Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 mei, 2012 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou luitjes , ik ben weer een stukje verder , deur zit erin details erop en in een laagje primer , nu kan ie een electroplate behandeling krijgen in zilver , ik hoop dat het lukt en dat ie met details mooi mag gaan spiegelen .

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

tot zover ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 14:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou luitjes weer een een stukje verder nu met die bodem en die wordt naar zijn reentry ook krokant :mrgreen:

Eerst de delen van het intrieur uit de realspace kit geschuurt en toen op de delen van de revell kit geplakt , een onderdeel het hoofdbedieningsdisplay op foto 2 moest het revell plastick deel doormidden gesneden worden en aan elkaar vast gemaakt worden .
Toen het geheel eerst een passend gezet in een dryfit , beetje extra schuuren op het passend te maken .

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

de buitenkant van de capsule gaat vandaag weg voor zijn metaal laag in zilver , ik ben een benieuwd of hij deze foto gaat benaderen , hier kan je goed zien dat de stroken in overlap zijn aangebracht .

Afbeelding

De kleuren van het intrieur zijn hoofdzakelijk in donker en lichte grijs tinten , ik gebruikt als hoofd german gray en dan de anderen tinten kleuren ..

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tot zover ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 mei, 2012 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Het binnenintrieur met controlpanels hebben basis kleur na een primer laagje .
toen de bodem kuip ( hitteschild ) in kleur gezet en binnenwerk ( bodem ) in een lichtere kleur german grijs .
de control panels krijgen nu kleur details en kunnen dan gemonteerd worden .
de laatste details aan de buiten Cm capsule zijn nu klaar en hij kan nu weg , toen aan de gang gegaan met de drie astronautjes 1/32 , ze hebben een lig launch pose ( lancering ) , waarvan eentje zijn vinger naar het control panel richt .
eerst de resin gier delen weg geschuurt toen in de primer en daarna in de mat witte verf , dit gaat morgen na goed drogen on de wash en dan kunnen de kleur details erop en als laatste de helmpjes , maar dat komt nog aan bod .

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding [img]

Tot zover .. :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2012 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
De astronautjes hebben details nu en de de bubble helmpjes zitten erop , best wel een friemelwerkje deze 3 cm popjes .
Nu verder met de stoeltjes .. :brouw:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

tot zover

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2012 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
De de bedienings panelen worden stapje bij stapje geschildert , en telkens goed laten drogen .
In de tussentijd ben ik verder gegaan met de Service Module ( SM ) het deel tussen de raket kelk en de comische astronauten capsule .
de is zeg maar de levensader van het ruimteschip , zuurstof tanks , brandstof , water , elektriche voorzieningen ( batterijen ) ect ect .
Het gedeelte uit de kit de 2 helften heb ik tegen elkaar gelijmt , toen het transparant gedeelte waar je normaal de tanks kan zien zitten erin gelijmt , maar dat doe ik met deze versie niet ( wordt dicht gespoten) .
Toen alle kiertjes met filler gedicht en licht opschuren , ik wil het model presenteren via een pin via de uitlaat .
Ik heb in de kern van het model een aluminium staafje gemonteerd met gat erin dat later via de uitlaat het model op een pin bevestigdt / geschoven kan worden .
Er is een upgrade kit voor dit model met fotoetch plaatjes ( vele ) om de buitenmantel meer accurate maken zoals op de eerste foto , hierna komen de resin platen aan de beurt met de nodige verdikkingen .
Eerst knip ik het foto etch deeltje eruit en leg het op iets rond , zoal nu een stukje rond hout met een iets kleinere diameter en buig het voorzichtig rond , de diameter zal iets kleiner zijn dan de buiten mantel radius van de SM .
Soms door de bedrukken op het etch plaatje kromt het iets en dan zal een pen in deze handig zijn als mini deeg roller on het plaatje mooi rond te walsen .
Daarna erop lijmen en zo stukje voor stukje alle delen fotoetch ( 90 stuks ) , daarna komen de resin delen .

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Tot zover ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 9:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Gisteren bezig beweest met de SIM bay , de resin upgrade kit voor 50% in elkaar gezet en toen de buiten mantel van de service module ingezaagt en het resin deel erin geplaats .
Toen alle photo etch delen erop gemonteerd , nu kunnen alle resin delen erop en wat detail aanpassingen voor de eerste primer laag er dun op kan .

Afbeelding Afbeelding

:brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Dat gaat weer een juweeltje worden, Bubble. Behandel jij trouwens het PE nog voordat je het definitief plaatst?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dankje Kerel ,, ik ontvet het alleen voor de zekerheid ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou luitjes weer een stukje verder , de uitlaat is in de primer gezet en paint en daarna de sevice module .
Nadat alle photo etch delen erop zaten kwamen de resin delen op de buitenmantel en op de bodem zoals op de eerste twee foto,s dus eerst een laagje primer , voorzichtig naschuren , toen weer een dun laagje primer .
Toen de delen die in het wit moesten komen eerst gespoten , daarna de witte delen afplakken en licht zilver/staal kleur erop gespoten .
Dus dit eerst goed laten drogen en in de tussentijd heb ik de messing pin gebogen en verankerd via de uitlaat en service module en in de houten base geplaats .
Morgen kunnen de kleuren details op de service module en dan de decals en als laatste de SIM bay opening vullen met geschilderd hardware .
Dus nog zat hobbytime .. :brouw:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Tot zover .

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jun, 2012 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
het control display heeft nu zijn details , ben daarna verder gegaan met de seats , inelkaar gezet en de primer en hoofdkleur , ik zal veband plijster gebruiken voor het stof gedeelte van de stoeltjes .
Verder komen de de details op de zij panels erop .

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Tot zover ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Feedfetcher en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement