Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2011 2:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Wat bij dit soort modellen een belangrijke factor is, is de kleur, niet de wash. Zoals al eerder gezegd werd, de Saturn was nieuw, onverweerd en zou dat ook nooit worden. Dus moet je de realiteit in een ander aspect zoeken. De maat van de raket is 144 keer kleiner ( of verder weg) dan wat je daadwerkelijk ziet. De schaal dwingt je dus tot een herijking van waar jij staat ten opzichte van de raket. Een kleur die op de huid van een vliegtuig vermiljoen rood zou zijn geweest is in 1/144 een stuk van die intense kleur verloren want 144 keer verder van je weg.
Dus moet je dáár je kleur op aanpassen. Iets meer vervagen, iets meer verblauwen. je staat in theorie op meer dan 144 meter afstand van je raket als je je neus er tegenaan houdt. dus onverzadig de kleuren een beetje. Maar houd het strak en onverweerd. Er hangt geen roest of afgekraste verf aan een Saturn V.
Het wit van de Saturn weerkaatste in principe de blauwe lucht, de goudgele zon, de bruinrode kleur van de toren en het midgrijs van het lanceerplatform. MIsschien zelfs wel de glinstering van de grijsblauwe Atlantische Oceaan een paar honderd meter verderop. Het zal geen steriel wit zijn geweest. Maar wel een egale schone teint.
(Een ietsje crèmewit is ook al een hele goeie.)

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2011 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
meschien handig :wink:

https://shop.strato.de/epages/243845.sf ... M%20241%22

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2011 22:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 maart, 2011 22:13 pm
Berichten: 70
Ff een kleine update.
Bouw gaat gestaag voort. De eerste trap staat nu in de primer en wat andere kleine dingetjes ook al.
Maar nu weer ff een vraagje. De blanke laklaag, is dat bij de saturn satin of mat. Glanzend was ie volgens mij niet.

Tot de volgende.....

_________________
Huidige bouw: Revell MIR 1:144
In de kast: New Ware Mercury 7 redstone 1:144, New Ware Mercury 7 Atlas 1:144, Revell Jupiter C incl lanceerplatform 1:110,
Atomic City Mercury 7 capsule 1:12 :D, Revell Space shuttle+boosters 1:144, Revell Gemini capsule 1:24,
EVA Lunar Rover 1:32 :D, Revel CSM met interieur 1:32, Revell ISS 1:144,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 sep, 2011 20:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 maart, 2011 22:13 pm
Berichten: 70
Zo een hele tijd niks geplaatst maar niet gestopt met de saturn. Door de vakantie, ziekenhuis bezoekjes en opstarten van eigen bedrijf niet veel tijd gehad om verder te knutselen. Hier en daar wat kunnen doen maar dan weer vergeten fotootjes te maken.
Maar hier de vooruit gang.
Afbeelding
De eerste trap is klaar.

Afbeelding
De machtige F1 motoren

Afbeelding
Tweede trap. Alleen nog het conische gedeelte zwarte blokken maken. Hopen dat dat goed gaat met het doorlopen van de verf.
Lastig om het goed af te plakken tegen het doorlopen.

Afbeelding
De derde trap is zo goed als klaar.

Afbeelding
De CSM is op wat details klaar.

Afbeelding
En hoe het er tot nu toe uitziet!

Iemand nog tips voor het afplakken van het conische gedeelte??

Tot de volgende..!

_________________
Huidige bouw: Revell MIR 1:144
In de kast: New Ware Mercury 7 redstone 1:144, New Ware Mercury 7 Atlas 1:144, Revell Jupiter C incl lanceerplatform 1:110,
Atomic City Mercury 7 capsule 1:12 :D, Revell Space shuttle+boosters 1:144, Revell Gemini capsule 1:24,
EVA Lunar Rover 1:32 :D, Revel CSM met interieur 1:32, Revell ISS 1:144,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 sep, 2011 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Als je smalle strips plakband gebruikt, moet je die conus goed kunnen afplakken. Desnoods een stuk plakband overlangs in repen snijden.
En met goed afplakband (Tamiya, Kipp) heb ik nog geen problemen gehad met doorlopen, ook op onregelmatige vormen. Da's dan wel met de airbrush; als je met de kwast verft heb je daar sneller last van.
Als je het zeker wilt weten: verwijder de tape wanneer de verf nog nat is, dan kan je evt doorlopers met een doekje (voor enamels: doekje met wasbenzine) verwijderen.

Hoe recent is deze doos? Op de space-modelers groep werd opgemerkt dat de recente uitgave van deze Saturn V een beel betere CSM had.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 sep, 2011 21:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 maart, 2011 22:13 pm
Berichten: 70
Hobbes schreef:
Hoe recent is deze doos? Op de space-modelers groep werd opgemerkt dat de recente uitgave van deze Saturn V een veel betere CSM had.


Dit is de heruitgave. Verschil in CSM is dat de oude een veel te smalle diameter had. En volgens mij was dat ook een Block 1 nog.
Dit is een Block 2. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik doe het sowieso niet met de kwast. Ik gebruik airbrush voor details en spuitbussen voor grote oppervlaktes.
Maar zelfs met de tamiya tape krijg je op die ribbels het niet goed strak in de ribbels. Of moet je echt ribbel voor ribbel de tape erin drukken???

_________________
Huidige bouw: Revell MIR 1:144
In de kast: New Ware Mercury 7 redstone 1:144, New Ware Mercury 7 Atlas 1:144, Revell Jupiter C incl lanceerplatform 1:110,
Atomic City Mercury 7 capsule 1:12 :D, Revell Space shuttle+boosters 1:144, Revell Gemini capsule 1:24,
EVA Lunar Rover 1:32 :D, Revel CSM met interieur 1:32, Revell ISS 1:144,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 sep, 2011 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Mooi werk !! , ik zou custom fine line paint tape gebruiken uit de auto/motor industrie , die kun je in bochten en rondjes afplakken 3 mm breed blauwe tape.


Afbeelding Afbeelding

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 sep, 2011 12:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
Razorcivic schreef:
Dit is de heruitgave. Verschil in CSM is dat de oude een veel te smalle diameter had. En volgens mij was dat ook een Block 1 nog.
Dit is een Block 2. Maar dat weet ik niet zeker.

Yep, dit is de Block 2, het model CSM dat uiteindelijk ook echt in de ruimte vloog. Block 1 was van het type dat de drie Apollo 1 astronauten het leven heeft gekost.

Razorcivic schreef:
Ik doe het sowieso niet met de kwast. Ik gebruik airbrush voor details en spuitbussen voor grote oppervlaktes.
Maar zelfs met de tamiya tape krijg je op die ribbels het niet goed strak in de ribbels. Of moet je echt ribbel voor ribbel de tape erin drukken???

Mijn advies: de tape moet je er echt ribbel voor ribbel in drukken. Heb ik zelf meer dan 10 jaar geleden ook gedaan met de 1/96 Saturnus V van Revell.

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2011 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 maart, 2011 22:13 pm
Berichten: 70
Nou de Saturn is klaar! Hier zijn de foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben erg tevreden over de saturn. Is mijn eerste grote bouwdoos sinds een aantal jaar.
Sommige dingetjes zouden beter kunnen maar dat komt gaandeweg wel. Wat vinden jullie ervan??

Zo op naar de volgende!!

_________________
Huidige bouw: Revell MIR 1:144
In de kast: New Ware Mercury 7 redstone 1:144, New Ware Mercury 7 Atlas 1:144, Revell Jupiter C incl lanceerplatform 1:110,
Atomic City Mercury 7 capsule 1:12 :D, Revell Space shuttle+boosters 1:144, Revell Gemini capsule 1:24,
EVA Lunar Rover 1:32 :D, Revel CSM met interieur 1:32, Revell ISS 1:144,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2011 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Geweldig wat een ding. Ik was al van plan om er een te kopen, maar dat 'ie zo gedetaillerd zou zijn (die 1:144 LM :brouw: )...

Mooi resultaat Razorcivic, het spuitwerk is netjes geworden ondanks de ribbels.


Razorcivic schreef:
Hobbes schreef:
Wat is er mis met de CM?


Ik zal zo snel mogelijk een fototje plaatsen en dan kan je zien waar airfix heeft zitten knoeien.


Hier ben ik nog wel even benieuwd naar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement