Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 'Bowler', 1:20
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 1:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
Het begin is er (eindelijk)

mijn project wordt een "civiel" 1 persoons voertuig, als uitgangspunt heb ik een zittend figuur (ongeveer 1:20) uit de bandai BrutishDog gebruikt.
geinspireerd door Vargens Zero ga ik proberen er een beetje een animé sfeertje aan te geven.

de schets:

Afbeelding

en de basis zover als het nu staat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de ruimte tussen de individuele bollen (10mm rondom) biedt eventueel mogelijk heden voor wat LED's en/of Fiber verlichting

zo, eerste laagje plamuur is aan het uitharden, morgen weer verder

Later

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 8:33 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
:D Naice

Concept is dan wel niet echt vernieuwend, het ontwerp wel en ziet er gaaf uit :D
Als deze richting de style gaat van de Zero kan ik iig niet wachten om em af te zien :D

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Ja apart model , ik zeer benieuwd naar je vorderingen , hoe kom je aan dat poppetje ? het lijkt me een dame ....

Groet Bubble


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Leuk concept, Dacamar :) Blijft die troela ook daadwerkelijk er in, of gebruiks je die alleen maar voor de schaal?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Nice Dacamar! En inderdaad zeer geschikt om iets echt "gelikt" animé van te maken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
BasOne schreef:
:D Naice

Concept is dan wel niet echt vernieuwend, ...


duh, het is een bal :wink: ...zie het als een "ge-upgrade-uh" versie van deze:
Afbeelding

:lol:

bubblegum schreef:
hoe kom je aan dat poppetje ? het lijkt me een dame ....


het is inderdaad een dame/meisje en ze zat bij deze kit:
Afbeelding

1:20 Votoms Brutish Dog van bandai; in de aanbieding gekocht op HLJ.com (1800 Yen)
Er zitten twee versie van hetzelfde figuur in de kit; de staande die je op de foto ziet en een zittende die in het lijf van de Mecha zit.

plakhandjes schreef:
Blijft die troela ook daadwerkelijk er in, of gebruiks je die alleen maar voor de schaal?


het idee is dat ze erin blijft zitten; door de grote "visogen" heb je voldoende zicht op het interieur. andere optie is dat ik de staande figuur gebruik en ernaast zet ( zoals Vargens figuur bij de ZERO ) maar dat hoef ik pas te bepalen als ik de bollen samen ga voegen.


Ik moet wel zeggen dat het knap listig is om alles een beetje recht en haaks uitgelijnd te krijgen op en in zo'n bol :roll:
Zo nu maar weer eens wat gaan doen.

Later

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2009 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
kleine update:

een begin gemaakt met de cockpit; de ruggegraat waar de zitting in gemonteerd zit, de zitting en de vloerplaat.

veel passen en meten, en continu controleren of ik niet in de knoei kom met de ruimte die de bol bied.

de foto's :D

Afbeelding
de aansluiting van de zitting naar de "backbone" wordt nog opgevuld met Milliput om een mooie glooiende, organische vorm te krijgen.

Afbeelding
de dame in haar stoel...( voor de oplettende kijker: ze heeft wel een helm, maar geen gezicht; die zit in een andere sprue...)

Afbeelding

en nog even een totaal plaatje:

Afbeelding

Later!

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 feb, 2009 0:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Lekker veel paswerk he, in zo'n bol? Je kan nergens direct rekening mee maken en moet constant opletten wat je doet. :)

Ik zie de glooingen al en het gaat helemaal mooi worden. Het enige commentaar wat ik momenteel kan leveren is dat ze wel erg dicht op de ronde rand zit met haar hoofd. Lijkt me watinconfortabel. Misschien dat je daar nog een soort kussentje tussen kan maken in een later stadium? Misschien het figuur dan ook ietswat herpositioneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 feb, 2009 0:12 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Wow nice

Dacamar, gebruik je nog speciale gereedschappen om dat zo verdomde netjes te krijgen?
Vooral dat stoeltje...
Ik hoef dat niet eens te proberen, never nooit niet dat ik dat aan beide kanten gelijk krijg.

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 1:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
BasOne schreef:
Wow nice

Dacamar, gebruik je nog speciale gereedschappen om dat zo verdomde netjes te krijgen?
Vooral dat stoeltje...
Ik hoef dat niet eens te proberen, never nooit niet dat ik dat aan beide kanten gelijk krijg.


nee niet echt, alhoewel sommige gereedschappen de voorkeur hebben boven andere; hier heb ik een potlood, passer, geodriehoek, diverse scalpels, mini zaagje, schurrpapier en blokken in diverse grofheden,vijlen, een schaar, etc,... gebruikt.
Ik begin altijd met een middenlijn uit te tekenen op de onderdelen die ik maak, daarna zo symetrisch mogelijk uit tekenen, ruim uit knippen/snijden en daar na schuren tot je tevreden bent. gespiegelde onderdelen maak ik eerst één, die trek ik over en knip ik uit, dan klem ik ze op elkaar en schuur ik ze tot ze gelijk zijn.


kleine update;

deze week intensief aan de cockpit gewerkt; ge-millput aan de stoel, een console gemaakt, wat leidingwerk gelegd en diverse meters, knoppen en displays gemaakt, aan een kant alles voorzien van pannellines en klinknagels....en vanavond de eerste proefjs gedaan voor de interieur verlichting 8)

de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo...sorry voor de soms wat slechte kwaliteit van de foto's (mobieltje) maar met de EOS 350D heb ik luttele MB's die dan eerst in photoshop o.i.d. terug gebracht moeten worden naar een "postbaar" formaat, en daar heb ikke 'savonds effe geen zin meer in :wink:

hoop dat ik dit weekend de cockpit in de primer kan gaan zetten.


Later

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement