Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 8:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 maart, 2010 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dankje Luitjes ,,,

Maar mijn messing profielen zijn binnen , wat H en I en L en U en flink wat rond massief en buis varianten ,,, ik kan je zeggen : een rip uit me lijf !! ,,, ik wist niet dat het zo duur was ..
Maar de eerste liftschacht staat op het platvorm ,, daarna de eerst buizen aangebracht op de plaats van de liftschacht .
Ik ga voor de telescope contrucktie ,,, vier hoofdbuizen met bepaalde lengte en daarin weer massief messing ,, als ik het einde bijna heb gehaalt hup erop weer een op schuiven tot hoogte van 125 cm ...,
Toen die stonden het eerste deck erover heen geschoven ... en het past allemaal precies ... ook een even de buitenste schuin massief vierkant gepast en en klopt precies ...
Alleen de buitenste massief vierkant vervang ik ook door messing , toen als laatste een trapje geprobeert inelkaar te zetten ,,, niet al te moeilijk ,, wel oppassen met door buigen , iets teveel en breek het is door , het is allemaal flinter dun...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover ...........

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2010 17:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Vol bewondering volg ik altijd de meesterwerkjes van jou. Stilletjes op de achtergrond geniet ik van je vakkundigheid.
Nu vond ik deze kit zelf er mooi en heb ook even op de site gekeken van de leverancier. Daar staat ook een grotendeels afgebouwd model. Nu zag ik toevallig vandaag een heel mooi filmpje van de lancering van Apollo 11. In dit filmpje zie je een aantal apparaten naast de 'put' staan waarin de raket als het ware staat als hij gelanceerd word, ik kan mij niet heugen dat deze bij de kit zitten. Misschien ook wel, dan zit ik er naast. Des al niet te min is het een erg gaaf filmpje voor de liefhebber.

Je vind `m hier:

http://attuworld.com/just-attu/apollo-1 ... more-35758

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2010 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dankje Alekz ,,,,

Nou met : grotendeels afgebouwd model van de leverancier valt het wel mee ,, hij heeft um nooit afgemaakt tot zo,n 30 % ... Maar hij reageerd helemaal niet op vele mails van kopers ,, waar de bouwinstructie,s blijven ... zo,n kit kost met en al, alle kosten invoer en btw en verzendkosten zo,n 1000 euro ... dat is veel geld zonder manual ...

ik ga stilletjes verder , ik kreeg laatst van iemand een schat aan info ,, alle bouwtekenigen van het bedrijf die de tower heeft gebouwd ,,, aardig wat bleuprints ....

Maar eerst een opdracht afmaken ,,, een docking mode 1/48 van de Orion Altair combinatie ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2010 18:28 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Prachtig werk Bubble...en wat een kolossaal ding! Ik zou bang zijn dat hij uiteindelijk onder zijn eigen gewicht zou bezwijken of heb je hem met soldeer versterkt?

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2010 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Ik dacht inderdaad grotendeels afgebouwd, maar dat riep ik zo even uit het blote hoofd. Al weer een tijdje terug dat ik daar keek. Niet dat ik zelf van plan ben om zo'n project als dit aan te pakken maar ik was gewoon nieuwsgierig.

Maar even tussendoor, als je een kit als deze kan produceren dan moet je toch wel iets van een beschrijving hebben? Ik bedoel, anders weet je toch ook niet wat voor onderdelen je moet maken? Dus als ik m`n eigen logica even doortrek dan moet er wel iets volledigers bestaan dan die pdf-jes die op die site staan van de producent. En als het bestaat dan moet je er toch wel aan kunnen komen? Weet niemand waarom hij of zij nooit reageert op de mails die ontvangen worden? Daar moet toch wat op te vinden zijn?

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2010 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
yep peperbus ,,,

er wordt in de liftschacht gesoldeert ,,, ik heb die telescoop pijpjes van messing erin gebracht elk level zal aan de onderkant gesoldeert worden ...

Afbeelding

het wordt een van level naar level bouwwerkje ,,, 18 levels ... alleen het vervangen van de kustof delen naar messing profielen kost me pens geld ,,, voor twee levels 75 euro extra kosten ... , zoals je al aangaf alleen kunstof heb ik niet zo,n goed gevoel bij qua sterkte ....

Ja Alekz ,, 75 personen wachten nu al jaren op een berichtje ... sommige zijn zelfs bezig met een rechtzaak in de states ,,, om hun geld terug te eissen ...

Ik ben ook op zoek naar de kleinste verlichting die er is ,,,, meschien heeft iemand ideen ,,, ik wil het via de liftschacht door trekken ...naar beneden ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2010 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Misschien kan je voor je verlichting gaan werken met fibers?
Die ik gebruik hebben een diameter van 0.0256 mm. Dus da's een heel klein lichtpuntje, maar dan moet je wel ergens een bron (led?) kwijt kunnen natuurlijk en de fibers een beetje weg kunnen werken.

Ik heb hiervoor veel tips gekregen van gebruiker Bert65. Misschien kan je eens met hem contact zoeken.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2010 16:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:35 am
Berichten: 982
Als financien uit gaan maken: Wellicht is koolstof staf en epoxylijm een optie.

_________________
Bugatti Portal :: Bugatti Register ::


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2010 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Deze moet even wachten brouwer ... heb er teveel tussendoortjes gehad , kleine wel ,maar ze vreten veel tijd ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2010 19:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 jun, 2010 15:06 pm
Berichten: 251
Dat is toch absurd, dat je iemand 1000 euro laat betalen en dan te lui of te kreupel bent om je, zelf bedachte, handleiding af te maken...
echt niet normaal !
toch nog succes met het werk !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement