Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 feb, 2009 2:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
oke oke, ik weet dat er toch eigenlijk een bouwverslag wordt verwacht bij de hier gebouwde brouwseltjes, maar wegens dit ding is gebouwd tijdens een badkamertverbouwing is het er niet echt van gekomen om foto's te maken de hele tijd. was eigenlijk bedoeld als tussendoordingetje en om wat experimentjes op uit te proberen dus niet echt bedacht als tiepseltjesobject, maar wegens jullie hebben nu hier deze groepsbouw draaien leek het me misschien dat m'n proefgebakje wellicht voor sommigen wel als inspiratie zou kunnen dienen :wink:

niet supernetjes gebouwd en op een behoorlijk aantal punten redelijk "afgeraffeld" en dat komt omdat ik me voornamelijk wilde concentreren op de turret. ik heb op dat ding structuur aangebracht (was oorspronkelijk glad) en met drybrushen en mappen de hele dekselse bende wat opgefleurd wegens dat had ik nog niet eerder zo gedaan.
het modderverhaal was ook een experimentje en wel in de vorm van gips vermengd met houtlijm, water en wat pigment om de boel wat te kleuren. vervolgens met wat diverse verfjes d'r op aan de sproei geweest en hier en daar aan het smeren geweest met p+ om vochtige plekken te simuleren. niet helemaal geworden zoals ik had gehoopt, maar voor een eerste poging niet extreem slecht leek me zo.

nou, en hoe ziet zo'n experimentje van HobbyBob er dan uit?


well, zo dus:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


oh ja; foto's zijn ook een experimentje wegens een fotobox gebouwd. voorheen legde ik een groot vel wit papier op m'n werkbank maar dat was wat onpraktisch wegens ik moest dan de hele tijd de hele zooi ontruimen. ik ben er alleen nog niet over uit of ik deze foto's echt mooi vind; ze zijn nogal "hard" wat kleuren betreft maar wellicht ga ik met wat camerainstellingen wijzigen nog wel wat beterders van kunnen maken. of niet.

...en ga ik gewoon weer terug naar de oude vertrouwde "rol-papier-op-de-werkbank-methode" :wink:

gren

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 feb, 2009 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Hey Grendel,
ik zat je stukkie te lezen en de foto`s te bekijken, en zat te denken, wow die foto`s zijn stukken verbeterd!
Om dan te lezen dat jij er nog niet tevreden over bent :lol:

Ik vind de foto`s zeer helder en vooral je object komt veel beter uit.
Misschien nog wat met de belichting spelen, maar ik zou niet teveel veranderen.

Ik gebruik altijd deze instellingen op m`n spiegelreflex: 1600 iso, tl verlichting, met 1 focus punt.

Als het echt nodig is gooi ik er nog even Corel paintshop overheen om eventueel de belichting te verbeteren.

Succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement