Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2012 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou Luitjes ,

Ik heb me uit de stapel dozen twee doosjes gepakt die niet compleet waren , maar bij elkaar weer wel , eentje heeft beschadigde onderdelen .
Toch kun je hier nog wat mooi,s van maken !! ik dacht dus laat ik een gemini ruimtevaart capsule in een open gewerkt versie maken een kant open zodat je de meestal verborgen delen van de hardware bloot legt . zoals op de onderstaand ilustratie .

Afbeelding

verder bouw ik nog een Agena Taget module van realspace schaal 1/24 , deze agena werdt gebruikt om te leren koppelen in de ruimte met andere voertuigen .

Afbeelding

De dozen als volgt :

2 x gemini 1/24 van revell ( komt over drie weken weer in een release versie op de markt +- euro 25 t/m euro 35)

Afbeelding

verder de realspace space 1/24 Agena Target kit euro 68,-

Afbeelding

en een Gemini upgrade kit 1/24 en een gemini astronaut van neware kit,s 1/24 voor een ruimtewandeling .

Afbeelding

Ik heb als eerste alle delen inelkaar gezet en met plakband vastgeplak met tape om het later te kunnen aftekenen waar een deel over de lengte eruit wordt gehaalt .

Toen dit gedaan ( de randen ruwe randen worden mooi gewelft bijgeschuurt zoals onderaan ) , aan een kant is ie mooi gesloten andere kant open , de beidde modellen gekoppeld komen en worden gemonteerd op een draaias .

Afbeelding Afbeelding

Ik ga me eerst me bezig houden met de twee sectie ,s in het groen

Afbeelding

alle hardware delen bij elkaar gezocht zoals tanks,s elektronica , en andere hardware delen verder komen er nog meer zelfgemaakt delen , maar sectie bij sectie .

Afbeelding

Afbeelding

dus een hoop te doen met veel eigen bouw erin verwerken :brouw:

Tot zover ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Laatst bijgewerkt door bubblegum op za 24 maart, 2012 19:38 pm, in totaal 10 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2012 18:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Dat gaat weer een mooi project worden :brouw:

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2012 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dankje Bert ! ,

Nou vandaag flink bezig geweest met onderdelen in de paint te zetten , met voorgaand primer en schuurwerkjes .
De verschillenden bol tanks hebben de juiste kleur , toen ben ik verder gegaan met de retro rocket,s ( deze zijn er voor de terugkeer naar de aarde ) .
Ik heb ze geplaats op het kruisprofiel in het midden , toen de raketuitlaatjes erop en details aan gebracht .
De rentro buitenmantel ring is van buiten in mat wit gespoten en binnenzijde licht kaki creme , dit ook zo bij de breede buitenmantel waar later alle hardware en bol tanks en bedrading in komt .

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tot zover .......

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 13:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
bubblegum schreef:
verder bouw ik nog een Agena Taget module van realspace schaal 1/24 , deze agena werdt gebruikt om te leren koppen in de ruimte met andere voertuigen .

Nederlands is best lastig... Ik neem aan dat je 'koppelen' bedoelde... :D

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 14:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
he woods170 , nee hoor een beetje lui noemt men dat , :wink: goh maar dat is weer lang geleden man , heb je je lezingen allemaal gehad ?

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Eeen klein stapje vooruit vandaag , tanks en alle hardware in de achterste module ring bevestigt , daarna de randjes in het rood gepaint waar het stuk uit is en toen het goud folie blanket achterin de module bevestig , dit wordt morgen met een ring afgewerkt en die ook meer sterkte geeft .

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tot zover ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2012 17:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Weer een kleine update luitjes ,, het grove werk hakken zagen en op maat maken is klaar .
Ga me nu bezig houden met het aankleden van de extra intrieur details , zoals hier onder in de tekening de sectie parachute houder in het rood en de elektronica kastjes aan de binnen zijde naast de astronauten in het groen .

Afbeelding

De parachute houder is gemaak uit styreen en uit een oud injecktiebuisje en die wordt nu in de primer gezet en daarna in een rode kleur gespoten , ik heb toen in de kop van de capsule een rond styreen plaatje geplaats om de boel rond te fixeren .
toen de top , de neus waar ook me gekoppeld word een stukje eraf gehaald om er de juiste plaat met de horizon sensoren, de neus rendez-vous radar te kunnen monteren .
De afwerking met de Agena Target gaat makkelijk het grove werk is klaar , de kopse kanten zijn in de juiste lijn geplaats verlijmd en kan nu drogen , als het droog is goed schuuren .

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

tot zover . :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Dat ziet er imposant uit, Bubble. Toch maar door met de ruimtevaart dus? Leuke gimmick, die openwerking. Dat voegt echt iets toe aan het originele model. Een klein opmerkinkje over de veelkleurige inhoud van de instrument unit: De vrolijke kleurtjes waren alleen te zien op de mock-up die aan de pers werd getoond voordat de officiële Gemini's van de band rolden. In de gevlogen Gemini ruimteschepen waren alle fuel cells, brandstoftanks en raketmotoren gewoon standaard grijs. (daarom ook zat bij de originele Revell kit geen goudkleurige beschermdeken aan de achterkant; de modelmakers hadden zich geheel op de mock-up gebaseerd die zonder die afdekking werd getoond.)
Dat staat voor zo'n opengewerkt model natuurlijk minder mooi en ik kan me voorstellen dat je juist daarom de kleuren hebt gebruikt. Maar correct zijn de kleuren dus niet. Wat wél anders zou moeten is de glooiende voorkant van de raampartijen; die waren niet zo mooi afgerond als in het model maar recht afgesneden. Ik dacht dat de detailkit van RealSpace daarin ook voorzag...

Succes met de bouw!

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dank je kerel . je hebt gelijk , ik heb het kleuren patroon alleen maar gebruikt voor het Educatieve plaatje anders zou het weg vallen . maar de rest buitenkant komt wel in orde .

He maar ik zie geen projeckt meer van je , even gestopt ?

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 13:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Ik ben in papier momenteel bezig met iets non-ruimtevaarderigs. Daarnaast een tijdje nogal ongeïnspireerd geweest. Builder's block. Zo'n diorama met die Mercury is moeilijk te evenaren of te overtreffen. Heb in de tussentijd wel de raket van Kuifje en Mondschiff Friede (1929) gebouwd.
(zie mijn blog)
Binnenkort volgt er weer een realspace geval.

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement