Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Ok, deze kit is een Panther II. Er zijn ooit 8 modellen gedeeltelijk van gemaakt, maar de oorlog was afgelopen voordat ze in aktie konden komen. De bedoeling is dat dit in een dio`tje komt waarbij de US na Nazi Duitsland te hebben verslagen, de Soviet Unie binnen valt om de Commies ook gelijk maar uit de weg te ruimen. Aangezien ze al wat tank materiaal verovert hebben dat beter is dan hun eigen materiaal, gaan ze die ook maar gebruiken.
Dat is zo`n beetje de plot. Ik heb voor deze kit een Dragon pakketje genomen en daarbij een voyager PE kit. Ik heb nog maar weinig ervaring met dit materiaal, maar vind het er wel erg mooi uitzien. Dus waarom niet de uitdaging aan gaan :?

In ieder geval deze kit is het:

Afbeelding

En deze voyager kit:

Afbeelding

Het is echt belachelijk veel PE, maar goed als je ervaring wilt opdoen moet je ergens beginnen toch?

De Dragon kit ziet er op eerste zicht goed uit, maar wel meer flash dan vorige kits die ik van Dragon had. Ik ben maar gelijk aan de wielen begonnen:

Afbeelding

Afbeelding

Nu deed ik een dry fit, en de wielen passen niet correct. De wielen die vanachter tegen de romp aan moeten passen niet vergenoeg over de assen heen. Slordig noem ik dat, maar goed dan maar die assen inkorten.

Ook m`n eerste PE maar gevouwen:

Afbeelding

Afbeelding

Het is een start. Nu nog de stukken plastic verweideren waar de kisten komen en de rest van de PE vouwen dat op de achterkant komt.

Tot zover!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Nou ik zei dat er haast bij is, dus de tweede update :lol:
Lekker wat Pro-pain op de achtergrond, dan wilt het bouwen wel vlotten.

De ophanging is verkeerd gemaakt door Dragon, de pootjes voor de binneste wielen was te lang, dus die moesten ingekort worden.
Afbeelding

Ook bij de buitenste rij wielen moesten er enkele pootjes ingekort worden om de boel netjes te laten passen.

Afbeelding

Nu kunnen de tracks erop, wat een minder wekje is aangezien ze allemaal los zijn en ik enkel nog maar vaan die rubberen tracks gebruikt heb.

Op de achterkant zit het meeste PE, vandaag een platte telefoon tang gekocht op het PE mee te buigen, na een tip op dit forum. En warempel het werkte echt stukken makkelijker. Eigenlijk zit alles bevestigt behalve de kisten, die plak ik pas na dat de achterkant op de romp geplakt zit, zodat ik zeker weet dat ze goed zitten.

Afbeelding

Verder al de loop op elkaar geplakt en geschuurd en hoop ik morgen aan de tracks en een stuk koepel te beginnen.

Greetz Ghostkoi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 10:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Gisteren druk bezig geweest met de koepel die nu af is en de spatborden. Het is veel PE, en valt niet mee, maar het resultaat begint erop te lijken.
Zodra ik ze helemaal af heb zal ik wat pics posten.

De tracks vond ik van zo`n waardeloze kwaliteit, dat ik gisteren maar metalen tracks besteld heb. Dat wordt een first timer.

Wat ik wel jammer vind is de kwaliteit van dit voyager pakketje. De handleiding is niet correct, onderdelen die links moeten staan rechts en visa versa. Ook staan er onderdelen op de foto, die niet in het pakketje zitten enz. En goed koop kun je het niet noemen.

Wel grappig zijn de Chinese stereotypische "verschrijvingen" zoals "sclech build" en "metlal".


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 jul, 2007 13:46 pm
Berichten: 488
Woonplaats: Hardenberg
Leuke kit zo te zien 8)

Hoe "younaaitmisteets" ga je hem maken :?:
alleen meer ster er op of ook GI-Jou enzo :wink:

_________________
ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet

www.fordfreaks.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Wat sterren decals en GI`s op en in de tank inderdaad.
Heb nog wat liggen van een vorige kit dat ik zo mooi kan samenvoegen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2009 0:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Vanavond weer druk in de weer geweest.
Ten eerste de foto`s van de koepel die klaar is:

Afbeelding

Afbeelding

En het open luik waar straks een GI zal plaats nemen
Afbeelding

Verder heb ik de laatste twee avonden besteed aan het in elkaar zetten van de fenders. Het was echt turen naar de handleiding want er klopte geen jota van. Na wat puzzelen heb ik ze toch in elkaar gekregen. Ik denk dat met nog een beetje werk en wat schoonmaken dat ze er toch nog redelijk zullen uitzien. Toch zeker als ze gespoten worden.
Zo waren ze origineel:

Afbeelding

En dit zijn degene die erop zijn gekomen:

Afbeelding

En dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding

Zoal je kunt zien zit er nog ruimte tussen de hull en de spatborden, dit ga ik nog met wat PE opvullen zodat het mooi aansluit.

Het voordeel van deze kit is dat deze Panther nooit in productie is geweest, dus het kan/hoeft niet aan een bepaald patroon te voldoen en kan ik hier en daar mijn eigen vrijheid gebruiken :wink:

Ghostkoi out.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 feb, 2009 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Dat ziet er goed uit, vooral de PhotoEtch. :D
Zitten er hier ook van die zelf te maken scharnieren bij, ik vondt dat nogal lastig om te doen namelijk.
Veel succes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Thanks Stuntman, de moeilijke stukken PE moeten nog komen, dit was nog maar een opwarmertje :?

De tracks zijn echter ook een verhaal op zich. Tot nu toe altijd van die rubberen tracks gehad. Lekker makkelijk, spuiten, plakken klaar namelijk. Maar deze tracks bestaan allemaal uit kleine losse onderdelen zoals je op de handleiding kunt zien:

Afbeelding

Dat het niet makkelijk ging worden had ik al gelijk door, maar dat ze er dan ook nog eens zo uit zien, vond ik dan weer minder. Alle stukken die zichtbaar zijn moeten op drie plaatsen geschuurd worden:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het schoonmaakwerk nog even met een dremel geprobeert, maar die maakt toch teveel toeren, jammer want het proces een beetje versnellen had ik niet erg gevonden :lol:

Ik zag verschillende bouwers de stukje op tape plakken en dan met lijm insmeren en gelijk mooi op de wielen plakken, dat gaat dus niet ivm de kleine tussen schakeltjes.

Dit is na twee uur het tussentijdse resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu de bovenzijde nog en dan is kant 1 klaar :shock:

Mocht iemand nog een goede tip hebben, schroom je niet :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 sep, 2007 16:39 pm
Berichten: 1451
Woonplaats: Tilburg
Ik doe meestal eerst de bovenkant, maar dit lijkt goed te gaan!!

_________________
Panzergrenadier 1:16 zien?
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20165

Panther kijken?:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18851
Theres nothing like the smell of a wash in the morning.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 feb, 2009 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Na een weekendje wat te kunnen prutsen zitten de tracks erop. Niet naar volle tevredenheid echter. Ik had bij de eerste track beter boven op kunnen beginnen. Maar goed het was de eerste keer dat ik met ditsoort tracks werk. De tweede ging een stuk soepeler.

Verder heb ik ook de hull en onderstel op elkaar gezet en de achterkant erin. Het past allemaal mooi en er is maar weinig schuur werk nodig.
War ik wel veel moet schuren is waar de PE komt. Ook hoort daar het nodige breek werk bij, maar ik moet zeggen tot nu to gaat het me redelijk af.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een beetje lastig met het verwijderen van al dat plastic

Afbeelding

Om er zo`n stukje PE op te krijgen

Afbeelding

Maar na flink door schuren krijg ik het toch moo glad (al is het nog niet helemaal klaar)

Afbeelding

Vanavond hoop ik er flink wat PE tegen aan te kwakken. Ik moet zeggen dat ik er wel steeds meer handigheid en vertrouwen in krijg.

Ghostkoi out.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement