Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 12:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: HTV 1/72 Aoshima
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 feb, 2011 12:10 pm
Berichten: 33
Hallo allemaal,

voor het eerst dat ik hier een brouwverslag plaats maar kijk al enige tijd mee naar al het moois dat hier gebrouwd wordt.

Ik doe al zeker 5 jaar aan modelbouw wat met als onderwerp ruimtevaart heeft en wil jullie op deze manier mee laten kijken wat ik zoal brouw.

Dit verslag is gewijdt aan de HTV in de schaal 1/72 van Aoshima. Hieronder een kort stukje van wat de HTV is.

"The H-II Transfer Vehicle (HTV) is an unmanned resupply spacecraft used to resupply the Kibō Japanese Experiment Module (JEM) and the rest of the International Space Station (ISS)."

Afbeelding
HTV zwevend in de ruimte

Afbeelding
Detail aandrijving

Afbeelding
Detail zonnepanelen

Afbeelding
Boxart

Afbeelding
inhoud doos

De diverse onderdelen zitten vol met details zoals je van Aoshima mag verwachten maar de buitenzijde van de HTV is deels met een gouden folie bekleedt. Omdat ik graag mijn modelen het liefst maak zoals ze ook daadwerkelijk hebben gevlogen wil ik dit model ook met goudfolie bekleden. Omdat ik een goudfolie heb met een lichte goudtint heb ik middels een koperkleurige verf de folie een ander aanzicht te geven. Zie resultaat van de test hieronder. Beide tinten zijn nu te gebruiken tijdens het brouwen.

Afbeelding
Folie test