Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2009 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 nov, 2006 17:21 pm
Berichten: 887
Woonplaats: Roermond
Interieur en body zien er erg goed uit! Vind alleen het interieur erg "vies".

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2009 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Ziet er erg netjes uit!
Nice work, Ga zo door! 8)

Groeten Idaniël :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2009 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 okt, 2008 20:08 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Utrecht
Ik vind dit een erg gave bak!

Beetje dezelfde kleurstelling als ik heb gekozen bij mijn 280ZX (hoewel jouwe zo hoort ;) )
Het lijkt me gaaf deze 2 een keer naast elkaar te hebben staan :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2009 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
Yep :?
Murphy`s law is dus ook hier toegeslaan. De witte decals zijn gewoon niet deftig te plaatsen. Ik ben nu bijna 2 weken bezig geweest en ben niet tevreden van het resultaat. Op sommige plaatsen hechten de decals gewoon niet, ook niet na overvloedig sollen. Sommige plaatsen blijf je gewoon oranje zien, plaatsen waar decals overlappen zijn ook zichtbaar. Geen mooi resultaat dus. Deze body gaat aan de kant tot ik deze kit eens opnieuw vind. Het wit word er dan opgespoten via airbrush. Tijdens het decallen viel het ook op dat deze decalset ook niet juist was. De witte delen verschilden met deze op de foto`s en dat vond ik ook al storend.

Ik heb even nagedacht over hoe het verder moet met deze body. Ik denk dat op deze body een fictieve livery komt. Denk daarbij aan een Taisan of Calsonic livery, in ieder geval Nissan related. Maar de autobacs versie maak ik zeker opnieuw.

En deze built. Wel, geen nood. Deze bluebird komt op tijd klaar.................. 8) :lol:

...................alleen in een andere livery en wel deze

Afbeelding

De kit heb ik 3 mei in mijn bezit, komt nl met Domino mee naar Moveleo.
Dus effe geduld, binnen een weekje of 3 gaat deze verder. Ik hou jullie daarna in deze topic op de hoogte van de voortgang aan de oude body en van de nieuwe autobacs versie .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2009 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 feb, 2008 18:32 pm
Berichten: 748
Woonplaats: Enschede
Zou echt gaan denken dat er een vloek op deze build rust :(
Jammer van de decals
Suc6 met de verdere vorderingen!
Greetzz
Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
En ondertussen heb ik, met dank aan men maatjes bij "de paddock" al weer veel goede moed voor het vervolg van deze built. De autobacs bluebird heb ik al nieuw in huis maar het gaat me nooit lukken om deze voor de eindtijd klaar te krijgen. Waarom niet? Wel, omdat ik Tim bereid heb gevonden om me te gaan helpen met het airbrushgedeelte. Lesje geleerd dus bij de nieuwe body worden de witte decals vervangen door airbrush.

Ook heb ik van Nismo een compleet setje Calsonic decals kunnen overnemen dus de oude body gaat de remolie in en word in calsonic kleuren gespoten. Binnen een paar maanden staan er hier 3 bluebird`s naast elkaar. Leuk projectje :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Ben benieuwd,Dus opschieten maar.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2009 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
Effe een mondelinge update. De Coca cola bleubird is in huis. Morgen ga ik aan de body beginnen en ik hoop dat ik deze built nog op tijd afkrijg.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2009 19:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
Het vervolg van deze built dan :

Het oorsprongkelijke idee om de body van de Coca cola versie af te bouwen en te gebruiken op het afgewerkte onderstel heb ik moeten laten varen. Er zat blijkbaar een verschil tussen de 2 versies want bij het omwisselen van de body`s stonden de wielen niet meer in het midden van de kassen.

Dus de autobacs body in de remolie gestoken, volledig opgeschuurd en in de primer gezet. De Coca cola versie ook geschuurd en geprimerd en toen ik wilde gaan spuiten kwam ik erachter dat ik wel verschillende kleuren rood in huis had maar geen enkele echte rode kleur. Dus effe naar de auto 5 en een spuitbus rode lak gehaald. Meteen blauwe meegebracht. Op beide body`s werden 3 lagen gespoten. Het rood vond ik wel mooi, het blauw is iets te donker maar omdat dit toch een fictieve versie word ga ik me er niet druk om maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het drogen ben ik begonnen met de 2de bleubird. Het onderstel ziet er net hetzelfde uit als de eerste versie alleen minder geweatherd.
Het interieur mag bij deze ook een beetje afwijken. Ga hier iets meer kleur toevoegen en een beetje experimenteren met kabels.

Afbeelding

Het interieur verschilt niet van de andere maar heb het door andere kleuren en accenten toch iets doen afwijken van de eerste versie. Ook zal deze veel minder gewheatherd worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de eerste decals zitten er ook op. Ik heb in Helchteren, op aanraden van Sennake, de softeners van Daco gekocht en deze werken inderdaad veel prettiger dan de sol waar ik eerst mee werkte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

word vervolgd :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2009 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Jemig :shock:
Wat een gave tweeling zo naast elkaar.

Super,
Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement