-Marco. Het is wel een drama kit, maar ik moet eerlijk bekennen dat de verhalen die ik hier las over de kit (voordat ik zelf aan de kit was begonnen) mijn verwachting gelukkig niet hebben waargemaakt. Er zijn een hoop dingen die niet passen, maar een klein beetje plamuur- en schuurwerk lost het al gauw op. Dan heb ik het niet over uren, maar minuten... Dus uiteindelijk vind ik het persoonlijk nog enigszins meevallen... Het zou alleen wel jammer zijn om er aan te beginnen en 'm uiteindelijk niet af te maken omdat je er geen zin meer in hebt.

Gr Loek :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 jan, 2011 21:01 pm
Berichten: 27
Mooi hoor!!!!
Heb je zeer goed gedaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2012 9:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Hey sts130shuttle!

Dank voor je compliment. Nog steeds kan ik mijn ogen niet van het beestje af houden... :mrgreen: Misschien heb je ook gezien dat ik het oude NASA logo van de payload deuren heb verwijderd. :wink:

Gr Loek


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 15:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Meschien vind je dit wel leuk om te zien als je het nog niet gezien had :brouw:

http://www.youtube.com/watch?v=tEdAQVzn ... ature=plcp

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 15:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Wat een mooie combi zeg! Als ik dit zo zie wil ik die zelf ook nog eens aan mijn verzameling toevoegen.
Kleine maar: Zit het cockpitraampje van de shuttle er wel goed op?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2012 12:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
@bubblegum Geweldig filmpje!! Thanks for sharing!!

@Nem Ja, ik vind het ook zeker een mooie set om zo te zien, ben d'r ook erg content mee! Voor wat betreft het raampje; ja en nee. Montage-technisch gezien zit het er goed "in", maar hij past niet helemaal lekker. Ik heb wat pogingen gedaan om het af te dichten maar ben niet verder dan dit gekomen. Maar zoals bij veel zaken maken de foto's het veel opvallender dan in werkelijkheid. Beoordelend op de foto's ben ik er ook niet tevreden over, maar als ik 'm zo thuis zie staan valt het nauwelijks op en zie ik het niet als een probleem. Maar eerlijk is eerlijk, het had denk ik wel wat beter gekund... :|

Dank jullie voor de reacties! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Feedfetcher en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement