Paper Kosmonaut schreef:
Verder nog ter aanvulling van de feitjes over de LK: Het bovenste gedeelte van de N-1 was een kleine laatste opduwtrap met de LK en LOK als een treintje achter elkaar voorop gemonteerd. Deze twee voertuigen koppelden los bij de maan voor de afdaling naar het oppervlak. Een van de twee kosmonauten aan boord diende over te stappen middels een ruimtewandeling, omdat de LK niet met de LOK kon koppelen. (de LOK was het bijzonder veel van een Soyuz weghebbende maanruimteschip - groter en anders uitgerust).
Toch weer een kleine correctie: LOK en LK konden wel degelijk koppelen, maar dat was een eenmalige actie. De neus van de orbitale sectie van de LOK had een soort haak die kan vasthaken in een rooster dat bovenop de LK was gemonteerd. Op die manier koppelde de LK aan de LOK na terugkeer van het maanoppervlak. Dus, koppelen konden LOK en LK wel degelijk. Maar, er was geen interne tunnel tussen de LK en de LOK. Die was er bij de Amerikaanse LM en CSM wel, maar bij de Sovjets dus niet. Vandaar dat de kosmonaut via een ruimtewandeling van de LOK naar de LK moest, en later, bij terugkeer van het maanoppervlak, van de LOK weer terug naar de LK, ook via een ruimtewandeling.
Voor een goed impressie van hoe de missie eruit had gezien, zie hier:
http://spacemodels.nuxit.net/n1/n1_miss.htm