Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2011 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dat kan ik me voorstellen bij je , gezien de detail toelichtingen :wink: :wink: ,,, je zal zekers de nodige lectuur en het internet afspeuren voor info en thema avonden geven in het kader realspace gebeuren ... :mrgreen:

maar dat komt meschien wel eens aan bod , het brouwen ... :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2011 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Die Merc heb ik ook liggen maar ik ben een beetje bezorgd geworden nadat ik Phil Smith's gillend krankzinnig nauwkeurige scratch aanpassingen heb gevolgd. Toch ga ik hem ooit maken.
Net als de 1/72 shuttle stack.

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2011 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou Paper Kosmonaut , dat kan jij ook wel als je er een jaar de tijd ervoor neemt net zo als phil , :wink:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2011 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Nou, er hangt voor de gelegenheid al een dwangbuisje voor me klaar.

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 15:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
Paper Kosmonaut schreef:
Die Merc heb ik ook liggen maar ik ben een beetje bezorgd geworden nadat ik Phil Smith's gillend krankzinnig nauwkeurige scratch aanpassingen heb gevolgd. Toch ga ik hem ooit maken.
Net als de 1/72 shuttle stack.


Yep, die heb ik ook gezien. En dan wil ik dat dus ook. En dan, twee dagen later, dringt het tot me door: als ik het zo goed wil doen, ben ik gezien mijn uiterst schaarse vrije tijd bezig tot m'n pensionering. En aangezien ik nu 37 ben...

Oh well...

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 15:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
bubblegum schreef:
Dat kan ik me voorstellen bij je , gezien de detail toelichtingen :wink: :wink: ,,, je zal zekers de nodige lectuur en het internet afspeuren voor info en thema avonden geven in het kader realspace gebeuren ... :mrgreen:


Internet ja, en een gigantische hoeveelheid boeken met betrekking tot het onderwerp ruimtevaart.
Thema avonden? Nee, niet meer. Ik verzorg nu alleen nog eens in het jaar, op verzoek van NRM, een lezing in de Aviodrome. Dit jaar ga ik het hebben over de wijze waarop het Constellation project z'n ondergang tegemoet is gegaan. En ik licht een heel klein tipje van de sluier op over het, gedoemd te mislukken, SLS initiatief waar de Amerikanen nu aan werken.

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 16:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
*hevig geïnteresseerd* Woods, wanneer ga je die lezing geven? Zou er graag bij willen zijn.

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2011 7:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
Paper Kosmonaut schreef:
*hevig geïnteresseerd* Woods, wanneer ga je die lezing geven? Zou er graag bij willen zijn.


Check je PM.

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 17:10 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Leuk om nog zo'n enthausiaste ruimtevaart bouwer te zien. Ik las net even jouw bouwverslag terug en zag je aan het werk met Revell Plasto. Ik weet dat wij modelbouwers op zoek zijn naar geschikte materialen en gereedschappen tegen schappelijke prijzen, maar mag ik je aanraden om de Alabastine Autoplamuur eens te proberen? De tube is vele malen groter dan die van Revell en prijs/volume gezien veel voordeliger. Daarnaast werkt het spul heel makkelijk, schuurt gemakkelijk en is zelfs met terpentine te verdunnen. Je kunt er als het ware een plamuur wash mee zetten, wat in sommige kieren wel eens erg handig kan zijn.

Tot zover de tip... Ik wacht rusting de rest van jouw vorderingen af.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 17:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 maart, 2011 22:13 pm
Berichten: 70
Deathtrap schreef:
Leuk om nog zo'n enthausiaste ruimtevaart bouwer te zien. Ik las net even jouw bouwverslag terug en zag je aan het werk met Revell Plasto. Ik weet dat wij modelbouwers op zoek zijn naar geschikte materialen en gereedschappen tegen schappelijke prijzen, maar mag ik je aanraden om de Alabastine Autoplamuur eens te proberen? De tube is vele malen groter dan die van Revell en prijs/volume gezien veel voordeliger. Daarnaast werkt het spul heel makkelijk, schuurt gemakkelijk en is zelfs met terpentine te verdunnen. Je kunt er als het ware een plamuur wash mee zetten, wat in sommige kieren wel eens erg handig kan zijn.

Tot zover de tip... Ik wacht rusting de rest van jouw vorderingen af.

Arno


Heey Arno,
Ja ik heb het bouw virus weer helemaal te pakken. En als je nog een stukje terug leest zie je ook dat ik ook gebruik maak van de alabastine autoplamuur :) Ik gebruik ze allebei. De alabastine is inderdaad makkelijker te schuren dan de plasto, maar daarbij kan je ook weer iets te ver doorgaan en dan moet je weer opnieuw aanbrengen. Dat is bij de plasto veel minder. Dus de ene gebruik ik voor de ene applicatie en de andere weer voor andere dingen. Maar wel bedankt voor je tip!

Ondertussen vordert de bouw gestaag. Afgelopen paar dagen niet heel veel tijd gehad, maar de ET, boosters en het lanceerplatform staan in de primer. Verder even mijn bouwplek opgeruimd (heb altijd een beetje moeite om alles netjes te houden :D )
Bij het primeren van de ET ging het ook een beetje mis waardoor de primer er nu heel grof opzit. Maar toen dacht ik: De isolatie is ook niet netjes glad dus laten we het lekker zo. Hebben we een beetje de structuur van de isolatie.
Verder bezig met het detaileren van de motoren en dan weer verder met het schuren van de shuttle zelf.
Binnenkort volgen weer wat fotootjes.

Tot de volgende update!

_________________
Huidige bouw: Revell MIR 1:144
In de kast: New Ware Mercury 7 redstone 1:144, New Ware Mercury 7 Atlas 1:144, Revell Jupiter C incl lanceerplatform 1:110,
Atomic City Mercury 7 capsule 1:12 :D, Revell Space shuttle+boosters 1:144, Revell Gemini capsule 1:24,
EVA Lunar Rover 1:32 :D, Revel CSM met interieur 1:32, Revell ISS 1:144,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement