UPDATE!!!
Jaja, ik ben er eindelijk aan begonnen. Na het verhuizen en alles een beetje op orde te hebben is het eindelijk de tijd om eraan te gaan werken. Heb de Ferrari even aan de kant geschoven, deze heeft voorrang, vanwege de groepsbouw
Ik ben begonnen met wat schilderwerk. De achterlampen geschilderd, en het middenschild bord. Ben er erg tevreden over (zeker over de achterlichten) Alleen geprobeerd de tekst 280ZX te drybrushen, is enigszins gelukt.
Body geschuurd en in de primer gezet. Was de eerste keer dat ik met primer werkte, en is me goed bevallen. Echter, ik had een tweede laag moeten aanbrengen, aangezien de oranje lak die ik voor het model gebruik niet super dekt. Nu heb ik helaas last dat ik af en toe lichte plekken (schuurplekjes op de primer) zie doorschijnen..
Hierna heb ik de body afgepakt. De zijkant onder en de wielbogen wil ik wit maken, en de bumpers en stootstrips als contrast mat zwart. Hiervoor leek het me niet handig als de oranje lak geheel over de body kwam, aangezien wit een moeilijk dekkende kleur is. Het leek me beter hem direct op de primer te kunnen zetten. (Achteraf had ik denk ik beter eerst wit kunnen spuiten, daarna dit afplakken, en dan oranje. Leermomentje
) Het wit ga ik nu met de hand met de kwast doen.
Ondertussen de voorbumper wit geschilderd en de onderkant mat zwart gespoten. Daarna nog enige accenten aangebracht (chassisbalken in gunmetal, uitlaat in dark copper, en aandrijflijn in flat aluminium. Hier moet nog 1 of 2 laagjes smoke op)
Na het spuiten was de body redelijk strak. Aan de zijkant zitten wat luchtbelletjes, (helaas te dikke laag gespoten in één keer. Beter opletten volgende keer) De dekking is redelijk goed, Deze laat ik zo. Ik ga niet nog meer lagen spuiten (spuitbusjes zijn duur
)
Hierna heb ik de afplaktape verwijderd. Aangezien de lak redelijk droog was, maar niet uitgehard, ging dit goed. Ik was bang dat als ik het liet zitten tot het uitgehard was, ik problemen zou krijgen met afsplinterende stukjes verf. Daarom heb ik het nu al verwijderd. Ik zie wel dat er hier en daar wat lak onder het tape is gekropen, maar dat is geen probleem, dat kan worden verwijderd.
Links bij de zijdeur (ter hoogte van de stootstrip is de lak niet zo mooi (belletjes) en op de motorkap zit een aanzet tot een zakker, maar overall, voor het 3e model dat ik ooit spuit, kan ik alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben!