Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 maart, 2009 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 okt, 2008 20:08 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Utrecht
Zo, eindelijk verhuisd en een beetje alles op orde, kan mijn modelbouw spullen er weer bijpakken :)

Kitje was al enige tijd binnen. Hier wat foto's

De doos:
Afbeelding

De (simpele) bouwinstructie
Afbeelding

Sprues (met links en rechts gestuurd dash! :) )
Afbeelding

Sprues (jaja, 2 gietraampjes)
Afbeelding

Body + BBS velgjes + spoiler (sneeuwschepper :) ? )
Afbeelding

idem.
Afbeelding

Kleurschema weet ik nog niet precies. Misschien een combi van Rood / wit / zwart, grotendeels zoals deze op de boxart, alleen met meer wit en meer zwart.
Ook oranje ipv rood zal hem goed staan denk ik.

Ik ga er nog eens even over nadenken, verder wil ik hem iets verlagen, al gaat dit vrij lastig, aangezien er aan de achterkant sprake is van een starre as.. eens kijken wat ik kan doen.
Verder vind ik de wielkasten van de auto hierboven erg gaaf! Ik zou mijn body graag willen ombouwen zodat ik dit soort wielkasten kan krijgen, echter heb ik geen flauw idee hoe ik dit aanpak. Iemand die me hierbij kan helpen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 maart, 2009 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Ziet eral goed uit. Ik zou die bouwen als de refentie foto die je hebt geplaast dat is een erg gave wagen. Waar heb je deze kit gekocht?
Succes.

Groeten Idaniël :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2009 11:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 okt, 2008 20:08 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Utrecht
Referentiefoto is wel gaaf ja, echter is deze wel rood. (Tussen alle ferrari's nog een rode auto ;) ) Daarom zit ik aan oranje te denken.

Auto is op internet via ebay gekocht voor een paar engelse ponden :)

Nog iemand tips om de wielkasten te bewerken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2009 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 nov, 2006 17:21 pm
Berichten: 887
Woonplaats: Roermond
Leuke kit! Alleen die sneeuwschuif.... Oranje zal hem prima staan, past ook lekker bij de tijd van deze auto.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2009 19:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 24 mei, 2006 21:36 pm
Berichten: 1128
Woonplaats: Nieuwegein
caspervc schreef:
Nog iemand tips om de wielkasten te bewerken?


Wat bedoel je met bewerken, is dat verbreden?, groter maken?
Vette wagen.
veel succes met de bouw.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2009 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Ziet er nu al super uit met die sneeuwschepper.

Ik zou hem lamborghini oranje spuiten.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2009 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 okt, 2008 20:08 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Utrecht
pittbull schreef:
caspervc schreef:
Nog iemand tips om de wielkasten te bewerken?


Wat bedoel je met bewerken, is dat verbreden?, groter maken?
Vette wagen.
veel succes met de bouw.


Ze zo bewerken zodat ze zo mooi als deze lopen achter het wiel
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2009 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 okt, 2008 20:08 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Utrecht
UPDATE!!!

Jaja, ik ben er eindelijk aan begonnen. Na het verhuizen en alles een beetje op orde te hebben is het eindelijk de tijd om eraan te gaan werken. Heb de Ferrari even aan de kant geschoven, deze heeft voorrang, vanwege de groepsbouw :-)

Ik ben begonnen met wat schilderwerk. De achterlampen geschilderd, en het middenschild bord. Ben er erg tevreden over (zeker over de achterlichten) Alleen geprobeerd de tekst 280ZX te drybrushen, is enigszins gelukt.

Afbeelding


Body geschuurd en in de primer gezet. Was de eerste keer dat ik met primer werkte, en is me goed bevallen. Echter, ik had een tweede laag moeten aanbrengen, aangezien de oranje lak die ik voor het model gebruik niet super dekt. Nu heb ik helaas last dat ik af en toe lichte plekken (schuurplekjes op de primer) zie doorschijnen..

Afbeelding


Afbeelding

Hierna heb ik de body afgepakt. De zijkant onder en de wielbogen wil ik wit maken, en de bumpers en stootstrips als contrast mat zwart. Hiervoor leek het me niet handig als de oranje lak geheel over de body kwam, aangezien wit een moeilijk dekkende kleur is. Het leek me beter hem direct op de primer te kunnen zetten. (Achteraf had ik denk ik beter eerst wit kunnen spuiten, daarna dit afplakken, en dan oranje. Leermomentje ;) ) Het wit ga ik nu met de hand met de kwast doen.

Afbeelding


Afbeelding

Ondertussen de voorbumper wit geschilderd en de onderkant mat zwart gespoten. Daarna nog enige accenten aangebracht (chassisbalken in gunmetal, uitlaat in dark copper, en aandrijflijn in flat aluminium. Hier moet nog 1 of 2 laagjes smoke op)


Afbeelding

Na het spuiten was de body redelijk strak. Aan de zijkant zitten wat luchtbelletjes, (helaas te dikke laag gespoten in één keer. Beter opletten volgende keer) De dekking is redelijk goed, Deze laat ik zo. Ik ga niet nog meer lagen spuiten (spuitbusjes zijn duur :( )

Afbeelding


Afbeelding

Hierna heb ik de afplaktape verwijderd. Aangezien de lak redelijk droog was, maar niet uitgehard, ging dit goed. Ik was bang dat als ik het liet zitten tot het uitgehard was, ik problemen zou krijgen met afsplinterende stukjes verf. Daarom heb ik het nu al verwijderd. Ik zie wel dat er hier en daar wat lak onder het tape is gekropen, maar dat is geen probleem, dat kan worden verwijderd.

Links bij de zijdeur (ter hoogte van de stootstrip is de lak niet zo mooi (belletjes) en op de motorkap zit een aanzet tot een zakker, maar overall, voor het 3e model dat ik ooit spuit, kan ik alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben!

Afbeelding


Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2009 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Goe bezig.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2009 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 okt, 2008 20:08 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Utrecht
En weer een update.

Het kleurenscchema van de body is bijna af. Vergde veel afplakwerk voor het zwart. Het is niet helemaal superstrak mooi gegaan, er kroop toch wat zwart hier en daar onder de tape :( De achterlichten zitten er ook in, ze vallen niet zo op doordat de body ook oranje is. Wel ben ik er tevreden over (niet over de foto, juist de lampen zijn onscherp)

Panellines zijn ingekleurd met fijne stift (0.1mm fineliner)
Afbeelding

Vooraanzicht. Er komen nog verschillende decals op om hem wat meer een "drift" look te geven.
Afbeelding

Achterkant met achterlampen. Helaas niet helemaal scherp. Over de lampen ben ik wel tevreden. Alleen het stukje tussen de lampen kon mooier...
Kit staat standaard lekker laag op zijn wielen (helaas hier niet te zien :P ) Ik zit er nog aan te denken er een rolkooi voor te maken. Komen BBS wielen onder. Ook ontbreekt hier de achterspoiler nog.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement